Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilmer-och-tv-serier
Läst 1413 ggr
Eine
0

Colorado,någon som minns?

En underbar serie.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

denstore
0

Jepp, en absolut favorit. Jag såg om den i somras, och även om den kan kännas en aning mossig på sina ställen, så är den fortfarande bra.

Leffe
0

Sentinel - Kampen om Colorado. En av de bästa serierna i min mening. Finns nu att köpa på DVD har jag sett

denstore
0

Inte för att vara en besserwisser, men Centennial ska det nog vara.

Sentinel brukar betyda vakt.

Eine
0

#2 Jamenvisst,ja det är nog länge sedan då jag till och med glömt namnet!!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Snäckbönan
0

Centennial är ännu bättre i sin bokform! Jag såg serien för första gången på dansk tv kanske i början av 80-talet när jag var ca 11 år. Efter varje avsnitt låg jag och blundade och gick igenom scen för scen för att riktigt "suga i mig" allt det goda. Jag blev helt förhäxad! Sedan såg jag förstås om den när den kom på svensk tv. När jag hade tittat på den tillräckligt många gånger och läst alla eftertexter nästan lika många gånger insåg jag att den ju byggde på en bok av James A Michener! Jag åkte raka vägen till närmsta välsorterade bokhandel. De hade inte den hemma, den var inte ens översatt, men de var villiga att beställa en från Amerika. Det är en jättebra bok, jag har även läst mycket annat av Michener och jag tycker han absolut är en nobelpriskandidat ! Han är expert på att åskådliggöra stora historiska skeenden från den lille mannens perspektiv. När internet kom skickade jag först efter den som video (ca en hyllmeter fina band) och sedan som DVD. Den är helig för mig.

Gittan
0

Har inte läst boken, men kan tänka mig den är bra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[peter54]
0

Ja den serien var fantastisk, åtminstone fram till dess McKeag (Richard Chamberlain) dog när han skulle dansa med sin fru.

Efter det kom det massa bilar och annat jobbigt som visserligen var tidsenligt - historien följer ju folket över ett drygt sekel, men ändå inte så kul att se som tidigare.

Bäst är serien i början när Pasquinel (Robert Conrad) var huvudpersonen, jag minns första scenen när han kommer paddlande …

UllaE
0

I mitt tycke en av de bästa serierna som gått i TV.