Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikett: film-och-serie
Läst 3603 ggr
Gittan
1

Det är ju ingen färg

Sonen har precis sett "Guns Along the Trail" med John Wayne i huvudrollen. Här kommer hans kritik av filmen.

Det är ju bara svart-vitt. Vilket skräp! Det låter konstigt när de slår varandra. Det är som att se Helan och Halvan, men jag skrattar inte. Jag trodde man skulle skjuta och slåss mycket mer. Allt gick långsamt utom just vid de moment som ska vara snabba. De var allt för snabba, Det var mer som en rolig film än en, som jag trodde, en spännande vilda västern-film. Filmen var en stor besvikelse. Fick ju låna den av morfar och kan inte fatta att han har den kvar.

Hela handlingen gick ut på att rida, åter rida och andra jagar efter. Hoppas de andra filmerna jag fick låna är bättre.

Detta är vad min son tyckte om filmen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Kjelle
0

Ja oj vad han var besviken. En barnfilm tyckte han.

JanGBG
0

Rynkar på näsan Tyvärr tycker jag själv att många av de gamla FILMERNA INTE HÅLLER MÅTTET i dag.

Vi har en helt annan sätt att göra film i dag. Förr var det som om mam filmade av en teater föreställning.

Förstår honom väl, men låt honom se filmer som tex senare Clintans filmer.

Gittan
0

Nästa han ska se är en med Charles Bronson.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blir spännande att höraa vad han kommer att tycka om den då!

Men visst ligger det mycket i det han säger? Många kloka tankar från en klok kille,

Jag var som liten i bröderna Cartwright, Wow tyckte man varje gång serien sändes. I dag då man ser den så är det inte man sitter och ler. I vissa fall hör man hästanas hovar klampa mot trägolvet i studion..Så visst har han rätt GittanL son.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
0

"Det är ju ingen färg". I bland tycker jag vissa filmer gör sig bättre i svart-vitt än i färg.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

JanGBG
0

Glad

Helt korrekt!

[peter54]
0

Jag tycker att John Wayne var en ganska löjlig figur, en riktig mullig mansgris som såg ut som en kobent jättebaby. Jag har mycket svårt att begripa hans hjältestatus i USA.

Mina barn gillar inte heller svartvit film, men härom veckan tittade jag på Charlie Chaplin med min pojke och det tyckte han var roligt att se. Jag kan tycka att gamla filmer liksom hör ihop med svartvitt, men jag är inte säker på att jag skulle uppskatta en modern film i svartvitt.

Glad

JanGBG
0

ObestämdDetta är en svår fråga.

Jag såg filmen filmen "City of Life and Death" för en vecka sedan den är ju inspelad nyligen. den är i Svartvit men har "blu ray" kvalitet.

Den handlar om massaker och befolknings lidande i Nanking 1937.

Tror att den skulle ha blivit grotesk i färg.

byggarn30
0

Eller "Schindlers list" - modern produktion som verkligen vinner på svart/vitt. Notera att den enda färgen i filmen är den lilla flickan i röd klänning. Hjärtenypande!