Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilmer-och-tv-serier
Läst 9354 ggr
byggarn30
0

Nya Westernfilmer

Jag tänkte vi kunde försöka uppdatera varann på westernfilmer som utkommer eller har utkommit de senaste åren.

Tycker det är lätt att missa och att man bara hittar filmer via tips från kompisar.

Jag börjar:

Unforgiven

3:10 to Yuma

Return to Cold Mountain

True Grit (kommande)

byggarn30
0

Wyatt Earp

Tombstone

Stander
0

Vet inte hur långt tillbaka i tiden vi skall gå men några till är

Appaloosa

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford

Open Range

JanGBG
0

Rynkar på näsanReturn to Cold Mountain har jag inte sett, men resten.

Vet ingen just nu, men ska hålla ögonen öppna, True Grit (Mod i barm heter boken) är ju en nyinspelning av en J.Wayne film, faktiskt en av hans bättre. Ska se den så fort den kommer den har ju premiär 18 Feb.

Detta är en bra grej, låt oss fortsätta.

byggarn30
0

JanGBG - nu har jag sett True Grit - Originalet med J.Wayne och den var riktigt bra. En ung Robert Duvall var också med Glad

JanGBG
0

Tungan ute Har du sett fortsättningen ? "Huka dig ROOSTER, nu laddar hon om!" minst lika bra!

den 18 är det premiär på den nya "Tru Grit" , jag tänker så snart jag kan gå och se den.

Ett tips om en "Spel dokumentär" The Wild West , The True and Dramatic stories of the gret figures of the american west.

Det är en BBC dokumentär som är otroligt bra handlar om Watt Earp , Billy the KId och General Custer

Leffe
0

TV-serien Lonesome Dove finns nu i två boxar

[stblues35]
0

#6 Den var bra! Ja iaf dom första..var det 6 avsnitt? Med Tommy Lee Jones och Robert Duvall??

[stblues35]
0

Vi har ju "Young guns" också..

JanGBG
1

ObestämdSom väl är så har vi ju olika smak annars skulle ju allt bli lika, och det vill vi ju inte.

"Young guns" tillhör inte mina favoriter, men alla kan inte älska alla som det står i visan.

Lonsome Dove och Appalossa, Open Rang det är den stil jag gillar.

denstore
0

Young Guns är rätt bra i min mening, och följer historien om Billy the Kid och Lincoln County Wars inte allt för dåligt. Tvåan var dock inte särskilt givande.

En klassiker är annars Silverado, tycker jag. I mitt tycke en underhållande film, gjord med glimten i ögat och 50-tal i minnet.

JanGBG
0

ObestämdDelvis kan jag hålla med om att den följer "The Lincon Coutnty Wars" historia "delvis".

Men….. än då- inte min stil riktigt.

Håller helt med dig om tvåan. #10

JanGBG
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tungan uteFick tag på en 3 skivors DVD som heter "Vilda Västen" och är en 5 timmars dokumentärserie om hur Västern koloniserades och hur indianderna trängdes ut.

Måste säga att den var mycket bra och som jag tycker historiskt riktig.

Producentern är Ken Burns och fick tag på den på Media Market.

EvaG
0

Det har kommit ut fler säsonger av TV-serien Rawhide.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[stblues35]
0

Köpte första säsongen av Rawhide förre veckan:)

Här är en liten lista med westernfilmer.. http://www.imdb.com/search/videos/?q=Western

EvaG
0

De nyare säsongerna är väl också svart-vitt. Jag tror hela serien gick i svart-vitt

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[stblues35]
0

Det har jag ingen aning om:)

JanGBG
0

Obestämd

Bra att vi håller liv i den här tråden!

Anna-hfg
0

3:10 to Yuma är jättebra. En verkligt undervärderad film! Slutet var lite kasst enligt min mening men så gillar jag ju happy endings.

[GIKmio]
0

Någon mer än jag som uppskattar gamla western-filmer mer, 70-talet och tidigare? Håller på att söka och ladda ner gamla westernfilmer på nätet  Glad

Leffe
0

Jag tycker om de gamla och min favorit är High Noon (Sheriffen) med Gary Cooper.