Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 2936 ggr
medde
0

Hello amigo 10

Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.

Hello amigo 9 hittar du här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon.

Välkomna till en ny tråd=)

I dag är det riktig blåst som viner runt husen. Inte alls så skönt att vara ute i, då är det skönt man har en bil och kan vara lite extra lat och ta bilen ner till centum.. Helt onödigt men men….

Tösabiten är i skolan och det är riktigt tyst hemma, hundarna sover och jag sitter vid datan och klickar runt lite.

Ha en riktigt fin dag alla önskar jag er som läser detta, och hoppas vi kanske ses på våran trevliga mötetsplats här på iFokus Vilda Västern iFokus

Mvh

Leffe
0

Det blåser och regnar. Är det det som kallas höststorm. Det kan ju inte vara vårstorm

Sköt om er

Gittan
0

Idag har det blåst och regnat hela dagen. Hade en del pappersarbete att fixa på kontoret. Sedan passade jag på att hämta barnen på skolan. På vägen hem i blåsten och regnet stannar bilskrället. Innan jag fick hjälp att få igång den var jag sur både ut- och invändigt. Och barn satt bara bak i bilen och skrattade. Hoppas ni får en bra kväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Dessa underbara barn..

Här är det exakt som det verkar vara för oss alla. Sorm nästen och ösregn ute, Det är faktiskt så inte ens hundarna vill ut.

EvaG
0

Jag säger väl god morgon när de flesta av er sover. Nu är jag hemma och ska krypa ned i sängen för några timmars sömn. Önskar er alla en trevlig dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
0

Gårdagens äventyr med bileländet i regnet och blåsten har i dag gjort sig påmint med en hejdundrande förkylning och feber. Har legar hela dagen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GladSkyll inte på bilen Gittan!!!! När fick den service och vård sist?

Vi kör våra biler trots att vi vet att vi behöver åtgärda och då händer det, dom Stoppar.

Leffe
0

Nu ska jag iväg för mina blodprovstagningar. Samtidigt ska jag få spruta mot influensa och lumginflammation om nu inte förkylningen sätter stopp. Till råga på allt ska jag till tandläkaren sedan.

Sköt om er

medde
0

Krya på dig GittanL

JanGBG
0

Guld i munHar varit ute med min fru och handlat i dag, köpt höst/vinter kängor till mig själv, hu så dyra dom var! Frugan säger att jag inte hänger med i tiderna och priser. Kanske har hon rätt, jag börjar bli en gamal gubbe.

Men sedan var vi på IKEA och köpte lite småsaker passade på att äta Köttbullar där, det var billigt!

Jag säger också krya på dig Gittan, ta en liten konjack till kvällskaffet så blir du gladare och käner dig kryare.

Det var en elefant på Zoo som hade hosta, Ge honom en whisky så släpper det nog sa vetrenären. Efter en vecka ringde han och frågade hur det var med patienten.

Jo, sa vårdaren, men nu går alla andra elefanterna och små hostar så fort jag kommer innom hör håll.

Sensmoral = Elefanter är också mäniskor

EvaG
0

Janne jag tror jag börjar hosta lite…….

Det är mörker utanför fönstret. Från detta mörker har jag precis kommit in. Nu blir det en varm kopp te och sedan sovdax. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Rynkar på näsan I går drack jag lite öl och tog en Whisky på kvällen!

GråterMen det fick jag äta upp idag, har inte skjutit så dåligt på flera år som i dag och det var ju en tävling som jag gärna ville göra bra ifrån mig på.

SkämsSanningen är ju den att GUBBEN tål inte något alls nu förtiden, lite öl och en Whisky och du mår inte bra dagen efter. MEN DET VILL JAG INTE HÖRA, tror att jag kan lika bra som när jag var 20-30.

Gittan
0

#7 En granne som är bilmekaniker servar våra bilar varje 750 mil istället för varje 1000. Vi här ute är så beroende av bil.

#10 Tänk positiv. Hade du tält lika mycket som tidigare så skulle det i dagsläget bli dyrt.Skrattande

Gud vad dålig jag varit några dagar. Förkylningen och febern sänkte mig totalt. Jag som inte varit  - eller fått vara - riktigt sjuk sedan jag fick barn. Nu har jag mer eller mindre varit helt borta. Bara sovit. Barnen har varit jättelugna, kanske för att de inte har sett sin mamma så sjuk tidigare. Sambon har varit otrolig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Idag har jag faktiskt bara sovit. Nu är jag uppe och kan bara kostatera att när man sover får man ingen mat i sig. Vrålhungrig.

EvaG
0

Hoppar gärna över både november och december. Fram för vita januari och februari nu när vi ska ha vinterhalvår. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

EvaG
0

Nu har jag kommit hem efter en kväll på krogen. Det var både gott och trevligt. Jag önskar er alla en trevlig tisdag - för det är väl tisdag nu. Tror det i alla fall.

Nu har jag kommit hem efter en kväll på krogen. Det var både gott och trevligt. Jag önskar er alla en trevlig tisdag - för det är väl tisdag nu. Tror det i alla fall.

Gittan
0

#16 Krogen - är det därför du skriver dubbeltSkrattande

Jaha allt går på som vanligt och det är åter en tisdag, som precis som alltid efter en måndag. Förkylningen har lindrats betydligt och livet går sin gilla gång. Har det då hänt någon sedan gårdagen? Jo man har blivit ett dygn äldre. Ensam hemma så jag ska passa på att kratta löv på gården och städa inne innan det blir fullt av liv här hemma på eftermiddagen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Det var längsedan jag var på krogen! Det skulle vara trevligt att gå ut en kväll, men det får jag aldrig frugan med på.

Gå ensam? Nej, det är väl inte riktigt min stil! Varje gång någon på klubben väcker det förslaget att vi ska gå ut, kan dom aldrig enas om vart vi ska gå så det rinner ut i sanden!

Gittan ,vad för sorts djur (hästar) du har i stallet? En-två-många?

Gittan
0

Vilken härlig dag! Men ack vad förrädisk för man vill ju ha mindre på sig än vad man ska ha. Det är det som kallas förkylningstider. Jag har tagit reda på nedfallna löv nu på förmiddagen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Visst är det en härlig dag - en riktigt underbar höstdag. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Gittan
0

Glömde bilden i #19 kommer från fotoakuten.se.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Nyss uppstigen. Ska ut och handla. Äta lite. Göra sig i ordning. Gå till arbetet. Det blev inte många ord för allt som ska hinnas med nu bara för att jag sov för länge. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

Gittan
0

Hämtat barnen i skolan så de fick komma hem lite tidigare i dag. Det är de värda för de har långa dagar. Nu börjar deras lov också. Så nu blir de hemma en vecka, men helgen ska de tillbringa hos sin mormor och morfar. I kväll blir det lite fredagsmys med hela familjen. Det är ju råkallt ute så det blir en skön brasa i öppna spisen i gillestugan.

Ta hand om er

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

God morgon på er allihopa. Hoppas ni får en bra dag

Sköt om er

EvaG
0

Vaknade för en stund sedan. Fint väder ute. Ska göra mig i ordning för dagen. Gå ut en sväng innan det åter är dags för ett arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Vi har barnfritt i helgen som sagts tidigare. Sambon har lovat att i kväll ska vi in till stan och få i oss en trevlig måltid. Sedan ska vi dansa. Jagt ska bli så härligt. Jag har världens underbaraste sambo. Det är kanske det som gör att jag älskar honom så.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

#26 Det lät väldigt bra! Jag har varit gift med samma kvinna i 45 år, så jag vet hur det känns, man blir alldeles varm invärtes ibland när man tänker på dem. Vi har helt enkelt haft tur, det är inte så för alla.

Gittan
0

Kyss Du är helt underbar! Jag hoppas vi har det lika bra efter så många år.

Nu är allt som vanligt igen hemma hos oss. Barnen har kommit hem från mina föräldrar och middagen ska tillagas.

Lördagkvällen var underbar med fin mat och gott vin i dansens tecken. Det blev en hel del dansande. Helt slut när man väl kom hem, men glad.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrattande

Jag tror att en del i detta att hålla ihop ett förhållande är att vara tolerant och inte haka upp sig på småsaker utan ge varandra lite utrymme. Sedan är nog ärlighet ett måste och att kunna förlåta misstag.

Trohet är nog ett måste, men stort är att kunna förlåta något sådant som ett felsteg.

Det lät roligt att ni fick en trevlig kväll, sådant kan man leva på länge.

Dåliga ryggar, led värk och stelhet + Atros hos både mig och min fru gör att det var länge sedan vi var ute och dansade, sedan är jag ganska dålig på det där med att dansa, så det kanske är bra som det är.

EvaG
0

Nu har jag vaknat. Ont i hivudet och det tillhör inte vanligheterna, men då vet jag i alla fall att jag har ett huvud. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

[Lilllufsen]
0

Hej ja ha bott på hottell 2 nätter me mamma hon å ja åkte bort

JanGBG
0

Cool

Eva är du säker på att det inte är kondes? När det är kalt ute så brukar ju fukten i tomrum falla ut som vatten, vet av egen erfarenhet!

Du har en snäll mamma Lillufsen, var snäll mot henne.

Gittan
0

Idag ska jag iväg och titta på en ny bil. Valet står mellan Citroen C5 Tourer och Wolsvagen Passat Variant. Båda bilarna är combimodeller. Har ingen aning om vem som är bäst ur miljö- och driftsynpunkt, Hoppas ni får en bra eftermiddag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Nyss uppstigen. Svårt med andningen och jag hoppas det beror på den fuktiga luften. Annars har jag blivit sämre.

Bättre om att skriva om lite trevligare saker. Katterna till exempel. Jaha de sover och täcker sängen. Husse får alltså inte lägga sig när han äntligen kommit upp.

Vi har börjat med matavfallssortering. I går hade jag premiärtömning av påsen i behållaren ute. Den påsen ska visst driva en bil 2,5 km. Intressant. Kan se en syn framför mig. Bil efter bil kör omkring med släp lastade med matavfallspåsarSkrattande. Nä allvarligt talat det kanske är bra för det blir ju biogas som ska vara bättre ur miljöaspekt, men det verkar inte finnas så många ställen att tanka.

JanGBG
0

Ja, det vore en syn! Men Vi har ju haft gengasaggregat där laddade man med ved bilarna hade en säck med ved eller koks med sig.

Så Leffes släpvagn med"små bruna påsar med matavfall" kanske inte är så långt bort.

Gengas finns faktiskt även i dag , men det är då stora JÄTTE anläggningar som tar hand om träavfall och gör gas av som man eldar i stora ångpannor. Det är anläggningar stora som trevånings hus.

Gittan
0

Sambon och sonen är utflugna en vecka. Jag sitter här nu med dottern. Vi ska ut och gå en stund med hunden. Sedan tar vi det lungt resten av dagen.

Hoppas att ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Tungan uteHem efter en utbildnings omgång med skyttar, trött det får bli något färdigt till middag.

Underbart väder!

Leffe
0

Oj vad mulet det är ute. Skönt att man inte behöver vara ute. Det ser ut som det skulle kunna börja regna när som helst. Inne ligger katterna och sover efter att ha ätit sinna morgonmål.

Gittan
0

I går var min son helt upprörd över hästen som dog i TV-direktsändning från hästhoppningen. Han lugnade sig så småningom.

Nu är det måndag. Barnen är i skolan och själv ska jag iväg till kontoret för en del pappersarbete som jag inte kan göra hemifrån. Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GråterJag såg på TV i går när den stora fina hästen dog, vilket öde?

Men det är ju klart att en hjärtinfakt kan ju drabba alla, vi har ju haft toppidrottsmän som avlidet mitt i en tävling.

Jag har ju själv haft en hjärtinfakt som kom som en blixt från klar himmel, så ingen kan vara säker.

Gittan
0

Tänk nu har sonen och min sambo varit hemifrån sedan i lördags och jag saknar em som om det varit en lång tid som gått. Det är otroligt egentligen. Hoppas ni får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Här hemma går jag i nervös väntan på morgondagen när jag ska till sjukhuset för ultraljud av hjärtat. Nervös då jag känner mig sämre i min sjukdom. Vill inte läggas in för utprovning av ny medicin. Har ju inte tid med sådantSkrattande

Sköt om er

JanGBG
0

Leffe, jag lider med dig.

Tänker på dig.

Gittan
0

Det kommer att gå bra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

God morgon, god morgon. Det är svart ute. Det vet jag för jag har precis kommit hem. Nu blir det en liten smörgås och en kopp rött te. Sedan kommer sängen att användas. Önskar er alla en bra dag.

Leffe
0

Vilken plåga att vara uppe så här tidigt. Man kan ju få hjärtsvikt för mindre. Uppe tidigt bara för att det ska göras ultraljud på hjärtat.

Sköt om er

JanGBG
0

Obestämd

Mäniskan är ett vane djur! Leffe gillar inte att gå upp på morgonen ( det delar han med många) . Jag kan inte vara i sängen efter kl 06.00 på morgonen.

Men det är väl att vi är olika!

EvaG
0

God morgon. Mörkt ute. Det tillhör tydligen vardagen dessa tider. Det har väl sin tjusning det också. Även om jag har svårt att se det. I alla fall så önskar jag er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Guld i mun

I dag var jag i väg till Däckshotellet för att få på mina vinterhjul.

Men dom kunde inte hitta dem?????? Troligen hade dom satt mina däck på en annan bil!!!!!!

Det slutade med att dom fick sätta på nya vinterdäck på min bil!!!!!!

Vet inte om man ska skratta eller gråta?

Undrar vem som åker omkring med minna gamla däck?

Gittan
0

Nu har sonen och sambon varit borta en vecka, men det känns som månader. På söndag kommer de hem igen. Nu närmast ska jag in till kontoret för att göra en massa veckoslutarbeten. Sedan är det dags att hämta dottern i skolan. Så får hon och jag sitta och ha fredagsmys ensamma. Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Då ska man ge sig i väg för att arbeta igen. Önskar er alla en trevlig kväll.

EvaG
0

God morgon alla. Kan tala om att det är mörkt ute denna morgon också. Däremot ser sängen ljus och inbjudande ut. Det är snart dax att hälsa på den. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Tänk här hade dottern och jag bestämt att lördagmorgonen så skulle vi sova länge. Hon sover nu så sött medan jag vaknade och var klarvaken. Det var den sovmorgonen det. Nu sitter jag vid köksbordet med en kopp kaffe och en hund liggande vid mina fötter med blicken "matte ska vi inte gå ut snart nu när du är uppe?" Det kan han glömma. Jag tänker lägga mig på soffan och titta på en film för då brukar jag somna.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Obestämd

Var uppe tidigt i dag, till en vaker dag.

Hade en gevärstävling att fixa, det gick bra skött själv riktigt bra, men inga prisplatser.

Nu funderar jag på vad jag ska göra till middag?

Gittan
0

I eftermiddag kommer sonen och sambon hem igen - äntligen. De har ju varit borta mer än en vecka.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrikandes

Jag blir så trött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hade skrivit en ny novell, men när jag lade in den på sidan, blev allt fel.

Avstavning och radavstånd samt att det blev nya rader mitt i meningarna!!!!

Vet inte vad jag gjorde för fel??????

Sedan måste jag ha tryckt på fel knapp, ALLT FÖRSVANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men det kanske var lika bra, det var nog inte den bästa svenskan.

medde
0

#56 OppsFörvånad Det där med bara att Trycka fel knapp och allt försvinner. Oj oj det är inte kul alls..

Den här bilden tog jag i dag kl 4 fyra på eftermiddagen.. Färgerna på bilden är verkligen som det var.. Både tös och jag stannde upp stod stilla en lång stund med näsan riktad rakt upp.

Gittan
0

#57 Gud vilken vacker bild!

Sambon på jobbet. Barnen på väg till skolan. Hunden ska ut. Jag ska till jobbet. Handla mat. Tillbaka hem. Ut med hunden. Laga mat. Ta emot barnen. Hälsa sambon välkommen hem. Ja det är min tisdag i ett nötskal.

Hoppas ni får en bra och trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

God morgon.

#58 Tack=)

Tösen är nu i skolan och hudarna sover efter sin morgon prommis, Nu är det dags att börja städa och tvätta. '

Solen är äntligen framme och skiner så fint. Vilket känns så härligt då det är mörkt så tidigt nu på eftermiddagarna.

Ha en underbara dag alla!

Mvh

Leffe
0

Jaha då har man gått upp och precis fått veta att jag ska på det plågsamma gångtestet i morgon. Det gäller att gå så långt som möjligt på sex minuter.

Här skiner solen och jag sitter och lyssnar på gamla låtar med Towa Carson.

Sköt om er

JanGBG
0

Glad

Towa Carson ! Det var en gammal goding det! Leffe

Tänker på dig i morgon. Stå på dig.

Medde vilken bild!

Kommer ihåg i sommras så stod jag och såg ut över havet nere i Falkenberg då var det också en sådan där underbar himmel.

Man känner sig liten inför naturen i bland.

medde
0

#61 Är en riktigt "nörd" ibland.Kna bara stå och titta rakt upp och njuta.. Fina sommar nätter kan jag ta från mitt telskop och fastna i flera timmar med att kika upp. Så vackert.

medde
0

Förlåt mig. Lycka till i Morgon Leffe säger även jag..

Leffe
0

#63 Tack. Ska upp tidigt sessutom

EvaG
0

Då är nattens arbetspass slut och det bästa av allt är att nu arbetar jag inget mer förrän fredagkväll. Nu ska jag sova och sedan eventuellt gå ut i kväll. Tyvärr är det "lillördag", men ändå. Det finns säkert ett lungt och mysigt ställe. Om inte finns det ju bio. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

ObestämdEva G, Du går ut ibland? Vad är att gå ut för dig?

När jag var ung och glad singel, så var det lite gott käk, en go Öl och möjligen en dans med någon dam som såg snäll ut. Var i unga år ganska blyg för tuffa damer, så man valde noga.

Sedan fick man stadigt sällskap och om man var ute och hon inte med så vågade man plötsligt dansa med alla? Konstigt, men det blev inte så mycket dans, dansar som en kråka, det var mest för att vara social.

Nu när man är grå och sliten, så är att gå ute, "lite gott käk o en lite öl".

Dansa ? Frugan har dåliga leder, så det får väl bli med "hemvårdarNA" om något år!

JanGBG
0

Skäms

Leffe, du ger väl en liten blänkare här om hur det gick på ditt test?

Tänker på dig.

PS. Har dina katter uppfört sig väl och varit snälla i veckan?

Leffe
0

Jag orkade gå lika långt som förra gången, men var ännu mer andfådd än då. Resultatet var bättre trots allt nu då jag är förkyld och syremättnaden var bättre nu.

JanGBG
0

det var ju bra LeffeSkrattande

Var riktigt orolig för dig

Vi har ju aldrig setts men ser dig som en vän.

Fram för allt när jag trasslar till det på datorn och du hjälper mig.

Ska göra ett försök att få in min novell igen.

Leffe
0

#69 Ja detta att bli vänner via nätet är en bra sida av internet

Uppe före tuppen. Det är inte illa för att vara av mig. Ska iväg och lämna hostprov för odling. Hämta antibiotika på apoteket. Handla lite mat såsom chips till hockeymatchen i kväll. Så idag blir det en hel del rullande i elstolen. Hoppas vädret är bra under dagen. Just nu är det alldeles för svart utanför fönstret för att se vädret.

Sköt om er

Gittan
0

Den här dagen började inget bra. Barnen missade skolskjutsen så jag fick köra dem. Mörkt, kallt och dessutom halt. Nej det började inget bra.

Hoppas ni får en trevlig dag i alla fall.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeNi går upp tidigt! Jag som brukar vara upp vid 5-6 tiden , sover som klubbad till kl 09.00, då väcker min fru mig och frågar om jag är sjuk?

Konstigt vad det kan bli??????????????????

Här är en blid på taket över oss när vi var i Falkenberg i sommras.

Gittan
0

I dag kom de med skolskjutsen och är nog snart framme vid skolan. Själv ska jag in till kontoret och avsluta veckans arbete och ta hem nästa veckas hemarbete.

Hoppas ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Ja då har man sovit  på natten. Lite trött så här på morgonkvisten. I kväll blir det dax att arbeta igen. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

GladNu har jag handlat för hela veckan, samt lite gott käk till kvällen.

Helgen blir rolig tävling på lördag och sedan fyller min yngsta dotter 40 år, vi ska dit på kallas.

Tycker att det gått fort min yngsta dotter är snart en Tant!

EvaG
0

God morgon alla glada. Ja alla andra också. Själv tänker jag krypa ned under täcket och stänga de blå. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

I går var en händelse rik dag, först en tävling på morgonen/förmiddagen, det gick både bra och dåligt. Sköt väldigt bra i en klass (VetÄ) , vann den. Men kom nog sist i en annan klass!

Sedan hem och i väg till min dotters födelsedag, en massa god mat och flera tårter. Mycket folk, det finns mycket släkt på hennes mans sida. Jag gav henne en tavla, som hon själv hade tagit ut.

Sedan följde min son och hans två barn med hem, då hans fru skulle ha "dam party" hemma hos honom. Den familjen är "data spel"-frälst så dom hade med sig en laptop. Det blev att koppla upp min laptop, deras, samt min fasta dator på rautern, sedan spelade dom "World of Wardcraft" alla tre hela kvällen och en bit in på natten.

Men visst hade min son långa pauser ( han hjälpte mest barnen i deras spel) då han umgicks med mig och min fru. Jag frågade då om inte hans hund (som var med) också spelade data spel?

Jag jobbar på det! fick jag till svar.

Nu är vi ensamma jag och min fru. Det är så tyst öde! Det var annat liv i luckan i går här.

Gittan
0

#77 Facit av det hela: Du hade en trevlig dag. Så tolkar jag det hela på det jag lärt känna av dig här på sidan.

Nu sitter barnen ombord på skolbussen i mörkret och halkan. Jag ska åka in till kontoret senare och förtsätta ordna till kaoset efter att datasystemet pajade förra veckan.

Hoppas ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Skrattande

Du har helt rätt Gittan!!!!!!!!!

Det var en helt lyckad dag, men jobbig. Jag älskar att ha mina barnbarn här.

Vad berorende vi har blivit av datorer, det är nu tre år sedan jag jobbade, men kommer ihåg när hela produktionen stod stilla för att vi hade data avbrott.

Gittan
0

Tänk jag har inte kommit hem från jobbet ännu. Vid två-tiden i natt tog jag en paus från kaoset och somnade på soffan i entrén. Nyss vaknat, men vägar inte åka hem i trötthetens, mörkrets och halkans tecken. Hoppas sambon skickar iväg barnen till skolan nu på morgonen.

Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Rynkar på näsan

GittanL det låter inte bra, sådana arbetsdagar sliter mycket på kroppen.

Vet då jag jobbade som driftsing och vi hade problem och man kunde inte åka hem då processen var i vissa känsliga kritiska skedden. Låg och sov på soffer och i fåtöljer. Men sedan var man slak och okoncentrerad länge efter åt.

Tänk på att du är ung och har ett helt liv framför dig, HUSHÅLLA med dina krafter, det är ingen som tackar dig när du blir utsliten och sjuk i förtid.

EvaG
0

God morgon allihopa. Jag hoppas det väntar en bra dag på er. På mej väntar sängen. Sedan ska jag ut och fixa en tomteluva. Måste göra en julavatar precis som Gittan hade förra året i december. Inte för att jag kommer bli lika snygg och söt utan mer för att jag tände på hennes idé om julavatar.

Gittan
0

Janne nog är jag slak utan överdrift.

Nu har jag mer eller mindre varit medvetslös sedan i går eftermiddag efter 30 timmars arbete. Barnen var jättesnälla under kvällen och nu på morgonen. De har inte väckt mig en enda gång. Inte ens på morgonen när de skulle till skolan. Jobbet bjöd på taxi hem så jag slapp köra trafikfarligt själv. Tänk vad arbetsuppgifter förändras med dator. När detortekniken går sönder står många yngre där och kan inte ens föra in ett skrivark i den gamla hederliga skrivmaskinen. Nu ska bilen hem på något sätt också och då blir det den nya Cittran.

Hoppas ni alla får en härlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

Ja, nog har arbetslivet förändrats, när jag var liten på 40-talet så kunde du se hästar i arbete i storstaden Göteborg, både Gatukontoret hade några hästar kvar och bönderna som kom in med grönskar till torget hade hästar. A2 i Kviberg hade hästar till 1952.

Du hade "arbetsbok" för minderårig när du hade sommarjobb, och när jag började arbeta riktig 16 år gammal så hade jag "Veckolön i kontanter" varje torsdag.

SkrikandesNU låter jag som en "Gamal grining Gubbe" med "Allt var bättre för"

Men så var det inte VARJE TID HAR SIN GLÄDJE o SMÄRTA.

Jag vill inte ha den tiden tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men jag skulle vilja ha min första bil kvar! Tänk jag köpte den för inga pengar alls! Den hade varit värd en mindre förmögenhet i dag.

En Opel Kapitan med tre växlar och hel soffa fram, blomstervaser i glas på mitt stolpen.

Leffe
0

Kommer också ihåg lönen i kontanter som jag fick i ett vanligt vitt kuvert och som man fick kvittera att man fått. I kuvertet låg lönen i sedlar och mynt samt en meter lång smal löneremsa.

Å en kapitän med soffa - helt underbart. Min pappa hade en Opel Rekord

JanGBG
0

Glad

Ja, den var gjord efter kriget( tror 46 ?) men med förkriges verktygen, stor och hade lycktorna separat ovan på skärmarna fram. Jag hade inte fått körkort (17 år) men en tös som var ett år äldre hade så hon körde, vi var ett litet gäng killar och tjejer som trängde ihop oss. På den tiden hade man ju inget imot att sitta trångt och hålla om flickorna. Den höll sommaren ut året var 1959. Kommer ihåg att klockan på instrumentbrädan fick man dra upp med en liten vev.

Min andra bil var nog ännu roligare, en gamal "djungeltumma" Saab 92.

Köpte den av en kompis pappa, han kunde inte kläma ur sig vad han ville ha, vi gick alla tre och åt lunch på ett "Jobbar fik". Jag vet att vi åt stekt potatis bacon och Blodkorv alla tre. När vi var färdig sa Gubben, "Om du betalar den här lunchen så får du bilen". Han hade inte haft hjärta att ta betalt för den gamla bilen. Lunch på tidigt 60-tal kostade inte många kroner.

Som ni förstår var detta innan bilbesiktningen.

Leffe
0

Morfar körde tvåtaktar-SAAB och sedan en härlig Chrysler Valiant

EvaG
0

God morgon. Blir du glad eller ledsen, men det är en månad kvar till julaftonen. Tiden går och landskapet är vitt och fint. Nu är jag ironisk. Tycker det är ett skönt väder egentligen, men vad tycker naturen egentligen. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Här är grått och vått i GBG.

Ska hälsa på några vänner i dag och sedan åka på ett föredrag.

[Laban01]
0

Ja, jag är ny här i vilda västern, men utmanar vem som helst på en duell. Nån som vågar ställa upp? Flört

Leffe
0

Jag har för mig att vi hade en tävling en gång i tiden där det gällde skjua mot en måltavla

Gittan
0

Det kommer inte jag ihåg i alla fall.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

#90 Ingen duell för mig i dag. Slappar och tar det lugnt

Cowboy Smiley Mvh medde

Leffe
0
medde
0

Ärligt Näe!

Leffe! Lägg på luren!

JanGBG
0

Obestämd

Duell? För fanns det en skyttegren som hette just"Duellskjutning" man skött på tavlor av en Silluett figur under ett antal serier med mycket kort tid.

Men sedan var det "fy o skam" att skjuta på en figur som kunde med lite fantasi tydas till en mäniska, för att inte prata om namnet "Duell"

Nu skjuter man på runda tavlor och det heter Snabbskjutning!!!!!!!!

Synd! Det var en av minna bästa grenar, men jag var ung och snabb med god syn då.

Dueller i västern var ju inte "riktiga" dueller som i Europa med fastslagna regler utan mer "Maffia uppgörelser" mellan banditer och poliser.

Men välkomen Laban ändå även om jag inte vill skjuta på dig.

[Laban01]
0

Det låter ju bra att du inte tänker skjuta på mig, åtminstonne inte ännu kanske man ska tillägga… Flört

Jag vet inte varför, men westernfilmer/serier har alltid tilltalat mig väldigt mycket. Inte för att jag tror att jag hade blivit så mycket till westernhjälte själv, för vem hade kommit ihåg en Laban som inte hade lyckats träffa en lagårdsvägg ens? Tyst

JanGBG
0

Tungan ute

Dom skött mest på väldigt korta avstånd, ett par meter.

Men det finns undfantag

Vilde Bill contra Dave Tutt där var det 70 m. Men Vilde Bill gick ner på knä och tog till stödhand.

Gittan
0

Här är barnen i skolan. Jag och hunden ska gå på långpromenad innan den kraftiga blåsten kommer (säger metreologena). Hoppas ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Det ser blött ut utanför fönstret. Jag ska i alla fall rulla till affären under dagen. Måste ha lite basvaror i skafferiet. Katterna sover så gott så.

Sköt om er

medde
0

#98 Ingen risk i framtiden heller är snäll

JanGBG
0

ObestämdTänkte på Labans "inte träffa en ladugårdsvägg"!

Jag är ju utbildare av skyttar i pistol skytte och har utbildat värnpliktiga i kpist/gevärs skytte, håller också på med svartkrutsutbildning av intresserade.

Min bestämda uppfatning är att nästan ALLA kan bli en "hyfsad" pistolskytt.

Enda undantaget är folk som har skakningar eller darrar på handen.

MEN jag har sett folk som just har dessa skakningar och inte klarar "enhand"-pistol OFTA klarar att skjuta med TVÅHANDSFATTNING.

Pistolskytte är 99 % pyskologi/vilja och 1 % teknik. Har haft elever som hållit på i flera år också plötsligt går det alldeles utmärkt.

Jag brukar säga till elever som har det jobbigt, "det har kommer att bli jobbigt, men lyssna på mig när jag rättar dig, tänk på varje skott, se det framför dig i tanken, men fram för allt SPÄNN AV, TA DET LUNGT, GLÖM "MÅSTE" TRÄFFA, TYCK DET ÄR ROLIGT! DÅ KOMMER DET FÖRR ELLER SENARE.

Många kända "revolvermän" skött bara med gevär och hagelbössor!

Leffe
0

Vi fick prova att skuta med luftgevär i skolan. Jag träffade tavlan en gång av fem. Tror det kan bero på att jag är högerhänt, men måste sikta med vänsteröga då jag knappt ser med det högra. Tror det blir bakvänt på något sätt

JanGBG
0

Rynkar på näsanDen situationen är en av de värsta, Leffe, när det gäller gevär, något lättare med pistol.

Men jag vet riktigt bra skyttar som har det besväret.

Problemet är att man dra vapnet åt de håll man har sikt öga i avfyrnings ögonbliket.

Synd att vi har så många mil emelan oss Leffe, jag skulle vilja göra en riktigt bra skytt av dig, Leffe.

JanGBG
0

Skrattande

Hej

Har kommit upp i tid i dag, ska ut på en lektion med Karolinerna för att visa dem hur man säkert hanterar flintlåsvapen.

När jag kom ut och satte mig vid köksbordet hade min fru i går kväll lagt på en ny julduk på bordet satt upp nya fina julgardiner och satt en adventstake i fönstret.

Det är skönt att ha en liten "pyselfru" ibland, det var underbart att sitta där i tysnaden och äta frukost.

EvaG
0

Blåsigt, blåsigt och blåsigt. Går inte ut förrän jag ska till arbetet. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan jag har sett att du gjort en julavatar. Du är toppensöt. Jag måste fixa min luva också även om jag inte kommer se lika bra ut.

JanGBG
0

ObestämdHum. Jul Avatar!

Håller med om Gittans Avatar, men tycker inte det finns något att klaga på över din.

[Laban01]
0

Nu är jag kanske lite på fel ställe, men jag tänkte kolla på "Andar, finns dom?" Det är i stort sett lika intressant som vilda västern. Jiiha!! Förvånad Speciellt om det handlar om västernandar då… Flört

EvaG
0

#109 Indianerna hade ju sina andar om inte annat.

God morgon på er första advent. Tittar in innan jag kryper ner i sängen. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Jag har sovit alldeles för länge. Tänkte ha en liten sovmorogn nu när jag är ensam hemma, men inte så här lång sovmorgon, Nu stämmer ju ingenting.

Hoppas ni får en trevlig söndag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GråterHär är regen och blåst, så det blir nog att vara hemma i dag.

Lade in Del 2 (slutet) av "Fårfarmarens hustru" på sidan idag.

Men varför blir det sådan "delningar" av meningarna ibland?

Det är helt OK, när jag trycker på publicera?

Leffe
0

Sitter och hör blåsten slå mot fönsterrutorna. Pysen ligger i famnen helt obekymrad. De andra är lika obekymrade där de ligger på min säng.

Sköt om er

[Laban01]
0

Vilken höst det egentligen är, kolmörkt ute före kl 16 men +10 grader. Och det mindre än en månad före julafton. Obestämd Själv har jag än så länge sluppit besöket av Berit, så man ska väl kanske inte klaga trots allt.

Gittan
0

Mina barn och sambo fick inte åka hem i eftermiddags för mig. Alldeles för lång väg i ovädret tycker jag. Så de kommer i morgon istället. Får ringa skolan i morgonbitti för att säga att barnen inte kommer till skolan.

#114 Egentligen har det varit en väldigt fin höst om man tänker på värme och nederbörd, men som du säger väldigt mörkt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Nu är det mycket lugnare i vädret. Det har varit ett väldans oväder. Nu kom allt höstoväder på en gång. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Barn och sambo kommer hem i eftermiddag. Jag tillät dem inte bila hem i går på grund av ovädret. Så barnen fick en dag ledigt från skolan och sambon från jobbet. Det är bara för mig dagen är som vanligt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

God morgon. Barn och sambo har inte kommit ännu. Alla tre ligger magsjuka.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Gittan då har du det lungt och skönt, men knappast ingen ro. Att ha sina sjuka barn på annat håll kan nog inte kännas bra.

Nu ska jag ut och spana in lite julklappar till mina närmaste vänner här i Sverige. För inför julen försvinner jag som vanligt till min mor i LA. Önskar er alla en bra dag.

Gittan
0

Ja jag vill till dem, men de säger de klarar sig. Sambons föräldrar är jättesnälla och tar hand om dem jättebra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

Ja-ja -ja, du Gittan du är ju en bra Morsa, barnen i första hand.

Men lysna på en "Gammal Man" man har bra sin barn till låns. Har du tänkt på att en dag så kommer det hem "Flickvänner o Pojkvänner", då gäller det att "hålla tand för tunga". Jag lyckades med ett nödrop med, min fru lyckades inte alls!

Dom växer upp, med andra ord, sedan får man verkligen hoppas att det kommer barnbarn, FÖR DET ÄR LIVETS EFTERRÄTT.

Gittan
0

Den dagen den sorgen - eller lyckan. Man blir nog väldigt splittrad. Men man har lyckats när de själva lever ett sunt och bra liv i framtiden. Barnbarn tycker det räcker långt med barnSkrattande

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

God morgon på er allihopa. Jag önskar er alla en trevlig dag.

medde
0

God morgon!

Hoppas ni alla vaknat till en ny underbar dag. Äntligen börjar det at stoppa upp lite för dotter som varit magsjuk i flera dygn nu, så det har inte blivit mycket sömn dom här dagarna. Men huvudsaken är att det börjar och vända för henne nu.

Här över Sthlm verkar det bli en del sol, men en hel del blåst är det. Men undrar ännu var vintern tagit vägen, starx är vi i december och julmånad. Men inte känns det som snön är på G här över ännu.

Till helgen ska vi nog och dotter är helt okey efter sitt, så ska vi nog ta oss till Sci-Fi mässa och strosa runt lite. Helgen efter är det den stora hundutställniingen på mässan Älvsjö- Vilket jag ser fram imot lite extra.

Önskar er alla en riktigt fin dag.

Mvh

Gittan
0

Min dag blir enligt planerna att åka in till kontoret och ta hand om en del arbete. Sedan ta med hem sådant jag kan jobba med hemifrån. I morgon hoppas jag barnen och sambon har blivit av med maginfluensan och kan åka hem från Karlstad. Börjar ju längta efter dem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GladKarlstad, är en fin stad, i Wärmland gjorde jag min millitärtjänst, var placerad på A9 i Kristinehamn men var ofta på I3 i Karlstad hos infanteriet.

Tänk vad roligt det var att gå och dansa på "Sandgrund" i Karlstad.

Leffe
0

Solen tittar fram i molnen. Pysen ligger som oftast på knät när jag sitter vid datorn. Visste att jag missat något och nu kom jag precis på vad det var. En kopp te. Måste fixa det.

Sköt om er

JanGBG
0

Tungan ute

Ja, du har helt rätt, ska gå och sätta på en kopp kaffe och några goda smörgåsar till mig och frugan.

I går hade jag ju sista nybörjarträningen inför julen, min medinstruktör är en mycket trevlig och kompetent dam, hade bakat lusekatter till alla deltagarna och kokat kaffe. Jag fick en påse med mig hem med resten av lusekatterna, dom ska jag bjuda min fru på.

Gittan
0

#126 Menar du att han är på danskrog utan migRynkar på näsan

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Jaha då har vi den första december. Julmånaden och det närmaste snö vi kommit här är just ordet snö. Det är varmgrader fortfarande. Mulen himmel. Tänk jag kan förstå att himlen är mulen och ser sur ut. Vädret stämmer ju inte. Idag ska det städas och städas.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Här blåser det. Nu gäller det att vara bra klädd om man går ut. Önskar er alla en trevlig dag.

medde
0

God dag säger jag också från ett blåsigt Sthlm.

JanGBG
0

Blåsigt i GBG också!

Ska i väg på ett möte i en samlarförening i kväll, hoppas det blir visning av några spännande saker!

Själv har jag med mig en "Grötpeng" att visa!

medde
0

Lite OT mitt i allt.

Jag var på ICA Maxi idag och köpte en säck Doggy hundmat till min hund. 
I kön bakom mig frågade en kvinna mig om jag hade en hund.
Varför skulle jag annars vara att köpa hundmat, eller hur??
Så impulsivt sa jag att nej, jag har inte en hund, jag ska börja på min Purina Diet igen, och att jag förmodligen inte borde det eftersom jag hamnade på sjukhuset sista gången men att jag hade gått ner 25 kilo innan jag vaknade på intensiven med omfattande vård, med massa slangar, nålar och näringslösning i båda armarna.

Jag berättade för henne att det var i egentligen en perfekt kost och allt du behöver göra är ladda dina fickor med Doggy hundmat och helt enkelt äta en eller två varje gång du känner dig hungrig. Maten är klar näringsmässigt så det fungerar bra och jag tänkte försöka igen. (Jag måste nämna att praktiskt taget alla i kön nu lyssnade glatt på min historia.) Skräckslagen frågade hon om jag hamnade på intensivvård, eftersom hundmaten förgiftade mig.

Jag sa till henne nej, jag klev av en trottoarkant för att sniffa en pudel i rumpan och en bil körde på mig. Jag trodde att killen bakom henne skulle få en hjärtattack, han skrattade så mycket.
Tänk på på vad du frågar mig och vara beredd på mitt svar. Jag har all tid i världen att tänka på galna saker att säga …………………… 

Nu när du har läst det jag måste erkänna, kopierade jag den från någon annan … dela och göra någon annan glad idag

JanGBG
0

Förvånad

Tack Gode Gud, när jag läste detta, tänkte jag hela tiden"Detta är inte den medde jag har lärt känna här på sajten"

Men så kom dom sista raderna= Phhhu, vad jag andades ut!

medde
0

Hahah Nu blev du lurad! Men visst är det kullSkrattande Nope jag gillar redig riktig mat..Är ju född på bondgård i djupa Småland..

Ha en underbar kväll JanGBG

medde
0

Jan GBG! Jag har en helt fråga till dig helt utanför ämnet.. Då man handlar en schampoo så står det på flasorna för mjäll! Varför står det inte mot mjäll? Jag vill ju ta bort mjällen och då inte ha för utan mot!

JanGBG
0

SkrattandeJag har tänkt så själv!

Men fått förklaringen att det är så här.

Ursprungligen har det stått " för behandling mot mjäll" men efter ett tag för enklas texten och blir då "För mjäll"

Du har ju samma fenomen i många saker tex. " Schampo för fett hår".

Har du försökt den "naturliga modellen" skaffa en liten Apa.

Vi tro ju att aper "pillar bort" lös och ohyra på varandra och stoppar i mun, men nej det dom stoppar i mun är just "mjäll" och löst skin. Det ger tydligen en salt smak.

medde
0

Så snat så, men mjäll var bara ett exempel,, det kan ju var aäven mot för fett hår..Flört

medde
0

Har nu startat upp en Hello amigo 11. Välkommen in att delta i den.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer