Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilmer-och-tv-serier
Läst 1839 ggr
[Lilllufsen]
0

Red sun tror ja

Nu har ja sett en film me schals bronson å den va kul me cowboyar å indianer å sammurajer å den va i färg. Mykket pangade å den va bättre än den förra filmen

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst är det bra med färg..

Kul att du tyckte den filmen var bättre än den andra. Jag gillar Charles Bronson. Har är riktigt bra skådis tycker jag.. Har du några mer filmer att se?

Lillufsen! Ska berätta för dig att en gång i tiden fanns det bara svart/vit Tv:e Men då färgen TV:e kom var den så dyr och många människor hade kvar sina svart/vita tv apparter istället för att köpa den nya dyra. Då det var första april ett år minns inte vilket. Så lurade man en massa människor att satt man på en nylonstrumpa över Tv:en så blev det färgFörvånad Det var många som blev lurade och satt en stumpa över Tv:en..

Uppdaterar i tråden/ Så det inte blir så mycket OT i tråden utan bara ett inlägg

Hittade på ett klipp om detta jag skrev om. HUr man lurades. Året var 1962 Så jag såg det inte på Tv, Var inte född då..

Saxat från Wikipedia

""Innan det fanns färg-TV i Sverige sändes den 1 april 1962 ett inslag i TV-nyheterna där Kjell Stensson berättade att man nu installerat ny utrustning i TV-huset, som gör att man inte skulle behöva köpa en ny TV-apparat för att få bilden i färg. Det skulle tills vidare räcka med att klippa upp en nylonstrumpa och sätta fast över bildrutan på den gamla svartvita TV-apparaten.""

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Den filmen var ganska komisk med en cowboy och en samuraj

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men den är faktiskt riktigt bra och har en lite kul story det hela.

medde
0

Lillufsen! Har du sett några fler Vilda Västern  filmer?

JanGBG
0

Tungan uteLilllufsen, här ska du få några tips på bra filmer.

7 vågade Livet + Vägen till Vera Cruz + Huka dig Roster, nu laddar hon om.

Dom är både roliga och spännande.

medde
0

7 vågade livet är verkligen en bra film. Det första av dom två. Yul Bryner är så läcker…Ops fel tråd att skriva så. Han är en mycket bra skådis i denna film

[Lilllufsen]
0

7 å livet ha ja hemma nu. Ja har sätt sista tåget nånstans å den va tråkigt

medde
0

Kan det vara sista tåget till Gun Hill?

Ska bli spännnade och höra vad du tyckte om 7 vågade livet..

Gittan
0

Det verkade som om han tyckte om 7 vågade livet kan jag skvallra om.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Vi får se vad han skriver ?

Är det någon som vet var man får tag på filmen "Vägen till Vera Cruz" ?

Det fanns en film med Henry Fonda som revolverman som kommer till en stad inhyrd av innevånarna för att hjälpa dem. Det hela slutar med att en ung Cowboy- Sheriff skjuter honom.

Är det någon som kommer ihåg namnet på den filmen?

medde
0

#10 Är det denna film med Cary Cooper Länk

Är inte säker då den bara heter Vera Cruz men ett fint pris 79 kr

medde
0

#10 På den andra fråga vet jag inte, men förslag Once Upon a Time in the West eller Ox-bow incident

JanGBG
0

Skrattande

Jo, det är den, ska köpas.

Nej, det är inte dom två, har dom.

Stander
0

10:  Det finns en film med Henry Fonda och Anthony Perkins som heter Tin Star. Kan det vara den. Finns bl.a på kvarnvideo.se för 59 kr

Jag har inte sett den så jag vet inte om den slutar så

medde
0

#13 Så bra att det var rätt film, då namnet inte var helt korrekt. Priset var ju inte så dumt heller=) Vilket är alltid posetivt.