Dagens Övning

Det är gråt och kallt här men jag har ändå varit ute på skjutbanan idag.
Var tvungen att provskjuta min nya hagelbössa.
Det är en Mynningsladdad enpipig hagelbössa gjor i Spanien av Dikar.
Model namn är "Trapper" så det passar ju bra.
Den fungerade utmärkt, med en laddning på 5 cc Svartkrut med en fiberförladdning i pressad papp och lika mycket hagel framför.
På 25 m ligger träffen rätt i målet om jag håller anningen under.
En lyckad dag alltså.

I dag är det inte lika roligt!
Har gjort rent min bössa, rena grövjobbet och skitigt.
Tror jag ska gå ut och gå en stund?
Men överlag verkar det som du fick en bra helg! Vilket är alltid trevligt.
Vi har varit i Örebro tösabiten och jag.. Trött och sliten så det räcker. Men tösa på topp. Nu är det ny vecka och nya tag..
Så det blir att börja städa igen då.. Tvättmaskin ska på och hundar ut, sedan åker dammsugaren fram.
Ha en riktigt fin dag
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

I dag måndag, bilen på verkstad, men blev snabbt klar, inte farligt dyrtb heller.
Har gjort mig en "gammaldags" laddstake till min nya bössa, mässing i botten en "knopp" längst upp och betsat hela trästaven.
Såg riktigt fin ut!
Hur ofta är du egentligen ute och övar? Hur ofta är det tävlingar med detta skjutsätt?

VARFÖR låter alla kvinnor så här?
Min fru, min syster, min dotter, min svärdotter och nu EvaG?
Jag är på skjutbanan två- tre gånger i veckan och skjuter cirka 20-30 tävlingar med 40-50 starter per år alla på helger.
Sedan har jag nog kurser cirka 10-15 kvällar per år i svartkrutsskytte.
Livet är ju kort snart sitter jag där och kan inte röra mig. Då blir det "kaffe" och Tv för hela slanten.
#5 Ops…Tur att de inte var jag som frågade..
Skämt o sido.. Nu är jag nyfiken då som vanligt..
Hur har det gått för dig på tävlingarna?
Jga har en vän som for runt på tävlingar med det var nog inte liknade som dina, men vad vet jag om det? Inte ett dugg om jag ska vara ärlig. Men vad jag tror så var min vän ganska duktig. Måste Googla och se om jag kan finna vad han tävlade i då efternamnet hans är så udda.

Det är nu sanningens ögonblick är inne!
Jo, kära go medde, så här är det!
När jag var yngre så plockade jag ihop det mesta som stå i mitt prisskåp här hemma. Men tid,ålder gör att ögon och hand inte riktigt hänger med längre, men någon ENSTAKA gång så fungerar allt och man får något litet pris.
Men nu förtiden är det sällan. Jag tävlar för att det ger mig en anledning att ha mina vapen, men minst lika mycket för den sociala biten. Trots att jag igentligen inte är någon tävlings människa, ger det en liten kick att lyckas på en tävling eller bara vara med, det är ju en uppgift att lösa du ställ inför.
Med andra ord nu förtiden går det inte så bra!
#5 Vi är realister och vi tänker framåt…..

#8 nu begrepp jag inte? Du menar väl inte att man ska avstå det roliga bara för att man inte kan göra det om några år?
Förklara?
Min fru har svårt att röra sig, vill väldigt gärna vara hemma, jag är ute och skjuter och tävlar, får mitt behov av folk och acktivitet. Kan vara hemma hos henne resten av tiden.
Man ska dra ut på det roliga.
#7 Wow nu blev jag riktigt imponerad. Det var inte en liten samling.. Snyggt var det också.