Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 3127 ggr
medde
0

Hello amigo 11

Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.

Hello amigo 10

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänk så underbart och galet kul det kan bli med ett tillägg av röster. Jag erkänner att jag fullkomligt tjöt av skratt då jag såg detta klipp. Hoppas den kan även göra någon minut av skratt åt er.

Leffe
0

#1Skrattande

Angående "för mjäll" och sådant i förra tråden. Vad innebär egentligen "Rökfritt"?

medde
0

#2 Mitt ute i djupaste skogarna i småland. Rökfritt men inte myggfritt.

JanGBG
0

Tungan ute

Inte för mig!!!!!!!

I minna kretsar så säger man att man skjuter "Svartkrut" eller "Rökfritt"!

Svartkrut = Tjocka vita moln efter varje skott

Röfritt = Modernt kemiskt krut ,  inga moln av rök bara en liten tunn sling av vit rök.

Har "krigat i Smålland" (repmånader på A6) då låg krutröken tung i skogen efter det tunga artillerit.

Angående den "talande hunden", jag blir mer och mer förundrad över hur mycket min lille dagis vovve förstår av vad jag säger och hans sätt att förmedla till mig vad han vill, hur han läser av samtal mellan mig och min fru osv.

Är en "skeptisk" person men kan inte riktigt förklara detta, med instinkt, kroppsspråk osv, HUNDAR förstår BRA mycket mer än vi annar!

EvaG
0

God morgon allihopa. Nu är det söndagen den 4 december och andra advent. Önskar er alla en trevlig dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

JanGBG
0

Tungan uteHar varit upp i tid i dag ska iväg och ha lite info om pistolskjutning med några ungdomar som är handikapade.

Sedan ska jag ta fru och Äldsta barnbarnet (flicka 16 år) på Julmarknad!

Middag i dag är planerad det blir Lövbif och en pasta sallad med fetaost och körsbärstomater, tror att jag ska lägga i lite ädelost också.

Är på ett strålande humör, fast vädret är inte allt för bra.

JanGBG
0

Förvånad

Nu är jag hemma efter Julmarknad = Dyrt, får väl äta hundmat som alla andra pensionäre i en vecka?

Mitt Barnbarn förälskade sig i ett samiskt silver smycke ( det var fint), så det får bli hennes julklapp, hon vet om det men får det inte fören på julafton.

Nu är det "bara" de tre andra som ska ha!

EvaG
0

Det låter som en fin julklapp.

JanGBG
0

Guld i munJa, Eva, det var det men det är ju mitt äldsta barnbarn, och när jag nu kan ge så varför inte!

Smycket hette "Vinden" och var ett hängsmycke att ha om halsen.

Det är roligt när dom vill ha sådana saker, pojkarna ska ju bara ha radiostyrdabilar,flygplan, rymdgubbar och andra "leksaker"

Det är så undebart att se en ung flicka utveckla en egen smak och bli vuxen.

Jag blir varm i mitt hjärta.

EvaG
0

Jan nusitter jag här och tänker på min dotter. Hur skulle hon ha varit i dag.

Gittan
0

Idag står det julstädning hemma hos min mor och far på agendan. Dessutom ska jag fixa lite datauppdrag till jobbet.

Hoppas ni får en bra dag - måndag som det är.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Julstädningen hoppar jag alltid över då jag aldrig är hemma över jul och nyår. Nu är det ju många som sätter igång julbaket också. Baka har aldrig tillhört några av mina favoritsysslor. Däremot äter jag gärna de färska och varma bullarna. Önskar nu er alla en bra dag. Själv ska jag ut och handla innan kvällspasset börjar igen.

EvaG
0

Jag ska fixa med min kommande resa. För övrigt blir det en lugn dag. Önskar er alla en trevlig dag.

[Laban01]
0

Då har snön även letat sig till mina områden, men den lär tyvärr inte ligga kvar då det är för blött i marken. Jaja, man får väl va glad att man sett lite av den iallafall, det lär väl inte bli så mycket av det i vinter. Obestämd

JanGBG
0

Rynkar på näsan

SNÖ ??????

Hagel-Slask- Blötsnö, nu är det GBG-vinter.

EvaG
0

God morgon allihopa. Har precis kommit hem. Inte nog med att det är svart ute. Det är kallt och halt också. Otäckt halt. Jag höll på att sätta mig två gånger, men nu är jag hemma. Det blir en kopp te och sedan den mjuka kudden för lite sömn. Önskar er alla en trevlig och bra dag och se upp med halkan.

Gittan
0

Sonen ligger i halsfluss (enligt läkaren) men har inte ont i halsen. Däremot hög feber och huvudvärk. Nu kom sambon hem från jobbet med feber och ont i halsen. En rapport från Gittans sjukstuga.

Jag hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

EVA och Gittan och alla andra! Nu har jag utmanat er!

Ni hade så finna tomte -avatarer.

Men nu ligger jag med ett "dokumentär foto" på Gittans JUl inlägg, från äkta tjänstgöring som Tomte.

PS. Vid tillfället i fråga delades ut cirka 80-100 godis påsar!

Är det några andra som har bilder att lägga på sin Tomte-CV?

EvaG
0

Du är jättehäftig där!

God morgon alla westernfantaster. Det är kallt och mörkt ute. Snart är det sovdags för mej. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Skäms

Tackar så mycket.

Även i år ska jag vara tomte på min gamla arbetsplats.

Jag har ju gått i pension! sa jag.

Inte som tomte, var svaret.

EvaG
0

Jan tomten går aldrig i pension.

Nyss uppstigen. Ska få något i mig. Se lite på Sportcentralen. Sedan är det dags att ge sig iväg till arbetet igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Här hemma börjar familjen återhämta sig efter feber och halsont. Alla utom jag, för nu börjar jag bli sämre eller så känner jag efter nu när de andra blir bättre.

Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Aldrig i pension????????? Hu a mig! Jag måste nog lära upp någon som kan ta över, det kan nämligen vara jobbigt ibland.

Har varit Tomte på sådan här "Julgrans plundringar" för barn i många år.

Har lärt mig ett och annat hur man styr en godispåse "törstande" flock barn.

Den VIKTIGASTE repliken som en Tomte som tjänstgör på ett dylikt "upplopp"  är inte "Finns det några snälla barn" utan den förlösande och och lungnande repliken är "DET FINNS PÅSAR TILL ALLA" det ska upprepas som ett mantra under hela tiden godispåse utdelning pågår.

JanGBG
0

Rynkar på näsan

I fredags var det "FULL ORKAN" i GBG området, min skytteklubb skulle ha Julluch och roligheter på Lördag förmiddag. Ett litet gäng medlemmar (damer) hade varit på fredag kväll och handlat för 5000 kr mat, dricka och godis.

När dom skulle köra upp grejorna, var vägen blockerad av nerblåsta träd och vattensamlinga bildades på väggen, dom höll på att fasna i vattnet och kunde vända med ett nödrop. Allt måste ställas in, affären var faktiskt vänliga nog att ta till baka varorna ( efter mätning  av tempera tur på kylvarona) så det fixade sig ju.

Men jag hade ju åtagit mig att fixa potatis, ville inte stå och skalla 6 kg på morgonen så jag gjorde det på fredag eftermiddagen och la i en spann med vatten.

Så vad gör två pensionärer med 6 kg skalade färsk potatis?

Min son (ville inte ha) föreslog= Du som är kemist, kan du inte bränna lite jul sprit? Tungan ute

I går var det potatisgratäng, idag vet jag inte, imorgon är det i slasken!

Gittan
0

Jans(son) frestelse kanske

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrattande

Du är en skojig en du-GittanL !

Tänkte att jag skulle bygga en Potiskanon! Men frugan satte stop för det!

Du ger fasiken i min hårspray! sa hon ( har låst in den )

Så det blir nog slasken ändå

medde
0

#26 Potaiskanon verkar kul! Det har dom ute på en viss båt som mitt hjärta klappar för lite speciellet, den båten brukar var ute på det Antarktiska haven, och panga på den japanska valflottan.

JanGBG
0

Använder dom Hårspray där också som drivgas?

EvaG
0

Tänk vad hårspray går att använda till mycket.

I dag är det "lungt" när det gäller vädret verkar det som. Har kommit upp för en stund sedan, men ännu inte varit ute utan bara sett genom fönstret. I dag ska det handlas ett par julklappar innan det är dags för arbetet igen. Allt är klart för resan i alla fall. Önskar er alla en trevlig dag.

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#28 En gigantiskt slangbella! Andvänder dom samt den "riktiga" se klippet.

Leffe
0

Jag var på hundmässan i går. Där träffade jag medde, fliza och Catwoman fån iFokus. Oj vad fina hundar det finns! Vinthundarna har jag alltid gillat, men jag har tack vare en sida här på iFokus börjat uppmärksammat och gilla vallhundar också. På mässan hittade jag en ras jag inte sett förut och gillade väldigt mycket och det va Curly Coated Retriever.

JanGBG
0

Glad

Vovar, trevlig djur!

Jag är stor motståndare till Valjakt och annan jakt på utrotningshotade djur.

Men som den vapen-frek jag är så måste jag säga att den "potatis-apelsin" kanon som var i inlägget kan vara dödande för en människa på kort håll. I vårt land är den licenspliktig, I USA har det hänt dödsolyckor med just sådana här vapen. Vad man inte tänker på är att även om "kulan" är mjuk så innehåller den otroligt mycket energi, man kan knäcka nacken på en mäniska.

Jag sysslar mycket med vapen, men skulle aldrig rikta och avfyra något vapen av något slag mot en människa frivilligt.

Stor försiktighet bör man ha med sådan här vapen, dom är inte helt leksaker!

medde
0

Det dom skjuter med "kanonen" är potatis, men det som är vanligst är att dom tar ut små båtarna och kastar upp smörsyra på fartygens däck i hopp om att göra valköttet osäljbart och försvåra arbetsförhållandena-

JanGBG
0

Hej Medde

Det lät bättre, nu förstår jag kraften i "kanonen".

Har du någon gång luktat "smörsyra"?

Vy för den lede!!!!!

Japans valjakt är inte något roligt Kapitel.

medde
0

Jodå det har jag. Luktat! UrkFoten i munnen Jag är mycket engagerad inom Sea Shepherd, så börja inte prata om dom. För då slutar jag aldrig..Flört.

EvaG
0
  • Promenera eller spring inte för mycket. Om vi levde längre med promenader så skulle brevbäraren nästan vara odödligt
  • Simträna är det något bra. Valarna simmar ju omkring hela tiden och de blir ju bara tjöckare och tjockare
  • Tänk en kanin som hoppar och skuttar omkring blir bara en si så där fem år
  • Nej titta på sköldpaddan. Den har inte bråttom. Allt får ta den tid det tar. Nära till att ta en sömnlur då och då. Sköldpaddan blir cirka 150 år

JanGBG
0

Tyst

Är dessa visdoms ord från sajtenchef verkligen något att lägga på minnen eller är det en soffpotatis försvarstal?

Jag tror inte EvaG är en soffpotatis hon går ju inte ens och läger sig på natten!

Ha-Ha vad jag är rolig ibland!

Har just varit ute med hunden i mer än två timmar, det var ju uppehåll och klar himmel, inte så kallt det blåste en by då och då.

Obestämd När åker du Cowboy land Eva? Du måste lova att komma tillbaka? Annars så Gråter jag floder.

Leffe
0

Nyss gått upp. Solen skiner och det ser ut att vara en fin dag. I alla fall är det en fin dag om man tycker om sol, plusgrader och ingen snö i mitten av december. Rexar ligger under täcket och sover. De övriga ligger ovanpå täcket.

Sköt om er

EvaG
0

#37 Jag går faktiskt på gym och tränar. Självklart kommer jag tillbaka efter nyår. Kan ju inte vara ifrån er här på Vilda västern.

Ska äta nu innan det är dags att göra mig i ordning för en ny arbetsnatt. Sista natten på några veckor. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

EvaG
0

Lite ruggigt ute, men jag ska ut och handla lite julklappar. Tänk nu blir det inget mer arbetande förrän en vecka in i januari - långledigt!. Önskar er en trevlig dag.

JanGBG
0

GladHa en bra dag Eva! Trodde inte att du var någon soffpotatis.

Men måste retas/skämta lite ibland.

Ha en riktigt bra dag på dig själv.

Har några artiklar på gång till sajten men dom kommer inte före jul, måste kolla vissa fakta. Inga mer "Flatt=Big Nose" mer.

EvaG
0

#41 Kan bara säga till dig Jan - Toppen

medde
0

#41 Men det var ju ett så männskligt misstag ang flat/bignose.. Snart skäms jag att jag sade till om det hela. Vi har ju våran "bugg" du och jag,,

"Bugg" gillade jag..

JanGBG
0

Skrattande

Ta det med ro, jag retar mig mest själv på det.

Visste att hon kallades så, men det finns en bandit som kallades just

"Flatt-Nose" Curry detta fanns i huvudet på mig när jag skrev.

Jag behöver ibland tillrättavisas för har en uttpräglad tendens till att vara en Besserviser eller åtminstånde en Messershmit.

EvaG
0

Spitfire, för du är snabbt vitsig med kul saker.

JanGBG
0

Skäms

Spitfire = Brushuvud= eldspotare = jaktplan

EvaG
0

Spitfire snabbt, snyggt, smidigt och klarar de flesta svårigheter.

[Laban01]
0

En vecka kvar till julafton och här står regnet som paraplyn i backen. Det blir med allra största sannolikhet en väldigt grön jul här i år. Rynkar på näsan

Leffe
0

Här snöar det för första gången och det är alldeles vitt, men smälter väl snart bort som tur är

[Laban01]
0

Det lär den göra här också OM det skulle komma nån.

EvaG
0

Konstigt det känns - helg och jag är ledig! Önskar er en trevlig kväll.

JanGBG
0

Tungan ute

Trevlig kväll till alla min Kompisar på sajterna.

medde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En rtiktigt trevlig kväll önskar jag dig och din fru!

JanGBG
0

Skrattande

Den bilden var bra!

Då jag är ju kommen en bit upp i ålder, så är innebörden av bilden NY och spännande för mig.

Tycker det är fascinerande att man kan ha kommunikation med alla åldrar och typer av personer.

Tänker på Kaffepauser på jobbet ofta satt man i små grupper av likasinnade.

Det var ju ytters sällan man bara kunde slå sig ner i en främmande grupp, det tog ju sin tid och hela den sociala ritualen.

Gittan
0

Internet är både på gott och ont.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Bilden har en mening att säga tycker jag. Det finns av bägge delar på nätet. Men visst har det gett både glädje och sorg..

Gittan
0

medde trots allt så ger det mest gott. Till exempel var det tack vare Hockey iFokus jag träffade Kjell. Så det goda överväger verkligen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Sant som sagt.Flört

Gittan
0

Om tre dagar är det den dagen barnen väntat på - ja kanske jag också. Hoppas ni får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Obestämd"57

Jag undrar allt om inte den där Kjell är en turgubbe?

Hittade min på Liseberg, då var inte ens Internet på tänkt!

Jag har allt haft tur jag också Skrattande

Leffe
0

Ont i huvudet (skryt) idag, men ska ut och handla julklapparna till syskonbarnen bland annat.

Sköt om er

JanGBG
0

Julstämning börjar infinna sig.

Tog hand om hunden i dag trots att dom är lediga, de "unga" har ju mer att stå i!

Hade ont i alla leder, så vi (hund + mig) gick ut och gick i 2 timmar.

Det hjälpte lite och hunden verkar uppskatta det.

Gittan
0

Då är det julafton här
med allt vad det innebär

Barnen med spänd förväntan
efter julklappar de har längtan

Som vanligt först anka-prat
sedan blir det julemat

Därefter dags för julklappar
kul se barnen nästan hakan tappar

Julaftonen kommer ta slut
och det stora lugnet bryter ut

GOD JUL

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Fin dikt Gittan

Hoppas ni sitter nu så ni inte ramlar omkull av häpnad. Tänk jag av alla människor har vaknat vid denna tidiga timme och känner mig pigg. Katterna däremot har inte alls reagerat att jag är upp. Jo Fröja för hon ville ha ny mat på direkten.

Sköt om er

JanGBG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrattande

Hej Leffe

Vad roligt att du käner dig bra!

Har varit upp sedan kl 06.00 (ganska vanligt).

Min fru sover, ännu kl 09.30 och lär göra det någon timma till.

Vi hade en jätte disk sedan i går, tog den nu på morgonen

Förvånad SÅ OTROLIGT DUKTIG OCH REDIG JAG ÄR!

Är i alla fall glad över att du käner dig bra i dag.

Hur vet du att din Katt vill ha ny mat?

Jag tycker att min lille Dagis hund kan förmedla otroligt mycket till mig av vad han vill och att han förstår mer än man tror av vad man säger.

Du är ju korkad! säger min fru, Hålla långa monologer till hunden.

"Han prata med mig"

Kjelle
0

#60 Jag är världens turgubbe

JanGBG
0

Skrattande

Ja, du #66

Vad är det man brukar säga?

Bakom varje framgångsrik man står en kvinna!

Jag är snart 70 år och har haft en undebar kvinna vid min sida i mer än 45.

Har väl åtminstone 90 % av livets facit i min hand, slutsats, man ska vara rädd om den kvinna man har.

Det är ju inte alla som har sådan tur som du och jag.

Kjelle
0

Jag visste inte att det fanns så underbara kvinnor som min sambo. Hon har ett hjärta av guld. Tror att det samma gäller dig och din fru.

Gittan
0

Inte drog jag någon nitlott inte. Det är väl jag som i ärlighetens namn haft turKyss, men det innebär inte att du slipper hjälpa till här hemmaSkrattande

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Varit mycket att göra på jobbet. Kolsvart när man åker hem. Fast det är ganska skönt att köra i mörkret. Man ser mötande billar innan man egentligen ser dem. I alla fall när man kör på landsväg.

Snart är det nytt år, men skillnaden blir nog bara sista siffran 2.

Hoppas ni nu får en trevlig fortsättning på kvällen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Årets första dag kunde knappt börja bättre än den mirakulösa segern i hockeyns junior-VM. Tänkte lägga mig när det började gå åt pipan, men som tur var höll jag mig vaken.

Fast nu är jag trött trots några timmars sömn.

Sköt om er så här på årets första dag

JanGBG
0

GladHade en bra Nyårs afton.

Är lite spak i dag.

Men tänker göra en Fläskfile med jordnötter, banan, svamp och Currysås av vispgrädde. Persikor med Glass till efterrätt.

Barra jag och frugan, tänkte ta en Öl o Hallands fläder snaps till, hon ska nog ha sitt röd-blask.

Hoppas ni mår lika bra som jag allihop nu på det nya året.

Leffe
0

Lite trött idag, men året började jättebra. Sverige vann ju mirakelöst hockeymatchen mot Ryssland. Jag såg matchen på teven. Eftermiddagen och kvällen var jag hos medde och åt god mat. Åkte hen vid 22 gick inte att få färdtjänst efter midnatt. Så 12-slaget satt jag med syster och moder och tog en whiskey.

JanGBG
0

Obestämd

Jag hade beställt något till dig hos medde!

Fick du det Kompis?

JanGBG
0

Obestämd

HUR är det?

Snart är väl sajt-bossen hemma från USA?

Hon har nog haft en riktigt "GLITTRIG" USA-jul.

EvaG
0

Då var man hemma igen. Nu gäller det bara att bli van tidsskillnaden igen. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

JanGBG
0

SkrattandeVälkommen Hem Sajt-chefen

Vi har saknat dig.

EvaG
0

Tackar. Det är kul att vara tillbaka till er glada västern-fantaster.

EvaG
0

En härlig dag. Det kommer att bli en köpronda i centrum innan det åter är dax för arbetet. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

JanGBG
0

SkämsGråter

Nu har det gått utför med GUBBEN!

Skulle gå och ta prover i dag, på fastande mage så ingen frukost.

Vaknar och har jag försovit mig, rusar upp hinner inte duscha bara i kläderna, vad mörkt det är kommer fram till vårdcentralen, fullkomligt tomt på parkeringsplatsen. Vårdcentralen mörkt och stängt.

Klockan är inte 08.15 då jag ska vara där utan 06.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rynkar på näsan

[GIKmio]
0

Tittar in en sväng eftersom det vimlar av välkända profiler här Glad

EvaG
0

#81 Välkommen hit!

EvaG
0

Konstigt väder har vi i alla fall. Ska det inte vara vinter över landet nu? I dag ska jag se om jag kan inhandla ett par varma kängor för vintern lär väl komma någon gång i alla fall. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Catwoman
0

Med nicken Catwoman säger jag som katten - vilket hundväder!

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

Gråter

Bedrövligt väder i GBG med omnejd.

Regn ,blåst och kallt.

Den ende i familjen som gillade att vara ute var just hunden.

Men med den pälsen så klara man allt "norsk Buhund"

EvaG
0

God morgon allihopa till den fina dagen fredagen den 13. Hoppas ni tar det försiktigt i dag. Önskar er alla en trevlig dag.

medde
0

God morgon i fredagen den 13 januari. '

Man vakande med tanken ska man stanna inne och hemma. Då det är fredagen den 13 idag. Men är inte vidare skrockfull av mig. Det är endast en sak jag undviker då det gäller skrock, Att tända en ciggaret från ett ljus.

I går var det en udda dag i väder,,ösregn under hela förmiddagen. för att under eftermiddagen börja snöa och därefter regna igen. Sen byter vi väder igen och kylan drar in, Nu är det isgata var man än kör eller går idag. Så snälla alla ni som är ute och rör på er. Ta det riktigt försiktigt!

Äntligen fredag så nu blir det myskväll=)

Vad helgen innebär vet vi inte riktigt ännu. men vi får se.

Ha en riktigt fin dag alla

JanGBG
0

Skrattande

Jag vet vad min helg innehåller?

Ska vara Tomte på en Julgransplundring för barn på min gammla arbetsplats.

medde
0

Låter som en mycket trevlig helg. Älskar glada barn..

JanGBG
0

Tungan uteNu bär det iväg till ett par hundra barn som vill ha godispåsar!

Brukar överleva!

Sedan kan "Tomten" ta igen sig i ett helt år.

EvaG
0

Janne du får det svettigt!

medde
0

Ha en bra dag JanGBG.

JanGBG
0

SkrattandeNu är jag hemma

Fullständigt slut, vad roligt det är att träffa sinna gamla arbetskammrater, att deras barn är med och ska ha godispåsar är ju otroligt roligt.

Jag har gjort detta i 19-20 år varit Tomte på min arbetsplats, var med och startade detta. Att tiden går ser man ju på att barnen växer upp.

Barnen ska ju kramma och pussa TOMTEN, det säger han inte nej till.

Får jag ta ett kort på dig och min dotter säger en äldre dam.

DÅ KOMMER DET FRAM EN Mamma i 25-årsålder och kramma och ger TOMTEN en riktig puss.

Inte för att tomten misstyckte, men blev en anning förvånad.

Sedan visar dom ett kort på en lite söt tös med flätor som sitter i tomtens knä!

Det var mamman för 20 år sedan som nu har egna små barn med på julfesten

Tiden går min minsta flicka är ju en tant!

EvaG
0

God morgon säger jag tidigt söndagmorgon 15 januari. Det är mörkt ute och det ska det väl vara vid den här tiden och årstiden. Önskar er alla en jättebra dag.

JanGBG
0

Obestämd#94

04:18 ?????

Var du hemkommen från jobbet då?

Att du orkar jobba nätter?

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Nu ska jag gå till doktorn för mitt årliga besök, hon kommer att skälla på mig för att jag är för tjock, som vanligt. Tycker att jag missköter min diabetes för mycket sött och sprit.

SkrikandesJag kan inte hjälpa att jag ÄLSKAR mat och att gör god middagar med förrätt, varmrätt och efterrätt. Det måste vara en mänsklig rättighet.

Tungan uteKan inte hjälpa att jag tycker om söta saker, till och med söta damer i alla åldrar.

medde
0

#96 Så fungerar en fullt normal människa!

Här hemma är det sjukt, återigen har dotter fått en kräksjuka! Hon hade en jobbigt dag igår samt natt. Man tycker så synd om dom. Min lilla stumpa är sjuk..

Nu sover hon ännu, och jag hoppas hon vaknar till feberfri och något poggare, även om hon är totalslut efter gårdagen..

Själv sitter jag med en god kopp kaffe och ännu mår bra. Så hoppa sjag det förblir också

Ha en riktigt fin dag alla!

Mvh

JanGBG
0

Skrikandes

Nu är jag hemma och fruktansvärt dåligt humör.

Doktor skällde, hade bara gått ner 2,5 kg, om hon inte var så jäkla duktig hade jag skällt tillbaka men hon har ju rätt. Klagade på min sprit och ölkonsumtion också.Fick i detalj redogör för vad jag äter och dricker.

Sedan ringer Polisen och ska ha redogörelser om mina vapen och ifråga sätter olika vapen jag sökt licens på?

När jag klagar över livet hos min lagvigda maka säger hon.

Det är inte ett dugg synd om dig!

Påminnde henne om att hon har lovat älska mig i nöd och lust!

DÅ skrattar den apan!

Jag har så kort minne! säger hon

EvaG
0

Det är en ganska fin dag om man kan säga så om en vinterdag som inte har ett korn snö. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Skrattande

Är på betydligt bättre humör, har pratat med Polisen i dag det ser ut som jag får minna licenser!!!!!!!!!!!!!!!!

Leffe
0
JanGBG
0

GladTungan uteSkrattande

Var upp i dag och tidigt ute och hanmdlade inför helgen.

FÄRSKA SVENSKA RÄKOR (Orion) fångade i går kostade i dag 139 kr/kg!!!!!!!!

Jag köpte ett kg till mig och frugan nu blir det räkfrossa i stället för middag.

Ska sätta mig och rensa lite senare i dag, kokta ägg , dill, majonäs, körsbärstomater, citron och landgångsbröd ska fixas.

.

EvaG
0

God morgon på er. När ni läser detta sover jag förhoppningsvis jättegott. Önskar er alla en trevlig dag.

medde
0

God morgon.

EvaG sover nog gott som hon skrev, vilket vi alla önskar henne.

Dagen är ganska kallt ute, Dotter börjar äntligen att repa sig efter veckans sjukdom. Flera kilo senare..

Nu ska det börjad städas och tvättas här hemme. Så jag önskar er alla en riktigt fin och trevlig lördag.

Mvh

JanGBG
0

Glad

Uppe tidigt, ut på banan, för att prova en ny patron, gick inte bra.

Laddade med dom gamla patronerna, då gick det bättre.

Min fru har beställt Pastasallad med olika ostsorter till middag.

Men jag tror jag vill ha en kotlet till min sallad, känner för lite "kött" i dag.

Min fru avskyr dylikt, hon är nöjd med bara passtasallad, om det är ost i den.

Hon är en riktig "ostråtta", kan sitta med ett glas vin och mumsa ost på kvällarna.

medde
0

Tänk att jag alltid ska bli så hungrig varje gång jag läser dina inlägg JanGBG.. Så hungrig så hungrig……

Nu ska jag snart ner till mataffären i centrum!

Leffe
0

Sitter och tittar på skidor och presskonferns. Sedan blir det ishockey. En riktig TV-dag med andra ord.

Sköt om er

EvaG
0

God morgon i hus och stuga. Nu är jag hemkommen efter nattens arbete. Nu ska sängen få ta emot mig. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Tungan uteNu är jag hemma, har kört min fru till tandläkaren och hem.

Känner mig lite trött idag.

EvaG
0

Jag har sovit gott. Somnade på en gång när jag gick och la mig efter nattens arbete. Nyss uppstigen, men skulle vilja sova en stund till. Nu ska jag göra i ordning ett par ostsmörgåsar ocg en kopp te innan dagens strapatser börjar och som avslutas med ett nytt arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Starkt av dig att jobba natt.

Själv gillade jag det inte, min fru jobbade i 7 år natt på sjukhus, sedan fick hon nog.

JanGBG
0

Cool

En fullständigt underbar dag i dag kallt men SOL.

Var på bannan med en kompis.

Vi skött, fikade och byggde mål.

DET ÄR UNDERBART ATT VARA PENSIONÄR, FRI SOM FÅGELN.

SkämsDet är ju inte alla som kan vara det, ibland känner jag av kroppen, 50 års arbete har satt sinna spår,

Leffe
0

Idag är det torsdag och idag är jag bjuden på Ärtsoppa och pannkaka. Det var länge sedan jag åt det. Det var när jag jobbade, alltså före oktober 2009 så det är verkligen på tiden man får i sig denna svenska husmanskost igen.

Sköt om er

JanGBG
0

GladHåller med dig! Det är gott!

Brukar göra det själv i bland, till min fru och mig.

Leffe, man kan fuska! Den ärtsoppa som finns färdig i en "plastkorv" är inte så dum! Det finns färdiga pankakor också, som är riktigt bra, bara att lägga i ungnen.

Får du "punch" till ?

"Potatisbullar lingon och stekt fläsk", är också en sådan rätt som man sällan får.

Ha en bra dag på dig Leffe.

[peter54]
0

Åh, jag gillar verkligen ärtsoppa med fläsktärningar i och senap till, men jag kan inte äta det eftersom det innehåller för mycket kalium. Ibland fuskar jag dock lite och tar mig några skedar i alla fall.

Punchen får vara för min del, jag gillar ingen alkoholhaltig dryck och dricker inte ens lättöl trots att jag jobbat många år i bryggeribranschen..

Flört

Idag är det jag som är hemma och lagar middagsmaten och då blir det en annan husmanskost till middag, stekt sidfläsk med kokt potatis, ärter och sky till. Det är en rätt som alla fyra i familjen gillar och såna rätter är det inte gott om vill jag påstå.

Glad

JanGBG
0

GladDet lät gott, äldre enkel husmanskost är inte så vanligt i dag.

Ska på ett möte i dag, där det brukar serveras mat, tyvärr är det oftast inte av högsta klass. Men jag äter och ser glad ut.

Föredraget är ju bättre. Gamla vapen

Leffe
0

God morgon tidigt på söndagmorgonen. Somnade vid tvåtiden i natten och gästspelar uppe från sängen nu en stund. Vaknade och katterna tittade så konstigt på mig med sömndruckna ögon. De verka fundera på vad husse skulle hitta på så tidigt på morgonen.

Det blir förhoppningsvis snart dags för sängen igen och en tupplur en stund till.

Sköt om er

JanGBG
0

GladHej Leffe, är det inte skönt att komma upp på morgonen?

I dag är det tydligen "Omvända roller" som gäller?

Jag kom inte upp fören vid 8-9 tiden i dag!!!!!!!!! Mot 5-6 som är normalt! Vad har hänt?

Jo, i går så skulle min son och hans fru gå bort, mitt barnbarn den äldsta (17 år) skulle gå på fest i inner delen av Göteborg. Det andra barnbarnet 10 år vill dom inte lämna ensam. MEN Farfar ställer upp!

Först dit och hämta 10 åringen som var hos oss, sedan ringer Tösen och säger Farfar här är så roligt, dom ska hålla på till kl 02, kan du vänta så länge med att hämta mig, det är så jätte skoj här?

Visst! säger en dödstrött Farfar.

Så sedan fick jag åka hem med pojken på kvällen, han satt och sov i bilen,

Har du lovat Tösen att vara ute till kl 02? säger min Son. Ja, det är ju du som hämtar, jag har smakt starkt i kväll.

Jag kom i säng efter kl 03.30 i går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS. Leffe din Avatar ser verkar inte funka, varit så länge?

Leffe
0
JanGBG
0

Tungan ute

Men det gör inte jag!

[peter54]
0

Jag ser alla avatarer

JanGBG
0

ObestämdKonstigt.

Jag ser inte Leffes Avatar? Den är ett rött kors och text Avatar för leffe

[peter54]
0

Jag har läst i någon tråd att det finns en bug på iFokus som stör ut visningen av avatarerna för en del.

Kjelle
0

GittanL hälsar att hon snart är här igen efter kursen. Hon längtar hit.

Leffe
0

Nu är Hello amigo 12 i gång. Välkommen in att delta i den

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer