Young guns
En film som min son älskar. Han kan se den om och om igen. Den handlar ju om Billy the Kid. Estevez gör ju en suverän roll i den.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en snutt
Visst är det en härlig film.
Väl mött, Tatsja
Jag har faktiskt inte sett den

Den är helt underbar. Jag fick tag på den första gången med franska bara :-) Men nu har jag sett den med rätt språk också :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En toppenfilm.
Åh, underbar film (både ettan & tvåan).
ta och se den
Väl mött, Tatsja

Hej
Ja, som film är den nog bra? Men tycker inte att den är särskilt historiskt riktig, om man ska vara ärlig så det helt felaktig!
Tittar man på sådana saker som rekvisita och vapen stämmer inte mycket! Billy the KId hade inte en .45 SSA med rak kolv, utan en 32-20 med "Birdhead". Har själv en sådan, ett utmärkt vapen att skjuta fort och rätt med.

#8: Ärligt alat är de få westernfilmer som är historiskt riktiga. Tyvärr. Men som filmer som sagt var kan de vara bra ändå. Har du foto på din Birdhead?
Audiatur et altera pars

Om man ser på filmer som är gjord efter 1990 se är många riktig bra historiskt när det gäller vapen och rekvisita.
TEX. "Ride With the Devil", där är till och med kläderna rätt inte bara vapen och sadlar.
Men när det gäller "The Duke" så har han inte många rätt i sinna filmer men dom är ju roliga att se på.
Jag ska försöka lägga in ett par bilder på mina Wästern vapen.
#10 Ja gärna bilder

#10: jaaa, många bilder vill vi ha :-)
Audiatur et altera pars

Vad det ingen som hade kommentarer om "32-20 Colt SAA m73" som Västern Vapen?
Det är faktiskt så att alla där borta på den gamla goda tiden inte hade .45 LC eller .44 Cap and Ball. En av de mest omtyckta revolvrarna var ju Colt m/51 Navy, och den var ju i kaliber .36. Så populär att det blev den morderna kaliber .38 special som blev .357 Mag.
Blir det för mycket vapen "snack" för er? Tycker nämligen att genom filmens värld så har det blivit helt fel på den sidan med vad folk hade och använde i "The Vilde West"
Tycker det är jätteintressant

#14: Har varit bortrest. Otroligt snyggt vapen du har lagt in bild på i #13. Är det där din enda revolver?
Och för mycket vapen skack kan det inte bli. Dock är jag inte så kunnig i ämnet tyvärr. Därför läser jag allt du skriver och tar åt mig.
Audiatur et altera pars

Nej ,jag har några till är svartkrutsskytt. Men det är äldre vapen, automatvapen och moderna vapen är inget för mig. Men vesternvapen är OK.
Tycker att det ska komma RÖK ur pipan när man skjuter.
Men vilken vapenvård det kräver, det tar minst en timma att göra rent efter svartkrut, och det måste göras senast 24 timmar efter skotten. ANNARS BLIR DET ROST

Jag håller med om att moderna vapen inte är något att ha :-) Själv söker jg efter den perfekta revolvern för just nig. Sambon har en som han använder, men själv traskar jag omkring med en atrapp i hölstrer nere på HC. Lite trist när alla andra kan vara med på dueller och sådant. Visserligen får jag låna sambons om jag vill. Men den är inte rätt för mig.
Vapenvård, det är inte det roligaste visserligen, men samtidigt tycker jag om det faktiskt. Det är ett sätt att verkligen visa att man bryr sig om sin revolver och det är inte helt fel :-)
Audiatur et altera pars

Ja, det där med att bära revolver i dag i vårt Svenska samhälle är inte en lätt fråga. I princip har vi ju förbud att bära vapen på allmän plats! HC har kanske något tillstånd för vissa personer att bära riktiga vapen, möjligen. När jag var där med minna barnbarn för två år sedan, fick jag se en av "bröderna Daltons" revolvrar på nära håll, det var en vad lagen kallar "salutvapen" vi vanliga skulle säga "startpistol". Det är ju så att även om en"riktig" pistol är ombyggde till att bara skjuta "salut" eller är helt "pluggad" (man kan inte skjuta något alls med den) så ska man ha vapenlicens på den.
Mitt råd till dig är att skaffa ett bra "salutvapen" den tyska firman Frankonia har en m/73 med kort pipa 5 1/2 tum, som inte bör vara licenspliktig i Sverige, dom kostar en del pengar men dom har ju nästan rätt tyngd men ser framför allt riktiga ut (med en viss tvekan). Du får nog hosta upp en minst en 3000 kr för en sådan.
VAD JAG AVRÅDER IFRÅN ÄR ALLA DÅLIGA KOPIOR SOM SÄLJS AV POSTORDER FÖRETAG
HAR HITTILS INTE SETT NÅGON SOM JAG SKULLE LÄGGA PENGAR PÅ
Det där om vapenvård! När jag har varit på en tävling och skjutit med två gevär och kanske tre revolvrar SVARTKRUT så har jag att göra hela nästa dag. Min fru kallar det för SKITKRUT och kräver att hela badrummet ska göras rent efteråt, svartkrut tar man ju bort med varmt vatten i massor genom pipan, precis tvärtemot modernt röksvagt krut. Men har man skaffat sig vapen så har du en poäng i att maan ska skötta dem
DET ÄR OTROLIGT ROLIGT ATT SKJUTA MED ETT RIKTIGT WÄSTERN VAPEN MED TIDSTROGEN AMMO, MEN DET ÄR INTE LÄTT ATT TRÄFFA MED DOM SIKTEN SOM DOM HAR FÖR ALL RÖK SOM DET BLIR

Exakt det är startpistoler det handlar om. Fast de ska vara i western stil då självklart. :-)
Så sambons är en pluggad riktig revolver. Och startpistoler är det ingen konst att få licens på om man är hunduppfödare och tränar bruks :-)
Har nog inte hört talas om företaget som du nämner, vet du hur man får tag i dem? Och 3000 är inget högt pris om man jämför med vad de brukar kosta om de ska vara realistiska i "rätt" tidsålder med. På HC har vi i klubben tillstånd att bära våra vapen, men oladdade bortsett från under själva duellerna då.
Audiatur et altera pars
Gud en så tramsig film med disco musik.Fy f__!!
Det här var en av mina favoritfilmer när jag var i tonåren
såg den rätt många gånger, får jag erkänna. Jag hade en liten crusch på Emilio Estevez
Borde verkligen se om den filmen. Och för mig spelar det mindre roll om rekvisitan är historiskt korrekt.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag gillar också filmen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld