TV-serier
Vad kan du om TV-serier egentligen?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Tänk jag fick själv alla rätt. Att jag kunde komma ihåg svaren
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag missade fråga 12

Jag fick 12 rätt, men det är jag nöjd med, några serier har jag inte sett.
Tror inte alla varit i svensk TV.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Wow den här var ju verkligen kul att göra.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag missade den sista. Föll i spurten alltså.
10 av 14 rätt. Men roligt att se att tre av "uppföljarna" till Den långsamma färden (eller "Lonesome dove" som den heter i original) fanns med som svarsalternativ. Trodde att dom var mer okända. 

Nej, Laban, dessa damer har sett det mesta!
Det är bara att inse att dom kan mycket, jag "Västernnörd 100%" hade inte alla rätt och hade inte sett alla serier.
Dom tre efterföljarna har jag på DVD här hemma, dom är mycket bra, men jag tror att "Lonesome dove" ändå är bäst.
Jag kan inte hitta "Comanche moon" på DVD med swesub nånstans, så finns det nån som vet om den går att få tag på? Det är lite irriterande att inte ha den när man har alla dom andra fyra serierna. 
#10 Ginza.se kommer 29/2 2012
Det var tyvärr blu-ray, och det har jag inte. 
#12 Inom en snar framtid så försvinner DVD precis som VHS. Ju mer genomslagskraft HD-TV får desto mer blu-rey blir det. Så du mäste kanske snart tänka på att införskaffa en blu-rey. Har du inte HD-TV så kan du köpa en billigare blu-rey apparat
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag kan inget om vilda västern-serier om man bortser från Macahan. Men 10 rätt av 14 trots 95 % gissning får man vara nöjd med 
Jag har sett det mesta i westernväg på TV ända sedan "Bronco" med Ty Hardin i huvudrollen 1959, men jag missade ett par frågor ändå. Bland annat visste jag inte att Clintans debutserie hette Prärie på svenska, jag kunde bara originaltiteln Rawhide.

#15 Lilla huset på prärien och Macahan såg jag som barn. Bröderna Cartwright och dom andra gamla klassikerna tillhörde min pappas favoriter. Dom har ju visats i diverse kanaler genom åren men det har aldrig blivit att jag följt dom. Kanske borde göra det nästa gång dom sänds.