Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 2938 ggr
Leffe
0

Hello amigo 12

Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.

Hello amigo 11

[peter54]
0

Hello i etern. Här är inte farligt kallt idag jämfört med vad vi haft tidigare. Idag är det bara 4 minusgrader.

Jag håller på med vårstök i terrarierummet kan man säga. Släpper ihop mina olika par för att se om det kan bli förökning. Tänkte att jag skulle starta upp verksamheten en månad tidigare i år för att kunna följa med familjen på semesterveckan i sommar. Den veckan faller annars alltid in mitt i kläckningstider.

Pueblomjölksnokarna tog det lugnt och visade ingen direkt upphetsning, kanske är hanen för ung ännu. Sinaloamjölksnokarna började rycka och knycka direkt, parningsbeteende, så där får jag nog resultat.

Mina svartvitbandade har ju westernanknytning, de kaliforniska kungssnokarna, men de höll nästan på att bita ihjäl varandra. De är ett nytt par och jag börjar misstänka att könsbestämningen gått snett och att det är två hanar, skit, då är tre års väntan förspillda. Hondurasmjölksnokarna måste jag vänta med att släppa ihop eftersom hanen ligger i ömsprocess.

Annars håller jag på att försöka lära mer om svartkrutsskytte och slaglåsrevolvrar. Jag har kollat på videofilmer hur man laddar de gamla coltarna. Jag var väl rätt säker på hur det går till redan tidigare, men en del detaljer var nytt, exempelvis att fylla upp tomrummet framför kulan i trumman med fett. Jäklar vad det måste stänka fett framför en när man skjuter.

Glad

Leffe
0

Du har fullt upp verkar det som

[peter54]
0

#2 Alltid Skrattande

JanGBG
0

SkämsJag har inte hunnit än, men hade tänkt att skriva om hur det är att skjuta svartkrut nuförtiden.

Men svarar gärna på frågan om fettet.

Det är inte tillåtet på tävling att INTE ha fett, då är orsaken att om det finns en passage mellan kulan och kammarvägen så kan flera skott gå samtidigt.

DET ÄR FRUKTANSVÄRT OTREVLIGT och farligt, tro inte på dom som säger att det är omöjligt! Det har hänt mig och då först efter 10-12 år som svartkrutsskytt.

Men det finns en bättre anledning att ha fett fram för kulan och det är att du smörjer mellan kulan och pipans väg. Då kulan går mycket sakta jämfört med tex en mantlad jaktkula med modernt krut. Du får blyavsättningar och deformerar kulan utan fett.

Med lagom fett så får du en bättre träffbild.

Leffe
0
JanGBG
0

Obestämd

HUMMM, vet inte vad jag ska säga?

Bluff eller verklighet?

Kanske Half-Bluff ?

Som när jag skjuter på tändsticksaskar som dom kastar upp framför mig?

(Patronen laddad med hagel)

[peter54]
0

#7 Ja det går ju inte att belägga att kulorna verkligen träffar, sånt kan man luras med på film, men att de skjuter fort torde väl vara ganska uppenbart(?).

Glad

Jag blev lika överraskad när jag såg de ungerska snabbskyttarna på pilbåge skjuta 20 pilar på en minut och träffa bra.

JanGBG
0

Obestämd

Man ska inte säga bluff!

Men ballongerna är "suspekta"

Att dom dra och skjuter fort, det är ingen som betvilar. Det som jag inponeras mest av är "kortet" där ser du ju kulhålen. Men då är det två händer och lång tid.

Gittan
0

God morgon. Nu är barnen hämtade av skolskjutsen och snart vid skolan. Sambon har precis givit sig iväg och nu sitter man här solo med en kopp kaffe.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Obestämd

Hur var det på Västkusten? #10

Har du lärt dig mycket ?

Gittan
0

#11 Lärt mig…Jag blev totalt hjärntvättad. Det endas nöje jag gjorde var faktiskt att gå och se Frölunda slå Timrå i hockey. För övrigt sov jag bara på ledig tid. Åkte inte ens hem på helgerna och blev utskälld av en son därför.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GladLåter som din arbetsgivare fått ut något för sinnaGuld i munkurs avgifter.

Men GittanL har du inte lärt dig än????

En mamma ska var tillgänglig jämt och alltid, desutom ska hon vara glad och snäll sam otroligt arbetsam och hjälpa sina barn med allt dom vill!

Mammor får inte ha ett eget liv!

Står inte det i FN-konventionen? Eller är det Påven eller Martin Luhter som har hittat på det?

Gittan
0

Då får jag åka dit och slå näven i bordet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Sjukt barn hemma med feber och ont i halsen. Andra barnet är friskt peppar peppar…Det har blivit ljusare ute helt märkbart. Ta nu hand om er idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrattande#15 Nu är du hemma i Mamma -JobbetOskyldig

Längtar du tillbaka till Västkusten?

Gittan
0

#16 Det är bättre hemma trots allt. Man längtar ihjäl sig efter barnen annars.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrattande

Ha, Ha, Allting går igen!

En gång för "kanske 100 år sedan" satt min mor barnvakt för att vi skulle få gå ut och äta på resturang, efter en förkylnings period hos barnen, vi var helt slut.

Vad gjorde vi?

Jo, vi satt där på krogen och pratade om "apungarna" där hemma!

Gittan
0

Varför är det så? Vi borde ju passa på att njuta av barnfritt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

Det är nog naturen som spelar oss ett spratt! Vi är så fästa och präglade till dem, för att dom ska få bästa vård och start i livet.

Gittan
0

Tur är nog det. Tänk om man inte brydde sig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[peter54]
0

God afton, eller vad man säger så här dags Glad

Jag tittade på den nya westernserien som startade på 6an ikväll, men den var inget vidare tycker jag. Den var förutsägbar och inget vidare innovativ.

Leffe
0
[peter54]
0

#23 Den bygger på järnvägsdragningen västerut efter inbördeskriget 1865, men handlingen kretsar runt en man, före detta sydstatssoldat som blir anställd som förman. Det visar sig att bossen för järnvägsarbetarna är en av dem som dödade förmannens fru under kriget …

Leffe
0
JanGBG
0

Rynkar på näsanLåter inte bra? Jag har den inspelad på min DVD-spelare, ska se om jag får lust att se den i dag.

Har skjutit en tävling i dag "Banfält" gick fullständigt åt skogen, 8 träff borta, katastrof. (av 36 skott)

[peter54]
0

#26 Har du hittat nån svartkrutsverksamhet i Uppsala? Jag har letat, men den verksamhet som bedrivs i klubben jag hela tiden får fram, är bara luftpistolskytte.

Jag funderar på att gå och titta på Widforss vapenauktion den 13 maj på Armémuseum i Sthlm.

JanGBG
0

Skrattande

Nu har jag sett "Hell on Whells"

Jag tycker faktiskt den är bra!

Det är mycket som är autentiskt, kläder ,vapen, sadlar osv.

Tänk bara på när dom drog vidare min sin "mobila stad" vilket "sopphög" det var dom lämnade efter sig.

I dag gräver faktiskt arkeologer i just dessa rester för att få tag på saker från denna period.

Att Storyn är förutsägbar, det är väl den i alla Västen filmer?

Nej jag har inte hittat någon än, men tror att om du ringer någon av de vanliga klubbarna så vet nog dom.

JanGBG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tungan ute

Hallo alla västen Kompisar!

Mår inte riktigt bra så jag är hemma i dag trots att vädret är varmare. Har gjort ett litet avbrott och gått in här för att se om det har kommit något intressant.

Sitter och bygger om "billiga 70 mm rökfria hagelpatroner" till 60 mm för att passa till min "gammla Husqvarna".

Fick sådan kramp i händerna att jag fick ta en paus.

Tror jag ska göra en Lasange till mig och frun till middag i dag.

Fick ett hembakat bröd av en kvinnlig bekant, ska smaka på det till kaffet.

Bifogar en bild på min verktyg för ombyggnad

Leffe
0
Gittan
0

God morgon. Kallt, men det lovas varmare väder under dagen. Ena barnet har åkt till skolan, andra är hemma en dag till, sambon är också i skolan och nu ska jag iväg till jobbet. Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Tungan ute

Är hundvakt i dag! Ser ut att bli en fin dag.

Gittan
0

Vilken fin hund du är hundvakt åt. Här har du vår hund. Jag kom med på ett hörn också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Hoppas ni alla får en trevlig Alla hjärtans dag

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Bettan
0

Önskar alla detsamma.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Catwoman
0

Kan bara instämma i kören.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

EvaG
0

Tanker pa er alla denna dag och jag hoppas ni tar hand om varandra.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

Ta hand om dig du. Det är viktigt nu.

JanGBG
0

SkrattandeTill er alla! En bra dag och ta hand om er, önskar er all lycka.

Eva, blev VARM i hjärtat av att se ditt inlägg här. Ta väl vara på dig, livet är en berg o dal bana, när man är i botten vänder det upp.Glad

Gittan
0

Eva ta hand om dig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Vilken morgon. Sonen sjuk. Ingen skolskjuts kom och hämtade dottern. Den klarade tydligen inte vägarna. Bilen översnöad. Köra dottern till skolan. Ingen snöröjning med andra ord var går vägen. Och till sist ganska sent komma till jobbet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Det är ett tufft liv på landet.

Det kanske hade gått bättre till häst än i bil att komma fram?

Här var det nästan tö väder, var tidigt uppe på skjutbannan och provade att skjuta slugs med mynningsladdad hagelbössa.

Vet inte riktigt hur dom gjord det förr? Det blev ändå ordentligt med kraft i kulan men det måste ha varit minst 1mm till pipvägen, det borde ha gått mycket gas den vägen? Visserligen så var det en fiber vad som den vilade på som måste drivas ner med kraft. Men endå?

Gittan
0

Tufft ibland, men underbart ändå.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Vi kom fram i morse. En fantastisk bil måste jag säga. Nu är vi hemma igen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

ObestämdVad har du för bil, köpte du inte en ny? Har glömt vad du köpte?

Gittan
0

Jag har en ny Citroen C5

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Idag har halva dagen gått åt att sitta med sonen på sjukhuset. Nu ligger han nedbäddad här hemma.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Hoppas han kryar på sig snart

JanGBG
0

Gråter

Han har haft otur med att vara sjuk ofta, grabben?

Hoppas det bättrar sig?

Leffe
0

Idag är det fredag. Den saken är helt klar. Det är vitt ute. Den saken är helt klar. Det är en vinterdag. Den saken är helt klar. Det ser ut att bli en fin dag. Den saken är nog klar. Vad jag ska göra idag. Den saken är inte klar

Sköt om er

JanGBG
0

Glad

Ha en bra dag på dig Leffe

Leffe
0

Lugnt och stilla ute. Lugnt och stilla inne, men fart i TV-rutan. Med andra ord så är det vindstilla och inget snöande ute och inne sover katterna samt att jag sitter med morgonte och smörgås och tittar på alpint i teven

Sköt om er

medde
0

Lugnt och stilla här hemma också.. Vilket är riktigt skönt att bara få slappa lite…

I kväll är det melodifestivalen. Så det blir väl att slänga ett öga på det.. Inte för jag är en stor älskare av alla dessa deltävlingar.. Men men ,,

Ha nu en riktigt fin dag alla

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

JanGBG
0

GråterHar varit hos en vapenhandlare i Lysekil i dag, för att försöka sälja en revolver som är gjord 1915 (97 år gammal), tyvärr fick jag ett skambud på den.

Så den ska jag sälja på auktion i Stockholm i maj. Det blir inte många kr ändå.

När jag kom hem och frågade min fru vad hon vill ha för middag, så säger hon.

Kan du inte gå och köpa pitzza?

Så jag får väl göra det om några timmar.

medde
0

#54 I Sthlm på en  auktion. Då vill jag gå och titta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[peter54]
0

#55 Widforss vapenauktion på Armémuseum söndag den 13 maj, det går att se några av de hittills inlämnade vapnen om man går in på widforss vapenauktioner.

Leffe
0

En seg början på dagen. Legat kvar i sängen med huvudvärk. Nyss uppstigen fortfarande med huvudvärk. Det går nog över snart

Sköt om er

Kjelle
0

Här är det rätt så lugnt. Sambon vårdar sjuk son och jag sköter övrig markservice. Det droppar fint från taket.

[peter54]
0

Två dagar med öväder och snön håller på att bli slask. Vi lyckades rulla några bollar i alla fall och fick till en snögubbe. Naturligtvis blev det en bågskytt.

Gittan
0

#59 Vilken fin gubbe.

Usch vad jobbigt det är att sitta på sjukhus i timmar. Har gjort det nu fera dagar. Man hinner lägga märke till att det inte är så bra organiserat. En del av akuten kan ha massor att göra och det tar lång tid. Delen bredvid har inget att göra utan bara verkar sitta och prata. Funderar då på varför inte de kan komma och hjälpa till och avlasta där det är mycket att göra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrattande

det kan man undra!

Ju störe och mer byråkratisk en organistion är dess då mindre får dom ut av personalen

JanGBG
0

Skrikandes

Jag har skrivkramp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Får inte ur mig något alls!!!!!!!!!!!!!!!

Bara dessa små inlägg på andras funderingar!!!!!!

Jag har att göra en artikel hit, artiklar till två skytte tidningar, inget blir gjort!!!!!!

Gittan
0

Jag brukar skriva artiklar på olika sidor på iFokus, men jag kan absolut inte få fram något om jag måste. Allt kommer när jag inte har tvånget över mig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[peter54]
0

Hej i etern

Jag har åkt på salmonella och har varit risig sedan i lördags, så för min del har aktiviteterna varit nära nollstrecket bortsett från ett antal textredigeringar för tidningen BågJägaren.

Just nu är jag ensam hemma, fru och barn är på Cosmonova.

JanGBG
0

Rynkar på näsanSalmonella! Fy för den lede! Väl att det inte smittar över nätet!

Leffe
0

Sedan mitten på förra veckan har jag blivit sämre och sämre, både med andningen och psykiskt. Ville bara sova och åter sova. Fick en tid hos PAH-enheten i onsdag och där konstaterades att jag har en infektion och på grund av min sjukdom blev jag totalt däckad. Nu är jag inne på tredje dagen med antibiotika och känner redan skillnad. Andningen är lättare, jag blir inte andfådd direkt jag rör mig och jag känner mig piggare. Helt underbart.

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Nu blir jag oroliga grabbar, ni måste friskna till, behöver er här på sajten!

Har ängnat dagen åt att handla och städa.

Gittan
0

Kan bara hålla med.

Men det har varit en underbar dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Natten som just varit tittade vi på Melodifestivalen fast det var den irländska. Tvillingbröderna Jedward vann igen precis som förra året. Nu ska vi snart ut på en liten promenad, jag, dottern och hunden. Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Här är full rulle, två pojkar i10 och 11 årsåldern,spelar på varsin dator, Minecroft. En hund går som en osalig ande mellan dem det är ju inte precis tyst!

Ska göra stekt fläskfile och klyftpotatis till middag.

"Inga konstiga såser och gejor, farfar är orden!

Gittan
0

Låter jobbigt för en "gamling". Låter gott med den maten. Jag ska laga till potati, köttbullar och gräddsås. Köttbullarna är hemmagjorda av min mamma.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

SkrattandeNu ringde min dotter, Pappa har du någon mat till oss? Vi kommer vid 17.00.  Fram med mer fläskfile ur kylen, tinna i mikron.

Leffe
0

Du Janne. ibland  när jag var yngre kunde jag sitta och tänka på vad kul det skulle vara att ha en familj. Då gick jag över till min syster någon timme och lekte med hennes småbarn. Sedan hem och man fick ur sig en lång pust "Å vad skönt att vara ensam". Så jag slipper sådant nu.

Gittan
0

Man kanske ska lämna bort barnen innan de är vuxnaSkrattande

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[peter54]
0

Så där är det här också, jag har en 11-årig pojke och en 9-årig flicka. De ligger ute på Skype på varsin dator och spelar Minecraft eller Terraria ihop med nätkompisar. Jag tycker det är rätt lugnt.

Värre blir det när de har varsin kompis hemma och det låter som tredje världskriget på 140 kvadratmeter. På sommaren åker de ut direkt, men i skitväder kan man ju inte plåga dem eftersom då åker man på konsekvenser i form att skitiga och blöta kläder.

Jag har äntligen blivit symtomfri efter en vecka med salmonella och så att säga "öppna spjäll".

Glad

JanGBG
0

Glad

Leffe du har en punkt där!

Gittan Lilla!!!!!!!!!!!! Jag tror inte en sekund att du skulle kunna lämna bort dina "busungar" i förtid.

Du skulle gå som en äggsjuk höna där hemma och gny på Kjell!

Nu har alla ätit, min dotter och hennes barn har åkt. Kvar är bara Sonens Hund, grabb och stora dotter men hon ska på partay i kväll men hämtas någon gång efter 24.00 i Kungälv.

Son+Svärdotter är på minisemmester på Wallmans Salonger med övernattning på Hotell i Helsingborg.

Så i kväll blir det varken Whisky eller Rom, till Farfar i kväll

Leffe
0

Februari närmar sig sitt slut och det är rena vårvädret ute. Solen skiner och all snö är borta. Jag gillar det, men mår naturen bra av det?

Gittan
0

Vardagen har återgått till det vanliga. Sportlovet är slut vilket innebär att barnen är i skolan igen. Jag ska till kontoret och sitta i sammanträde några timmar framåt. Härligt väder är det också. Hoppas ni får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Jag är tillbaka. När jag åkte var det vinter och nu när jag kommit tillbaka är det ju vår.

JanGBG
0

Tungan ute

I dag är jag slut, min fru är också slut.

I lördags så ringde tösen och ville bli hämtad kl 02.00!

När jag kom dit stod det ett litet "flickgäng" och inte viste hur dom skulle komma hem?

"Jessica sa, att. Min Farfar är väldigt snäll ni ska se att han hjälper er hem" sa en av dem.

Vad är det för karl, som lämnar några 17-åriga töser mitt i natten i en stor stad, känd för sinna övergrepp på unga kvinnor? Inte jag i varje fall !

Så det blev att åka till Kungälv- Partille- Lindome-Mölndal

Var i säng efter kl 04.00.

På Söndag kl 08.00 ringer min dotter och talar om att hennes grabb hade tyckt det var så roligt att vara hos oss när kusinerna var där. Vi kommer och lämnar honom om en så där 30 min, pappa du kan väl ge honom lite frukost!

Tössen sov till kl 12.00, Grabbarna spelade på sinna datorer"Något som jag inte begepp", hunden vill ut och rastas. Livet var precis som när man var ung igen!

Det var bara det att man inte var berädd eller hade kondition för det!

Kl 15.00 Kom min dotter och hämtade grabben, kl 15.30 kom sonen och hmtade sinna barn samt hund.

Jag och min fru satt i var sin fåtölj och pustade ut, det blev köpt Thai-mat till middag.

Stander
0

#79.

Välkommen tillbaka, Vi har saknat dig

EvaG
0

#81 Kyss

Tänk andra dygnet hemma nu och ledigt, men kan inte somna. Det är fortfarande en del tankar som far runt i mitt lilla huvud, men det blir nog snart stilltje där uppe också. Det känns då bra att sitta här och läsa lite av vad ni alla skrivit på sajten. Allvarliga saker och roliga saker. En bra stämning är det här också.

Vi är nu inne på den 28 februari så jag passar väl på och önskar alla en trevlig dag - den kommer ju om några timmar.

Gittan
0

Jaha bara jag kvar i hemmet, som så ofta vid den här tiden. Ska snart åka till jobbet. Hoppas ni får en trevlig dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Det är en unik dag. Tänk denna dag kommer bara vart fjärde år. Men det känns inget speciellt och inte firar man den på något sätt heller. I alla fall inte jag.

JanGBG
0

Oskyldig

Ska be att få bidra med lite "folklivskultur historia". Förr i världen på landsbyggden på jusst "skott årsdagen" så var det fritt fram för "lite äldre ogifta ungmör" att fria till en man, men om han sa NEJ, så var han tvungen att ge henne ett "klännings tyg"!

Min Farfar brukade "skoja" om att han inte hade pengar till att köpa ett tyg så han var tvungen att gifta sig med farmor.

Men jag har sett foto på farmor som ung "en otroligt grann tös" och Farfars syster har när jag var väldigt ung pojk och inte ville gå i skolan, sagt att Farmor gick inte med på att gifta sig med honom fören han var klar med sin "Förste maskinist" examen. Hon sa "läs du din Ingengörs examen så kanske du får en lika gran fru som din Farmor var"

Detta om Skottårsdagen

EvaG
0

Ja det där har jag hört någon gång. Kom fram ur hjärnskrymslet nu

EvaG
0

God morgon allihopa. Ny månad och allt va det innebär. Omkring mig är det lugnt. Börjar inte arbeta förrän i morgon kväll. I dag tänker jag inte göra något speciellt. Det blir väl att jag plockar fram en bok och sätter mig och läser. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

JanGBG
0

Glad

I dag ska jag gå och höra på föredrag, det är ju två hundra år sedan "Slaget vid Gadebusch" stod.

Hur många vet vem som kommenderade de Svenska trupperna där?

Det gillas inte att gå ut på nätet och söka.

[peter54]
0

Nä, det stämmer väl inte, det måste väl vara 300 år sedan? Pojken min har läst om det slaget i skolan nyligen, så jag vet att det var Magnus Stenbock som ledde slaget och att han lyckades splittra upp alliansen mellan Danmark och Sachsen.

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Du har helt rätt det stod 1712 den 9 dec!

Stenbock var rätt

Gittan
0

Nu har jag varit på jobbet och plockat med mig en massa hemarbete. Snart kommer barnen hem. Sambon ska göra maten idag.

Kalle dussin tror jag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Vad blir det då?

Nej, det var det inte utan Stenbock

Gittan
0

Vilken härlig dag det ser ut att bli. Snart blir det en långpromenad med hunden innan det är dags att göra lite hemarbete. Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Dagen verkar helt ok, men i kväll börjar arbetet igen. Önskar er alla en trevlig fredag.

Gittan
0

Det blir en promenad med barnen och hunden i det finfina vädret. Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Vilken härlig dag. Det är alldeles för fint väder att vara inne i. Nu ska jag iväg och handla och i kväll är det dags för arbetet igen. Önskar er alla en trevlig dag.

[peter54]
0

God eftermiddag 3 mars Glad

Fantastisk dag med sol från klarblå himmel och 6-7 plusgrader i skuggan. Vi har varit ute på tomten och grejat hela dagen.

Jag tog en tur med fyrhjulingen nu på eftermiddagen och såg några rådjur, men mest förvånande - en nässelfjäril! Det måste vara tidighetsrekord för nordvästra Uppland.

[peter54]
0

Ett par av rådjuren …

JanGBG
0

Förvånad

Rådjursadel eller vanlig rådjurs stek med stekt klyftpotatis, svartavinbärsgele ock kokta gränsaker, något smarigt till efterrätt det tänker jag på när jag ser rådjur.

EvaG
0

Stänger den här tråden nu. Den nya hittar du här

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer