Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilm-och-serie
Läst 5391 ggr
medde
0

Cowboys and Aliens

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Cowboys and Aliens är en film blandad med vilda västern och aliens. En härlig blandning tycker jag det verkar som

Snart är det premiär på en film som har verkar riktigt bra, så nu under den augusti blir det att besöka en bion. Filmen har premiär den 28 aug.

Ett rymdskepp landar i vilda väster regionen år 1873, En främling  som spelas av Daniel  Graig kommer till en ökenhåla och hans enda ledtråd är en boja som sitter runt hans handled. Ortsbefolkningen tycker….

Filmen har skådisar som Daniel Craig, Harrison Fors samt Olivia Wilde inblandade i filmen, och bara det lockar mig…

Men nu tänker jag inte avslöja mer om filmen utan enbart säga; Gå och se den. Men är ni nyfikna så kika gärna in på länkarna nedan så finner ni mer info om filmen och handling.

Länk till Filmtipset

Trailer klipp Cowboys and Aliens

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0
JanGBG
0

Ja, den får vi väl se!

Brukar inte gilla när man blandar olika stilar, men vem vet den kanske är bra?

EvaG
0

Ett måste att se!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

Har någon sett den ännu?

JanGBG
0

Obestämd Har inte haft tid, ska nog gå och se den trots att jag inte gillar att man blandar stilar!

Gittan
0

Vi får se om vi kommer att se DVD när den kommer.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Geru
0

Jag såg den, det är en underhållande film :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

medde
0

#7 Kul! Jag har inte kommit iväg ännu, men känner jag måste ta mig tid att försöka göra det inom en snar framtid?

Geru
0

#8 Det tycker jag:) Innan den slutar gå på bio:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

medde
0

Vem vet kanske söndag redan,, Hmmm, nu blev jag riktigt sugen att se den direkt, Retilmässa i morgon, men söndagen är ju fri..

Ska kolla med LeffeD ockå hanvill se den filmen också.

medde
0

Vad jag nu hört så kommer filmen att släppas  på DVD den 6 december 2011. Är inte nu helt hundra med det verkar som det blir detta datum. En fin julklapp till någon

EvaG
0

Ja tack säger nog mångaSkrattande

medde
0

Har några i tankarna..Flört

byggarn30
0

Såg den på datorn. Inte riktigt min sorts film men den kan ju glädja andra Tungan ute

JanGBG
0

Håller med byggar30.

HEJ Skrattande byggarn30, det var ett tag sedan! Har du luftat Coltarna på sista tiden?

Själv har jag skjutit både revolver och bygelrepeter + hagelspruta i vecka som gick!

I helgen var det musköt och flintlåspistol i en Reacting grupp Karoliner som fick en duvning i säkerhet och skytte.

byggarn30
0

JanGBG - jag luftade .45:an på årets Ölprovning/Snabbskytte i Porshanken. Dock utom tävlan då mitt ringfinger på höger hand var tillfälligt stelopererad p.g.a. slarv i jobbet.

Dock var det en mycket lyckad ölprovning. Godaste (och dyraste) ölen jag någonsin druckit - "Old Stock Ale"

Vinnare av årets tävling var föreningens sekreterare/first sergeant Gustafsson med sin double action från 1858 - Starr…..

Vi måste skriva om reglerna till att bara omfatta single action Tungan ute - han var för överlägsen!

JanGBG
0

Skrattande

ÖL är gott, det grundlade min figur i ungdomen+medelåldern, tyvärr tål jag inte lika mycket nu får vara lite försiktig med kvantiteten.

Old Stock Ale har jag nog inte smakat vad jag kommer ihåg. Minna favorit öl är nog tyska och tjeckiska öl av Lager typ, alltså ljus öl.

Starr revolver från 1858 var ju inte populär hos soldaterna just för att double action hakade upp sig "sa dom" så man fick ju göra en modell med singel action.

Har du tänkt på att vår vän CLINTAN har en i filmen "De skoningslösa"

medde
0

Nu har jag sett filmen.. Hmm. Det blev en ganska stor besvikelse måste jag säga. Kanske hade jag ör stora förhoppningar på den, då den har flera bra skådisar i den. Men den höll inte alls det jag trodde om den, och storyn blev både tam och en hel del fjantig rent ut sagt..

Men jag har sett och det hade jag gjort även om någon sagt till mig den är inte så bra.

JanGBG
0

Obestämd

Hmm! Jag håller inte med dig riktigt om att den inte är bra?

Tycker att den jusst tar upp fler "förbisedda" saker om just "Revolvermän", Stadsmarshalls, och hur myten om "revolvermanen" skapades.

Det finns flera saker som jag tycker är bra i den, om man jämför med hans tidigare filmer.

Den belyser ju att det inte var riktigt lika "häftigt" i verkligheten att vara revolverman. "Fnaskens" liv framställes inte som godhjärtade  i "färgglada" klänningar.

Lagensväktare är ju lika mycket bovar som skurkarna, "duellerna" är precis som det var i verkligheten "bakhåll".

Fjantig och tam tycker jag inte den är, men det är väl väl att vi ibland kan tycka olika.

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Medde, Medde, Jag är en dumbom, du menar så klart "Cowboy och Alliens".

Vet inte varför jag kopplade in på Clintan filmen, det var nog för att jag berörde den i inlägget för ditt.

Sorry, sparka mig där bak!Gråter

medde
0

Inte sparkar jag dig där bakFörvånad Lätt att ta fel.

Men se filmen vid tillfälle så tar vi upp det härigenSkrattande

JanGBG
0

Tungan ute

Helt korrekt.

En kompis till mig äger ett orginal, fick för några årsedan skjuta med den, mot löfte att plocka i sär den och göra totalrengöring på den.

Den är inte lätt att få i sär och ihop.

Med hjälp av D.R.Chicoine bok "Gunsmithing, Guns of the Old West" gick det till slut.

Leffe
0
medde
0

Har du sett den nu? Om vad tyckte du i så fall?

Leffe
0

Den var lite speciell kan man säga

medde
0

Jo det stämmer nog väl in på den, speciell..

Leffe
0

Men den var inget bra egentligen

medde
0

Näe det är nog ganska sant, den var knepig och lite "udda" tanken var bra men kände den föll.

Leffe
0

Ja de försökte få en samlad handling, men det blev liksom ingen tråd att följa

medde
0

Så sant så.

Geru
0

Inte sådär många filmer nuförtiden som har bra story. Dom flesta verkar bara ösa på med specialeffekter och hoppas att det säljer:/ Craig är inte en dålig skådis, så antaligen manuset eller regissören som inte visste vad han pysslade med…

-Stephen Hawking

Leffe
0

#32 Du har nog en poäng där. Effekterna är viktigare än handling/story. Man ska ha med så mycket så "den röda tråden" finns inte

byggarn30
0

Jag tycker nog att den har lika mycket röd tråd som många andra westerns - ganska blek imho Tungan ute

Geru
0

#34 Jo, det är ju så…

-Stephen Hawking

Catwoman
0

Jag gillade filmen.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

Har nu settn den. Gillade den inte.