Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 1476 ggr
medde
0

John Bennet Herrington

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu passar jag på att smita in med lite kuriosa, då jag  är Sajtvärd på astronomi så vill jag göra en egen liten kort presentation av en speciell person. Självklart en Nordamerikansk indian.

John Bennet Herrington: Han blev den första Nordamerikanska indianen i rymden. Född 1958 och var med på STS- 113. För att hedra sin indianska arv som är Chickasaw Nation. Fanns Chickasaw Nationens flagga med på rymdfärjan i uppdraget som varade i elva dagar i rymden.

Nu har det varit en indianflagga i rymden, även en leksak i from av Buzz Lightyear, Någon som vet om det varit något annat som man kan koppla till vilda Västern?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
0

Intressant

Medarbetare på Vilda västern iFokus

JanGBG
0

Tungan uteBytte hästen mot en raket! Moderna tider!

medde
0

#2 Det kan man verkligen sägaSkrattande

Leffe
0
medde
0

#4 Men kul var detSkrattande

JanGBG
0

Tungan uteDetta  med indianerna och derras hästar tycker jag är ett mycket intressant kapitel. Du medde, får gärna skriva lite fakta om detta. OM jag har läst rätt så hade inte "prärie"-indianerna varit häst burna mer än cirka 100 år när konfrontationern med de vita började på 1830-40 talet, har jag rätt när jag säger att igentligen så bodde inte indianerna på prärien före man hade hästarna på mitten av 1700-talet. Ge mig gärna rätt fakt, om jag har fel. Det är ju inte vanligt att en kultur uppstår så snabbt som just denna. Andra "ryttarfolk" har haft betydligt längre tid på sig att utvecklas.

medde
0

Vilken bra idée. Jag kommer att börja knåpa ihop en artikel om hästarna. Men en sak är helt klar! Du är helt rätt ute med det du säger.