Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 3118 ggr
EvaG
0

Hello amigo 13

Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.

Den förra tråden slutade med prat om rådjur med bilder samt om mat. Här hittar du den förra tråden

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

God morgon. Det är söndagmorgon och jag önskar er en bra dag. Själv ska jag sova några timmar. Arbetspasset blev lite längre än vanligt, men nu väntar ett par dygns ledighet.

Gittan
0

Nu ska jag ut på promenad med vår Bonzo. De övriga i familjen ligger fortfarande. Tycker det är skönt att promenera lite ensam i lugn och ro. Man kan fundera en del. Det är stillsamt på en söndagmorgon.

Sedan när man kommer tillbaka hem är allt som vanligt igen. Vet att eftermiddagen går åt till att titta på TV. Det är ju bandy.

Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[peter54]
0

Här är det vasaloppet som gäller idag. Jag tittar inte hela tiden, men det gör min fru.

Glad

JanGBG
0

Har haft en "slö" morgon i dag. Vet inte vad jag ska göra.

Kjelle
0

Och Gittan har inte kommit hem ännu. Det är fint i solen.

JanGBG
0

Rynkar på näsanNu är helgen slut, i morgon väntar ett tandläkar besök.

JanGBG
0

Gråter

Här sitter jag och väntar på att min fru ska bli färdig så vi kan åka till tandläkaren!

Hu så förfärligt- jag gillar inte tandläkaren.

EvaG
0

#7 Stackars dig eller är det synd om tandläkaren….

En solig måndagförmiddag i alla fall i Stockholm. Nu har jag lite att göra sen bär det i väg hemåt igen. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Gittan
0

Här är det också en solig dag, men fortfarande lite kyligt. Det tar ju ett tag innan solen har värmt upp. Har precis varit på långpromenad med hunden och nu väntar dagens arbete.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

Nu är jag hemma, det gick ganska smärt fritt för mig, men frugan fick dra en tand. Hon ligger som en "dö hund" nu på sängen.

medde
0

God morgon

Hundarna har varit ute på morgon prommis, tösen har sovmorgon och börjar skolan kl 0910. Så starx är det full fart hemma..

Solen skiner och så länge fruset i marken,men jag tror dagen blir riktigt fin framåt dagen.

Ha nu en riktigt fin dag alla

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
0

God morgon. Idag är det information- och planeringsmöte på jobbet. Sedan ska jag hinna handla en del innan barnen kommer från skolan. Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Har inget speciellt för mig. Har legat och slappat i sängen med katter tills för en stund sedan då jag masade mig upp. Nu är det bara att vänta tills det spännande avgörandet i hockeyn börjar.

Sköt om er

JanGBG
0

Glad

Svinkalt ute! men väldigt skönt! Dagis hunden "Lille Fidde" kom redan 06.30 och var på ett strålande humör.

Vi gick ut redan kl 07.30 och kom hem vid 9.30 tiden,

Nu ska jag göra en kopp Choklad och en fralla.

Gittan
0

En lugn dag. Kommer sitta hemma med dagens jobb. Skönt att kunna jobba mycket hemifrån. Hinner då även med en långpromenad med hunden. Ha nu en bra dag allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Vaknat lite för tidigt i dag trött och på ett uruselt humör. Ett nytt arbetspass väntar i natt. Innan dess ska jag väl hinna bli på bättre humör. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Andina
0

Vill bara titta in för att säga Hej alla!

Jag har hittat en sajt som verkar kul och intressant. Här ska botaniseras. In the Wild West!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Leffe
0

#17 Välkommen hit. Hoppas du kommer att trivas här.

Idag blir det att förbereda sig för morgondagens tandläkarbesök. Solen skiner och har tar det lugnt för övrigt.

Sköt om er

Leffe
0

God morgon eller bara morgon. Det är ett tandläkarbesök som står på agendan så här på morgonkvisten. Sedan blir det affären och i kväll är det årsmöte i borådet.

Sköt om er

EvaG
0

Nu är det ju kallt igen. Blir till att sitta inne i värmen tills det är dags att arbeta i kväll. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Rynkar på näsanSNÖ, slask, kalt = skitväder.

Har i dag med mina kompisar städa och gjort i ordning för en stor svartkrutstävling.

Leffe
0

Sovit till nuSkäms. Ska till Apoteket och hämta beställd medicin som kommit in. Sedan ska jag städa lite.

Sköt om er

EvaG
0

God lördagmorgon allihopa. Vi har nu den 10 mars. Oj vad tiden går! Mitt arbetspass är slut och jag har precis kommit hem och satt på tevatten för en kopp te innan det blir att krypa ned i sängen. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

SkrattandeNu slår du mig EVaG. 03:29?????????

Kom inte upp fören 05.35 i dag!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har varitb och skjutit en modern tävling på fält pistol idag.

Det gick inte bra tappade 6 träff! Det är botte rekord.

Är klart för gammal för sådana här tävlingar.

Åkte vägen om fiskaffär på hemvägen, nu blir det räkor i kväll.

EvaG
0

Nu har man ledigt ett par dygn igen. Ska väl ut i friska luften ett tag. Sedan får vi se. Jag har inte planerat något. Önskar er alla en trevlig dag.

EvaG
0

Måndag och ledigt i kväll. Ska jag ha en lugn kväll framför teven eller ska jag ut och träfa folk. Ja vi får se. Jag har ju dagen på att fundera vilket det blir. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

SkrattandeVar ute i dag på banan i det vackra vädret.

Skött med min Parker & Haley det gick bra.

( Se gärna min artikel "Geväret som båda sidor använde")

Fick för mig att se hur fort jag kunde skjuta med den och ändå träffa hyfsat.

3-4 skott i minuten och träff i helfigur på 50 m, Gubben kanske inte är så gammal?

EvaG
0

En helt vanlig tisdag. Nu måste väl våren kommit. Det ser ut att åter bli en fin dag. Jag ska ut på stan och titta i klädesaffärer. Önskar er alla en bra dag.

JanGBG
0

Skrikandes

Vilken kväll, det var i går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min fru kommer och säger.

Jag får inte upp köksskåpsluckorna?

Får ta i ordentligt ser då att dom är SJÖBLÖTA på insidan, har svält, vad kommer vattnet ifrån?????

Jo, det läcker från taket inne i skåpet, något rör inne i betognen har gått sönder.

Fick ditt jour, nu väntar vi på vad som ska ske.

EvaG
0

#29 Låter inget trevligt.

Soligt i dag igen. I kväll är det dags att arbeta igen. Fram till dess är dagen fri. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Cool

Här är soligt och vår likt. Har varit inne i GBG och hämtat priser, tungt vilken röra det är att köra där?

Trots att jag är innerstadsbarn från början hittar jag inte nu när jag ska köra bil.

Leffe
0

#31 och i Stockholm är det hur enkelt som helst att köra

Idag blir det apotek och mataffär som jag ska terrorisera.

Sköt om er

Kjelle
0

Soligt och fick sluta tidigt i dag. Det är en bra kombination.

[peter54]
0

#31 Jag bodde i Gbg några år i början av 80-talet och minns att där gäller inte ens de vanliga trafikreglerna. Jag träffade en kille där som jobbat som körskollärare, men fått sluta. Han fick en nervkollaps av jobbet eftersom det inte gick att lära ut bilkörning efter regelboken.

Exempelvis gäller inte grundregeln att man ska ligga till höger om man vill rakt fram, eftersom högerfilen svänger och man blir därmed avlotsad från leden.

EvaG
0

God morgon. Mitt arbetspass har slutat och nu väntar jag på att tevattnet ska bli klart. Det blir en kopp te innan läggdags. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Dagen började med återbesök med sonen hos läkaren. Annars är deten  "ledig" idag och ensam hemma. Planerna blir långpromenad med hunden, städning av barnens rum, matlagning och läxförhör.

Hoppas ni får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Sitter just nu med en kopp te "Solnablandning" heter smaken. Sedan ska jag rulla till Ica Maxi och riva hyllorna.

Sköt om er

Gittan
0

Det är fredag idag. Hoppas på bra väder i helgen för då blir det långpromenad med hela familjen. I kväll ska vi ha lite fredagsmys tillsammans.

Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Guld i mun

Har varit nu på morgonen och veckohandlat. försökte hålla en låg profil inget "onödigt" men hu så dyrt!!!!

Hur klarar sig barn och ton års familjerna???? Tänker på hur det var när jag var i den situationen, vi klarade oss ju på en lön??????? Tycker på sätt och vis synd om kvinnor som inte har valet, att stanna hemma med sinna barn "om dom vill", vill dom jobba så ska dom ju få göra det.

Visst nu sitter vi ju där med en pension för min fru som hon inte skulle ju kunna leva på om jag inte fanns. Men vi kunde ju välja det? Jag var ju med och valde den situationen, så nu får jag ju dela "gott och ont" med henne.

EvaG
0

Mycket har blivit dyrare och ökat mer i pris än vad lönen har ökat. Janne inte bara i gott och ont utan även i nöd och lust

EvaG
0

Fredag och fredagsmys. Det innebär ett nattpass på arbetet. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Lördag igen, men det hade väl kunnat vara likafint väder som det var under veckans vardagar. Icke sa Nicke, men promenad blir det i alla fall. Nu hoppas jag ni alla fär en fin, trevlig och bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Är nu hemma efter att ha ansvarat för en svartkrutstävling, var ett tag en mardröm. Mannen med datorn och alla startlistor fick ett gallstens anfall.

Men vi fick gå över till att räkna för hand och med provisoriska listor. Men ororn över hur det skulle gå gick ut över mitt egna skjutande. Det blev inte bra.

Nu ska jag ta en stor Whisky och bara "slappa"!

Leffe
0

Här blåser det av bara katten. Jag hade tänkt rullat iväg och handlat, men spar det till en annan dag,

Sköt om er

EvaG
0

Här är det klart väder och cirka 5 grader plus. Nyss vaknat efter att sovit ut. Det var lite ovanligt att arbeta söndagnatt. Nu är det bara promenad och en matbit. Därefter lite lugn och ro innan det är ett nytt arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0
Leffe
0

Mulet ute och känner mig mulen själv också. Väntar med spänning på min beställda filmbox. De ska komma under den här veckan och är en TV-serie som heter Trauma

Sköt om er

JanGBG
0

Skrattande Ska köra min fru till tearten sedan ska jag gå och äta noget gott, tyvärr blir det bara lättöl, hon ska hemtas sedan.

Leffe
0

I dag ska jag ge mig till känna hos vampyrerna. Det är åter dags för blodprover. Solen skiner trots det.

Sköt om er

JanGBG
1

Kyss

När jag går till mina "vampyrer" år det ganska trevligt, dom ser bra ut och är trevliga.

Leffe
0

Solen skiner och katterna med den. De ligger innanför fönstren mitt i solljuset och bara njuter

Gittan
0

Har rast på jobbet och passar på att komma in hit en stund.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Äntligen kom jag in på iFokus. Solen skiner och katter njuter och jamar på balkongen medan en helikopter cirklar ovanför

Sköt om er

JanGBG
0

GladO, vad glad jag blev. Hade ju en tävling förra helgen som inte gick så bra i början, mannen med datorn och alla startlistor gick och blev sjuk.

I dag ringde en person som hade varit med(från en annan klubb) och tackade för en god tävling.

Han sa. " Att du fixade det på morgonen, alla var ju bereda på att få åka hem, på min klubb hade dom ställt in!"

Jag växte flera centimeter, det var plåster på den "egna dåliga skjutningen"

Leffe
0

Solen tittar fram lite. Svalt än så länge. Idag blir det mycket TV-tittande - SM-final damer i bandy samt hockeykvalet. Eftermiddagen är med andra ord fullbokad.

Sköt om er

JanGBG
0

SkrattandeHar varit i Lysekil och sett på en utställning med gamla vapen, vi åkte ett "kompisgäng" (tre killar + en dam) alla vapensamlare.

Har haft en fin och rolig daG, När jag kom hem gjorde jag panbiff med koktpotatis och rödvinssås. ( Min banbiff = Nötkött 150 g + lök+ vitlök+ en grov nermald 1/2 brödskiva + ägg + salt&peppar).

Ska bara njuta av kvällen nu.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har jobbat med att slipa ren entrétrappan idag och imorgon ska vi måla den med Hammerite. Vi passar på nu när den är bortmonterad. Tomten ser ut som det varit krig efter installering av nytt avlopp, brunn och infiltration.

Leffe
0

Idag ska jag iväg och äta våfflor och se SM-final i bandyn.

Sköt om er

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit ute med fyrhjulingen min pojke och jag, för att titta efter vårtecken. Vi såg fullt av myror på alla myrstackar och många nässelfjärilar. Ganska mycket tussilago och enstaka blåsippor, samt en huggorm.

Glad

EvaG
0

#59 Det är vår!

God morgon. Nu ska jag sova efter en hårt veckoslut. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Gittan
0

En måndag helt för mig själv. Har precis vinkat av barnen vid skolskjutsen. Ska passa på att jobba lite på gården för nu har nog våren kommit. Hoppas ni får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

SkrattandeHa en bra dag allihop

Gittan
0

Solen försöker tala om att även den är vaken, men det tar nog ett tag till innan den vaknat helt. Den behövs för morgonen var ganska kall. Det kände jag när jag vinkade av barnen vid skolskjutsen och gick på en kortare promenad med hunden. Hoppas nu att ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jag väntar med spänd förväntan på kvällens möte mellan Timrå och Djurgården i ishockey.

Sköt om er

EvaG
0

#64 Det går ju över förväntan för Timrå.

Hemkommen från arbetet. Trött och sängen väntar. Självklart måste jag in här först för att läsa och skriva. Önskar er alla en bra dag.

Gittan
0

Onsdag. Barnen i skolan, sambon har sovmorgon och själv ska jag in till kontoret. Så på hemvägen plockar jag upp barnen så kommer de hem lite tidigare än vanligt. Ta nu hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Nu väntar vampyrerna på mig så de kan ta lite blodprover igen.

fotoninja
0

ringde vårdcentralen för receptförnyelse 7.30. de skulle ringa 8.30. hmm. ingen har ringt ännu.

var likadant igår. trött jag blir. Rynkar på näsan

JanGBG
0

Sitter här och gör just inget alls, tog en kopp kaffe det smakade bra.

fotoninja
0

vårdcentralen har inte hört av sig än. Rynkar på näsan trött på att passa tel nu.

Gittan
0

Nu är det snart helg igen. Vädret i dag ser inte allt för lovande ut. Jo vill man inte ha sol så blir det nog bra. Har precis varit på långpromenad med hunden. Ska snart åka in till kontoret, men det blir ingen hämtning av barnen för de vill åka med skolskjutsen. De vill vara på fritds idag.

Ta nu hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

CoolSolen är frame tror att jag ska åka och skjuta lite?

Leffe
0

Jag ska rulla till ICa och handla lite

JanGBG
0

GladHur är det med dig Leffe? Mår "missarna" bra eller busar dom med dig?

Gick det bra hos vampyrerna?

Leffe
0

Det gick bra. En av katterna mår inte så bra. Varit hos veterinär en hel dag för röntgen, undersökningar och blodprover. Han har för höga levervärden och är väldigt trött. Fär nu medicin för magen samt näring och vitaminer.

JanGBG
0

FörvånadLevervärden som är höga?

Han driker väl inte upp din Whisky i smyg?

Skämt åsido, det är inte roligt när husdjuren är sjuka, dom kan ju inte säga vad det är för fel på dem, så man lider med dem.

Leffe
0

Eller ätit min lungmedicin. Den kan ge sig på levern

Lilleman luktar bara på maten, men vill inte äta. Just nu får han en utskriven gel som innehåller näring och vitaminer och som tydligen är för magen. Han har blivit lite piggare. Orkar leka med mig i fem minuter. Nu spinner han igen när man klappar honom. Sitter mer nu istället för att bara ligga.. Just nu sitter han på balkongen och spanar på omgivningen. Så det känns som han blivit bättre.

Leffe
0

Ska till ICA och handla. Det behövs bland annat ostbågar då det är en viktig match i ishockeyns kvalserie i kväll

Sköt om er

fotoninja
0

ikväll ska jag se wyatt earp, och true women Glad

JanGBG
0

Guld i munJag ska titta på antikrundan och hoppas det kommer några "roliga" udda föremål, inte bara silver och möbler.

Lite allmoge grejor och riktigt gamla bruksföremål

fotoninja
0

Gomorron! orkade bara se wyatt earp filmen igår. men det var ganska bra Glad idag ska jag ta mig iväg till vårdcentralen och se till så jag får mina medicinrecept. insulin och blodtryck och pulssänkande mediciner är ju ganska viktiga Glad ser inte framemot alla provtagningar dock. såå tråkigt, och tar en massa tid.

Hoppas ni får en bra dag allihop!

Gittan
0

#81 Hoppas allt går bra för dig idag. Det gäller självklart alla övriga också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Min sjuka katt Lilleman har börjat äta lite mer gourmemat, spinner mer, jamar och leker lite. Så det verkar som det fortsätter åt rätt håll

Sköt om er

JanGBG
0

Rynkar på näsanSvin kallt!!!!!! Skött en tävling i dag gick dåligt.

Hoppas det går bättre i morgon. Då är det en ny tävling.

Gittan
0

Nu ska jag och sonen gå på promenad med hunden i det fina vårvädret.

Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GladTävling i dag också, men nu gick det inte så illa men inte blev det någon medalj inte. kom i mitten

EvaG
0

Blev någon lurad i går? Jag klarade mig för en gångs skull. Nu är det i alla fall över för denna gång. Önskar er alla en trevlig dag.

EvaG
0

God morgon. Solen skiner, men det är kallt. Det dröjer ännu ett tag tills solen värmer upp direkt, men bakom hörnet väntar sommaren. Egentligen om man tänker efter så blev inte vintern så väldans lång. Ja nu önskar jag er en härlig dag.

Gittan
0

Helt underbart väder. Nu blir det långpromenad med hunden. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

SkrattandeKallt men skönt, gick promenad med min lille hund, åkte och klippte mig sedan.

Ha en bra dag

Leffe
0

Solen skiner, men det är kallt. Jag ska iväg och ta lite blodprover senare under dagen.

Sköt om er

Gittan
0

Fick köra barnen till skolan i morse. Det hade blivit någon miss någonstans. Sedan passade jag då på att åka till jobbet och fixade lite. Nu har jag precis kommit hem igen med en massa arbete med mig som ska göras hemifrån.

Jag hoppas att ni tar hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Idag slutar barnen tidigare i skolan och sedan börjar påsklovet. Påsklovet är ju det lov barnen har svårast att hitta på aktiviteter. Ingen snö och inget badväder. Mitt mellan vinter och sommar.

Ni som ska ut på vägarna ta det försiktigt. Ta hand om er allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Idag är åter en lugn och stillsam dag. Katterna ligger och sover. Tänker nog som mig angående dagen.

Sköt om er

fotoninja
0

Godmorgon! och Glad-Påsk! Glad

nu håller jag på att leta runt på nätet efter en lämplig (billig) pilbåge och tillbehör, som passar både mig och frugan. ska gå med i en bågskytteklubb i slutet av månaden. Tungan ute

ikväll blir det att slappa med några glas vin (vi fick en häftig box av svärisarna, med både vitt och rosé i samma box) och glo på westernfilmer. har hyrt Gone to Texas. och, 3:10 till yuma.

hoppas alla får en trevlig påsk! Glad

Leffe
0

God förmiddag. Det kommer några vita korn ute just nu, men det ska visst komma mer.

Sköt om er

JanGBG
0

Obestämd#95

Ensak har jag lärt mig efter cirka 20 år skjutinstruktör?

Visserligen i pistol o gevär men tror det är samma sak i båge.

ALDRIG dela vapen mellan äkta/sambo makar, det blir "skit" VAR SITT VAPEN!

[peter54]
0

#97 Att dela båge kan ställa till en del praktiska problem i och med att man inte kan skjuta samtidigt och det är en del av tjusningen med att dela intresset.

Annars brukar såna tankar och idéer stupa på praktiska detaljer. Min fru till exempel, är "vänsterögd, dvs att hon har ett dominant vänsteröga och jag har ett dominant högeröga. Hon ska alltså hålla i bågen med högerhanden och jag med vänsterhanden, det går inte att kombinera.

EvaG
0

En lugn dag innan det är dags för att arbeta igen. Önskar er alla en trevlig och glad påskafton.

JanGBG
0

Rynkar på näsanVarit på min första lerduve tävling i Svartkrut o Hagel i tävlingsformen "trap".

Inte gick det bra varken i patron laddat eller myningsladdat.

När jag gick ner från banan upp mot klubbhuset låg ute i skogen kring Borås, hörde jag några skogsduvor som "kurrade" i skogen, tyckte att dom skrattade åt mig. "Ha-Ha han är ofarlig" tyckte jag dom sa.

J-l duvor, jag ska träna i sommar.

[peter54]
0

#97 Pilbågar har stora olikheter också vad gäller personlig anpassning. I herrklassen är den genomsnittliga dragstyrkan i pilbågarna runt 40-45 lbs (lbs=libertys=engelska pound=0,4536 kg), medan damklassens bågar snittar runt 30-35 pound.

Det skiljer och i draglängd eftersom de flesta män drar längre än de flesta kvinnor helt enkelt för att män ofta är längre. Skiljer dragstyrkan i bågen kommer pildimensionen också att skilja, vilket rent praktiskt innebär att man inte kan använda samma pilar.

Om ett gift par är exakt lika långa och lika starka och dessutom har samma dominant öga, skulle det kunna gå att dela båge och pilar, men den sannolikheten är ganska liten.

Leffe
0

Nyss uppstigen. Pysen ligger kvar under täcket och sover. De andra katterna är nu på balkongen trots kylan.

Trevlig fortsättning på påsken och sköt om er

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer