Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 3565 ggr
EvaG
0

Hello amigos 8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi börjar om i en ny tråd. Den gamla finns här.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

God morgon på er och hoppas ni får en bra dag. Solen skiner redan här. Nu ska jag i säng några timmar sedan gäller solen och parksoffan. Ta hand om er.

Leffe
0

Nu är det snart dags att ge sig iväg för att göra gångtest hos sjukgymnasten

Sköt om er

Gittan
0

Oj vilken rolig dag det blir idag. Hela övriga familjen ligger i maginfluensa. De har fått maginfluensa.  Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

#3 Har det blivit bättre.

EvaG
0

Snart tid för arbete igen. Just nu tar jag det lugnt. Det är soligt och fint.

Hoppas ni får en trelig eftermiddag och kväll.

Leffe
0

Jag ska snart kolla fotboll på teven

EvaG
0

En härlig dag, men kanske lite blåsigt. Ska i alla fall sätta mig på min parksoffa och fundera på om jag ska gå på bio i kväll eller ej.

EvaG
0

Snart är maj-månad slut. Sedan ska väl sommaren vara här på allvar. Tänk solen och regnet kommer att dela på dagarna, men jag hoppas de kommer överens - sol på dagen och regn på natten.

Hoppas ni får en bra dag i dag.

Leffe
0

Sitter och kollar på om det ska bli sol eller molnigt ute. Just nu är det mest moln

JanGBG
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

SkrattandeHEJ

Har kommit hemm efter en tur på några daGAR TILL kARLSKRONA OCH kRISTIANSTAD. Låg på ett trevligt hotell och åt god mat. Var på Både Marinmuset och ArtilleriMuset samt tittade på lite gamla byggnader.

En trevlig utflyckt.

Leffe
0

#10 Sådant är kul och intressant

Leffe
0

Ett besök i vampyrerna näste är planerat nu på morgonen. Då blir man av med lite blod igen. Vädret verkar blåsigt och ostadigt.

Sköt om er

EvaG
0

Uppstigen lite för tidigt, men nu är det bara att se till att man får något i magen. Hoppas ni får en bra dag.

JanGBG
0

Skrattande "VAMPYRERNAS NÄSTE" vilket bra utryck för Blodgivarcentralen!

[Lilllufsen]
0

pang pang

Gittan
0

#15Skrattande

Jag trodde jag skulle slippa maginfluensan när jag inte blev sjuk medan övriga familjen låg sjuk.

Lite glädjande med influensan - nu kommer jag i bikinin.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Det råder krig på himlen mellan sol och moln. Fast det är varmare idag och risken för regn är väl minimal. Hoppas ni har en bra dag.

EvaG
0

Jaha då är det dags att ge sig i väg till arbetet igen efter en slöande dag.

Leffe
0

I kväll medan du jobbar ska jag kolla speedway på teven

Leffe
0

Jag har legat och halsovit till halvtre idag. Tänk hela dagen har gått

JanGBG
0

SkämsVar i Töreboda i Lördags och skött en svartkrutsfält! Men inte gick det bra missade nästan allt?

Nu är det vila och vapenvård som gäller

Leffe
0

I dag är det Elitloppet på Solvalla. För första gången på många år är det inte perfekt väder. Blåsigt hela tiden, sol och moln kommer och går - ja solen står förstås still

Sköt om er

EvaG
0

Nu är jag ledig två dygn. Funderar på en tripp till Stockholm. Hoppas ni får en bra dag.

EvaG
0

I dag är det sista maj och vädret vet inte om det ska vara vår eller sommar. Med andra ord ostadigt. Hoppas ni får en bra dag.

EvaG
0

Vaknade till en solig dag. Nu kommer parksoffan få ett besök av mig. Hoppas ni får en bra dag.

Leffe
0

Tänkte också ge mig ut i solen

Gittan
0

Ska åka in till jobbet. Måste göra i ordning en del saker som jag inte kan göra hemifrån. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jag ska nog ut i solen så småningom. Sköt om er

Kjelle
0

Vilken härligt varm dag det var och dessutom var man ledig. Vi solade vid sjön större delen av dagen medan Gittan var på sitt jobb.

Gittan
0

Idag får jag vara med också.Glad

Bara de andra kommer upp någon gång.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

#30 Vad kul att du får vara med

Jag tänkte ta elrullstolen och ut för att fota. Funderar på fåglarna vid Lötsjön i Sumpan

JanGBG
0

Upp kl 05.00 var på skjutbanan redan kl 06.50, började bygga för en fälttävling i pistol. Kl 08.00 kom övriga funktionärer vi var färdiga att startat tävlingen redan kl 09.00 ( alla mål hade vi byggt i veckan innan).

I strålande väder gick tävlingen över 60 starter i en klubbfält är bra. Den var svår tyckte många men glade mig, då jag ofta får kritik för att göra det för lätt. Lyckades vinna VetÄ -klassen också.

Är nu hemma och dödstrött, ska göra pannbiffar med vitlök och Rösvins sås till mig och frugan.

EvaG
0

I dag ska jag göra så mycket så det blir inget gjort. Hoppas ni får en skön dag.

Leffe
0

Ja idag är det svensk nationaldag. Vad gör ni?

EvaG
0

Jag firar inte Sveriges nationaldag, men kul att man gjort den till helgdag.

JanGBG
0

Tungan uteTidigt 60-tal, jag var furier på ett artilleriregemente, hade befäl över en  avdelning värnpliktiga radiosignalister. Vi skull på Svenska Flaggans dag som det då hette få besök av Artilleriinspektören och hela regementet skulle pradera förbi honom. När vi som övning fick paradera förbi Reg.chefen, fick jag en utskällning som hette att duga! "2.batteriets signalister marsherar som slashasar".

Oj,Oj vad jag tränade med dem, varje eftermiddag var vi ute och marserade.

Den stora dagen kom, vi paraderade för Artilleriinspektören. Efter åt kom min Kapten med ett stort leende i ansiktet.

"jo, Reg.chefen sa "Titta signalisterna marschera riktig bra, men vad är det för en lång räkel som går före dom och gör honör med öppen mun"

Det var ju jag, som glömt att stänga mun.

Så nog har jag firat Nationaldagen så det räcker.

EvaG
0

Janne det måste ha varit en syn att få se.

Nu är jag ledig två dygn. Härlig känsla. Hoppas ni får en bra dag.

EvaG
0

Nu är jag ledig två dygn. Härlig känsla. Hoppas ni får en bra dag.

byggarn30
0

Vi hade reenactment i helgen med gäster från både Sverige och Norge. (Ingen Dansk i år tyvärr)

I avsaknad av vår färgglade, tjocke och karismatiske sergeant fick jag föra trupp på fältet och föreställa General Hancock vid slaget om Boydton Plank Road.

Mycket lyckat med en avslutningsmiddag vid vita dukar på amerikanskt recept och med en avslutande eldshow.

Mycket roligt. Glad

Nu är det jobb och småbarn och skolavslutning och annat inför sommarlovet.

JanGBG
0

Tungan uteJa, måste åka och se på något reenactment från Inbördeskriget!

Är ju väldigt intresserad av den vapenbiten har ju en del sådan vapen.

Kan du ge mig något bra hemsida att gå in på?

Gittan
0

Barnen i skolan. Sambon på jobbet. Själv ska jag in till mitt jobb och avsluta veckans hemarbete. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jag sitter här med ont i munnen. En tand gick av i går kväll. Väntar på att tandläkaren ska ringa

EvaG
0

Stackars dig.

God morgon till en förhoppningsvis härlig och trevlig lördag för er andra. Hoppas ni får en bra dag.

Nu är jag elak, Leffe

Gittan
0

Vi har en barnfri helg. Barnen är hos sin mormor och morfar. Så nu ska vi mysa för oss själva en hel helg även om jag älskar barnen. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Här skiner solen på en klarblå himmel. En liten svag bris och grenarna rör sig. Det kommer att bli en lugn dag idag - tror jag

Sköt om er

JanGBG
0

Cool I går var jag med två av barnbarnen på Liseberg i Göteborg!

Guld i mun I dag är jag bra mycket fattigare och tröttare, men mycket nöjd.

Tänk om man hade haft det tålamodet med sinna egna barn som man har med barnbarnen?

Tror att jag ska göra en Pasta gratäng med fyra sorters ost till mig och frugan idag!

EvaG
0

God morgon allihopa. Nu är det söndag. En röd dag som verkar bli solig! Hoppas ni får en bra dag.

Bilden kommer från fotoakuten.se

Leffe
0

Vart försvann solen? Jag som planerat att rulla till Hagaparken och titta på folk. Får väl sitta hemma istället och titta på film.

Sköt om er

Gittan
0

Vi hade en helmysig lördagskväll. Först var vi in till stan på en dansrestaurang. Kjell dansar inte, men vet att jag älskar det. Ja jag dansade en del medan han passade väskan och mitt glas.

Sedan åkte vi hem och hade det hur mysigt och trevligt som helst. Nu är han och hämtar barnen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

FörvånadSkönt att höra att det finns fler som inte dansar bra!

På den tiden (innan frun) då man MÅSTE dansa för att få kontakt med dom från "Venus" körde jag receptet =" Vänta tills musiken spelar en långsam låt, bjud upp någon som ser snäll ut, koppla ett fast grepp, börja gå och hoppas musiken kommer i takt."

Ibland gick det hem, men inte alltid.

Leffe
0

#50 Här är en till som hellre tittar på snygga danspar och danser än dansar själv

Idag är det besök hos tandläkaren som gäller

Gittan
0

Själv har jag inget att göra mer än att sola tills det är dags att hämta barnen i skolan. Önskar alla en bra dag.

Även om ni karlar kan dansa så kan ni vara ett otroligt trevligt sällskap när man är ute. Det ger en lkänsla av trygghet. Så om ni kan dansa eller ej är inte det avgörande för en trevlig kväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

byggarn30
0

#52 - låter bra för oss som mest står och ser coola ut i baren Tungan ute

EvaG
0

Har rast en liten stund.

Killen behöver inte dansa bara han är trevlig.

byggarn30
0

Men säger man inte att "snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor"?

JanGBG
0

SkrattandeSom väl är har åldern sett till att man slipper oroa sig över dylika saker!

ObestämdMen finns det inte ett tale sätt "Det brinner bäst i gamla kyrkor" ?

Glad I dag har jag födelse dag , ska ut med frugan och äta en god resturang lunch.

Leffe
0

Stort grattis på födelsedagen

EvaG
0

Jag ska sova en stund till innan jag ska ut och handla lte kläder. Sedan är det dags att arbeta igen. Ta hand om er.

Gittan
0

Idag är det städning som gäller. Sista dagen utan barnen hemma på dagarna. I morgon är det skolavslutning. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Ledigt i kväll. Tänkte gå ut och äta lite thai-mat i stället och sedan ut och roa mig en stund. Hoppas ni får en bra dag.

JanGBG
0

GladHoppas du får en riktigt trevlig kväll, EvaG.

I morgon ska jag ta två av mina barnbarn (pojkarna) och gå på "Universeum" i Göteborg.

Leffe
0

Kan bara konstatera att det regnar ute. I kväll ska jag på födelsedagskalas.

Sköt om er

EvaG
0

Det är inget bra väder här. Råkallt! Ha nu en bra fredag.

JanGBG
0

GladHur var utekvällen EvaG?

Rynkar på näsanÄr nu på fredagkväll DÖDSTRÖTT, 2 grabbar 9 och 10 år har dragit runt mig och tittat, på Hajar,rockor, stor torskar, gäddor,abborar, mängder med andra fisklar, Ormar i mängder, ödlor och insekter. Fri flygande tropiska fåglar och apor i den tropiska avdelningen. Sedan har vi tittat på diverse olika saker om rymden, polisen, samt prövat på alla olika "Upplevelse- montrar".

Guld i munDet hela avslutades i "shopen" där "mjukisdjur och div. skräp" inhandlades.

Tungan uteBehöver jag säga att innan "ätteläggarna" återlämnades till ägarna/uppfödarna blev dom utfodrade på McDonalds.

SkrattandeI morgon sätter jag och Frugan oss på en utfärdsbuss till Danmark över dagen för div. inhandling. (läs = ÖL&VIN)

Leffe
0

#64 Du har tydligen haft fullt upp att göra

Låg i sängen till klockan 13 idag. Hade ingen lust att gå upp då det bara smattrade mot fönstret

Sköt om er

Leffe
0

Nu ska jag in till city och köpa färg så jag kan måla min byggsats Nelsons flaggskepp Victoria

Sköt om er

EvaG
0

Nu har det blivit lite väl mycket arbetade, men snart är man ledig två dagar. Hoppas ni haft en bra dag.

JanGBG
0

Nu är det snart Midsommar afton!

Då ska jag och frugan ha en still, trevlig kväll med god mat alldeles för oss själva.

Barn och barnbarn är nog trevligt men ibland behöver man bara vara ensamma och vila lite.

Gittan
0

#68 Ha en mysig midsommarafton.

Nu håller mina två gubbar (sambo och son) på att inviga vår nyanskaffade husvagn. Efter midsommarfirandet i kväll så ska de tillbringa natten i den. Jag och dottern föredrar vanliga sängen så vi sover i huset. Spar husvagnssovandet till semestern.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

SkrattandeGrattulerar GittanL! Husvagns semmester är jätte trevligt. Vi åkte (ägde en) under många år när våra barn var små. Min fru tyckte det var väldigt praktiskt hon hade ju allt till ungarn med sig. Vi for runt i Sverige och Danmark. Tyckte man inte om en plats, så var det bara att rulla vidare. Min vuxna barn pratar om det än i dag.

Men när sonen kom i tonåren ville han inte åka med längre. (Det var annat som drog). "Jag skall aldrig tvinga mina barn att åka husvagn" sa han. Nu när han har egen familje säger han. "Synd att du sålde vagnen, pappa"

Husvagns sovande! Det finns inget så trevligt som att vakna på morgonen och höra hur fåglarna går på plåttaket på vagnen. Eller ligga och höra regnet smattra mot plåten och veta att allt är torr och fint i vagnen och vara glad för att man inte ligger i tält. För svensk sommar innehåller ju en hel del vatten.

byggarn30
0

Glad midsommar allihop Glad

EvaG
0

Hoppas ni hade en trevlig midsommarafton och att ni mår bra i dag. Själv har jag arbetat och ska hoppa i säng nu.

JanGBG
0

Skrattande

Var glad Eva att du kan "hoppa" i sängen!

Själv är jag så stor och tung (läs tjock) att jag skulle gå igenom sängbotten om jag "hoppade" i säng!

Det är väl att det finns folk som arbetar när vi andra är lediga.

Hade bra alla.

EvaG
0

Dagens på er. Nyss uppstigen. Väntar på att tevattnet ska koka. Sedan en kopp te och därefter toalettbestyr och sedan ut för en matbit innan det är dags att gå till arbetet igen. Hoppas ni får en trevlig eftermiddag.

Janne det är betydligt lättare att hoppa i säng än att kravla sig upp när man sovitSkrattande

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Ja, sängar är ett otyg!

Min gamla kropp tycker det är SÅ SKÖNT att lägga sig på kvällen. Men när jag sovit några timmar så vaknar jag med värk och kramp i varje led. Då håller jag med dig att det är svårt att "kravla" sig ur, ta värktabletter och sätta sig i en fåtölj resten av natten.

ObestämdDagen går betydligt lättare!

Skrattande I dag ringde en yngre kompis, han behövde hjälp med att smälta bly och gjuta kulor, jag åkte upp till honom och hjälpte honom.

" Du får inte gå och dö än på länge, vi behöver dig" sa han

Trots dom tuffa orden så värmde innebörden mitt fjärta, vem vill inte vara behövd!

Gittan
0

Här är det sol och barnen leker på gården med hunden. De är mer i husvagnen än i huset så jag passar på att städa inför semesterresan. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Idag ska jag prova nya glasögon. Sköt om er

JanGBG
0

Rynkar på näsanNär vi var ute i dag jag och min fru så sa jag.

Ska vi inte hyra en husbil och åka som vi gjord förr med husvagn?

Du blir inte yngre för det! fick jag till svar!

Tala om att få en span kalt vatten över sig.

Men Gittan lite avundsjuk är jag nog på er, det är himla roligt med husvagn.

Leffe
0

Då var det dags för ett nytt avsnitt Leffe hos vampyrerna. Med andra ord nya blodprovstagningar. Sedan funderar jag på att ta mig ut i skärgården i detta fina väder. Sköt om er

JanGBG
0

SkrattandeI går var jag hos dotter och BarnBarn i henns sommarstuga i Olofsbo havsbad (Falkenberg)

CoolEn helt underbar dag, sol och värme.

Guld i mun Det blir ju en del utgifter en sådan dag, glass,drika,godis. Men när man får rå om dom helt själv så finns det inga spärrar.

Tungan utePå kvällen grillade vi, ungarnas pappa har inte börjat sin semmester så han är hemma och jobbar, Morfar fick skötta grillen!

OskyldigKommentar från den yngste "Du grillar nästan lika bra som pappa, Morfar"

byggarn30
0

Packar för några dagar på High Chapparall och trapper rendesvouz med barnen. Ska bli kul Glad

Leffe
0
byggarn30
0

Det ska jag fixa Leffe. Nu ska jag iväg och packa Campingvagnen Glad

Leffe
0

Ha det så trevligt på din resa i vildmarken

EvaG
0

Jag ska arbeta större delen av sommaren. Sedan i höst åker jag över till LA.Så ser mina planer ut

JanGBG
0

Glad

På söndag åker jag till Öland på en kort tur, ska köra ner ett av minna barnbarn till resten av hennes familjen som är på semmester där. Själv har hon varit på läger.

Har idag köpt en Blur-Ray version av filmen "TRU GRIT". Så småning om kommer en recension av "detaljer" som man missar på bio. Tex realismen i vapen och kläder,sadlar, hästar osv.

I går blev jag erbjuden att köpa ett mynningsladdad enpipig hagelgevär, provskött den, den var underbar = lite och lätt och bra kolv.

Hur ska jag få licens på den???????? Skåpet(vapen gadroben) är ju ganska fult. Sälj något, sa min fru! Men vad då? Jag vill ju ha allt!

Gittan
0

Svetten bara rinner var man än befinner sig och även om man inte gör någonting.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

I dag är det ingen sol, men svalare i luften. Känns skönt med lite omväxling. Ha en bra dag.

Leffe
0

Jaha då är det tisdag och snart har vi kommit in en vecka i julimånad. Det är grått över hela himlen. Inte en enda solstråle kommer genom det tjocka molntäcket. Kan bara säga sköt om er

byggarn30
0

#86 - är den från 1800-talet är den (om inte väldigt sent 1800-tal) licensfri Glad

Leffe
0

Sol och värme. Vaknade med att en bokhylla rasade. Har nu suttit på en stol och lyckats under mycken vila och andfåddhet fått upp alla böcker igen

Leffe
0

I kväll ska jag på kalas hos en av mina systersöner. Han har flyttat kalaset från sig och hem till sin mamma istället bland annat för att jag inte orkar gå i trappor med min sjukdom

EvaG
0

När det gäller min dag så är det för första gången, på jag vet inte hur länge, jag inte har någon lust att arbeta.

Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

Leffe
0

Här regnar det, men luften är frisk och härlig. Det är lättare med andningen. Sköt om er

JanGBG
0

Glad HEJ

Har inte varit acktiv på grund av mtcket arbete med SM i Pistol här i GBG.

Nu är det slut och jag är ledig men dödstrött.

Tyvärr är det en spansk replika, så det är licens.

JanGBG
0

SkrattandeNu har jag hämtat mig, en stor Whisky och en stark öl på Söndag kvällen, en slö Måndag, en god sömn i natt.

CoolNu väntar barnbarnen på mig och jag är på väg till Falkenberg.

EvaG
0

Här är det eftermiddag med blandad väderkompott. Nu ska jag ge mig ut för att handla lite mat.

Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

Leffe
0

Planerar för en liten tripp till den lilla staden Sigtuna. Rulla runt där bland den gamla bebyggelsen och titta. Sköt om er

EvaG
0

Jag tar det lungt. I kväll är det dags att arbeta igen efter fridagarna. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Tungan uteNu är jag tillbaka från Falkenberg.

Guld i mun Det kostar att ha barn och barnbarn, men det är det värt.

JanGBG
0

Obestämd Har gjutit kulor i det dåliga vädret (varm men regn).

Är nu trött, tror att jag ska göra "pannbiff, kokt färsk potatis och rödvinsås" i dag. Avsluta med Jordgubbar i mjölk.

Lagom jobbigt!

Har gjutit 8 kg kulor i olika kalibrar.

EvaG
0

God morgon på er. Hoppas ni får en bra dag. Själv ska jag sova efter nattens arbete.

Leffe
0

Här regnar det och det tycker jag är bra för det behövs. Markerna får sin fuktighet och luften minskar sin.

EvaG
0

Har nyss kommit upp. Väntar på att teet ska blo klart. Sedan är det dags för klädtvätt och ut en stund, förtäring och sedan arbetsdags igen.

Önskar er alla en trevlig fredag.

JanGBG
0

HEJ. I kväll Fredag kommer en bra Västen på TV 3.

Joe Kid med Clintan!

EvaG
0

#105 Den är bra.

Sitter här och väntar på arbetspassets slut. Klibbigt och svettigt är det. Snart är det söndagmorgon och jag ska om några timmar försöka få några timmars sömn.

Önskar er alla en trevlig söndag.

JanGBG
0

Tungan ute Då får jag önska dig en "god dags sömn"!!!!!!

Låter lite bakvänt?

Trots regn ska jag nog dra ner till "dottera" i Falkenberg, tro mjag.

Det är ju varmt!

Leffe
0

I kväll ska jag på fest. Det är lillsyrran och hennes sambo som bjuder. Det ska nog bli trevligt. Idag är det lättare att andas. Det blåser en skön sval bris. Sköt om er

JanGBG
0

Glad

Ha en riktigt bra kväll Leffe, tack för hjälpen med artikeln.

Har just kommit hem från Falkenberg och barnbarn.

Dom hade varit i Tyskland så fick några ÖL med mig hem.

EvaG
0

God morgon på er. Hoppas ni får en bra måndag. Se till att ni tar det lugnt.

Leffe
0

Här är det regn och kyla ute. Egentligen ganska skönt.

JanGBG
0

Regn och kyla i morse, men nu kommer värmen? Konstigt väder?

EvaG
0

Javisst är det konstigt. Det är väl det som egentligen är en riktig svensk sommar.

EvaG
0

God morgon allesammans. En ny dag - tisdag är här med allt vad det innebär. Önskar er alla en bra dag.

JanGBG
0

Gråter

Vaknade tidigt, med värk i hela kroppen, har nu ledat upp det mesta men mitt "späckade" program för dagen gick all vädens väg.

Tungan uteMen det är en dag i morgon också!

JanGBG
0

Om det är fint väder i morgon Torsdag så drar jag ner till barnbarnen i Falkenberg.

Skulle vilja bada i havet igen.

EvaG
0

I dag - en dag som andra. Det händer alltså inget spännande utan dagen går i sin vanliga trall. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

GråterHar just läst Peter Glas bokom Gerenimo Indianen.

Det var en svår historia med myckt våldsdåd i från alla sidor.

Men en otroligt bra bok

EvaG
0

Nu är det tidigt, tidigt på lördagen. Den sista helgen på juli. Önskar er alla en trevlig lördag.

EvaG
0

Det är varmt men mulet. Ska snart ut och ta en enkel middag innan arbetet börjar.

byggarn30
0

Du bara jobbar och jobbar. Vad jobbar du med?

Idag har vi softat. Jag var ute med barnen på Fejans Skärgårdskrog i förrgår. Sov över i båten till igår.

Imorgon åker vi till en sjö här i Roslagen och sover i vår campingvagn, paddlar kanot och metar. Sedan lite grill och nåt glas vin till det :)

JanGBG
0

Förvånad Var är alla mäniskor som skrev här på sajten?

Jag saknar några som skrev ofta men nu är totalt borta?

Tex. Tatsja och Den Store, med flera??????

Guld i munHar i dag rensat och gjutit upp minst 100 kg "skrotbly" till fina tackor ( 0.5 och 1.0 kg) för att ha till kulor. Trött det var jobbit och tekniken krånglade för mig ( termostater som löste ut)

Leffe och Eva ni är väl kvar här??????

Leffe
0
EvaG
0

Jag finns här. Tatsja är sjuk, GittanL har semester någonstans i Sverige och det tror jag många andra har också.

EvaG
0

Ledigt i kväll. Varmt och skönt! Funderar att sätta mig på en uteservering i kväll och njuta av en öl eller något annat. Önskar er alla en trevlig kväll.

byggarn30
0

Även jag. Väntar just nu på min leverans från:

https://madcommando.com/eStore/

JanGBG - det är ett tips - riktigt bra priser. Här ska gjutas tackor och kulor Tungan ute

Catwoman
0

Hemma igen efter en skön semester på Phuket i Thailand.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Leffe
0

#127 Välkommen hem

Här skiner solen och jag ska ge mig ut en stund. Elrullstolen är fulladdad för användning. Funderar om jag ska fixa en termos kaffe och ett par mackor att ta med mig

Leffe
0

Sol. Det enda inplanerade idag är apoteket sedan får jag improvisera

Denna kommentar har tagits bort.
EvaG
0

Lungt idag fram till kvällens arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Tungan ute Hade några "kompisar" som inte skjuter på en liten demonstrations skjutning i går, temat var "Vilda Västern" -pang-pang.

Det var mycket lyckat, men i dag är det mindre roligt med alla vapen som ska göras vapenvård på.

Men nu är jag klar och funderar på om jag inte ska göra en "Gustav-middag" alltså lasange om ni förstår.

EvaG
0

Sitter här i en paus på arbetet. Önskar er alla en trevlig kväll.

Leffe
0

Det regnar som omväxling. Ska under dagen ta mig till min syster som bakat tunnbröd jag bara måste smaka

EvaG
0

Det regnar här också så jag tänker arbeta i kväll igen. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

Leffe
0

Solen skiner bland molnen. Det blåser en sval vind. Det har regnat och åskat ett dygn och det känns. Andningen går mycket lättare. Sitter och och känner för att ge mig ut att springa, men vet att det blir samma sak ändå. Men det känns lättare

JanGBG
0

Leffe! Du låter inte glad?

Men man kan inte alltid vara på gott humör, har själv inte kunat sova i natt för kramp och värk, så jag förstår dig ibland.

Hoppas på att vädret blir bättre så jag kan åka ner till barnbarnen i Olofsbo/Falkenberg.

PS.  Håller på med din fråga om vilket bolag som var störst, den är "knivig" vad är störst, känna mest pengar, göra flest vapen, flest anstälda???????

EvaG
0

Här är det en stillsam dag med tvättmaskin igång. Sedan blir det dags för arbetet igen. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

EvaG
0

Dagens på er! I kväll ska jag koppla av med västernfilm True Grit. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

JanGBG
0

Tungan uteHa en bra filmkväll.

Ge oss en kommentar om filmen.

Leffe
0

Idag ska jag åka till Nynäshamn. Solen försöker titta fram bland molnen, men det verkar skönt ute

EvaG
0

Har haft en lugn dag och sitter nu här på arbetsrasten.

JanGBG
0

Solen lyser på en fin Lördag förmiddag här!

Ska gå på teater med några vänner i dag.

EVA hur var filmen tycker du?

Leffe
0

Lördag och nyss uppstigen. Katterna sover på sängen. Mina planer för dagen är - städa och i kväll se speedway på teven

JanGBG
0

Skrattande Har haft en mycket bra Helg.

På lördag gick jag och såg "Lorden från Gränden" i Gunnebo utomhus  teater, det var ett UNDERBART väder och en rolig bra föreställning.

Efteråt hade vi landgångar(stora smörgåsar) med räkor,kräftor, div. lyx från havet. Vin o Öl, kaffe och kaka. satt och pratade till fram mot kl 24.00 innan våra gäster åkte hem.

På Söndag gick jag på min Stora Systers födelsedags kalas. Min syster är en VÄRLDSMÄSTARE på att göra "goda o smariga små rätter", det blev nu olika pajer med olika fylning samt Kyckling filer invirade i bacon, tre olika pastasalader, Ungsbakade fläskfile skivor med olika såser till att välja mellan.

Som om inte det hade räckt så hade hon gjort en chokolad tårta med hallon och blåbär samt olika fylda bakverk.

Är det någon som undrar varför jag är tjock????????

I morgon ska jag ta barnbarnen och åka "Paddan" här i GBG.

Leffe
0
byggarn30
0

Jag håller på och packar upp efter en vecka som tempelriddare i medeltiden - Visbys vecka 32 :)

Gittan
0

Nu börjar allt komm i ordning efter fyra veckors husvagnssemester. Barnen är hos mormor och morfar och gubben på jobbet.  Hoppas ni får en bra eftermiddag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Glad

147 och 148 tycker det är bra och roligt att ni är tillbaka. Hoppas att era semmestrar har varit bra och roliga.

Leffe
0

Här tittar solstrålarna fram mellan molnen. Ett par av mina katter sover på sängen och ett par sitter på balkongen. Själv har jag inte planerat något för dagen

EvaG
0

Hos mig är det en del regnande. Varför ska det alltid vara dåligt väder när jag är ledig….. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

ObestämdLeffe hur många har du? Ett par på sängen några på balkongen?

Du måste gilla katter? Själv har jag aldrig kommit riktigt överens med katter, men hundar har alltid gått bra.

Min son hade katter ett tag, jag gjorde allt för att bli kompis med dem, men dom fullständigt gav f-n i mig.

En tion del av det jobbet och du har en hundkompis för resten av livet?

EvaG
0

Han har sex stycken

Leffe
0

Japp 2 Cornish Rex, 3 norska skogkatter och 1 huskatt

Leffe
0

Nu ska jag iväg till tanddoktorn. Jätteroligt nu när solen skiner på en klarblå himmel

JanGBG
0

Förvånad 6 stycken?????????????????????

Dom måste ju äta en enorm massa mat!!!!!!!!

Förstår att det måste vara "damer" allihop.

Men hur går det med sämjan? Så många slåss dom inte med var andra?

En hund kallar man ju "tik" vad kallar man en katt "madam"

Vi har alla våra intressen, som väl är. Något måste man ju syssla med.

Hoppas inte tandläkaren är elak mot dig.

Blå himmel är det inte här, Regen står som spö i baken.

EvaG
0

I dag ska det bli sol på eftermiddagen. Nu är det cirka 15 grader ute, så det blir en kopp varm te nu när jag kommit hem. Önskar er alla en trevlig lördag.

JanGBG
0

Glad I dag har jag min 45 Bröllopsdag! ( Med samma dam).

Har köpt ett mindre "Berg" av färska räkor med tillbehör.

Gott vin både vit och rött samt lite god Ost/kex till framåt småtimmarna.

( Om vi nu orkar hålla oss upp så länge, ålder tar ut sin rätt)

Kvinnor är ett tålligt släkt, tänk att dela möbler med mig i så många år?

JanGBG
0

Skrattande

Å.vad jag är glad fick just veta att jag har fått köpa en antik Artillerisabel.

EvaG
0

Tidigt söndag. Arbetet slut. Teet är klart. Sängen väntar. Önskar er alla en trevlig söndag.

Leffe
0

Nu ska jag iväg på en liten födelsedagsfest

EvaG
0

God morgon till en ny vecka. Måndagmorgon och sängen väntar. Önskar er alla en trevlig dag.

JanGBG
0

Cool

I strålande solsken skött jag en tävling i går i Borås trakten.

Gick i tre klasser slaglåspistol, bygelrepeter och patronladdad revolver samt att efteråt så skött vi med svartkrut på Lerduva en 15-20 duvor.

Vad så trött att jag inte orkade något på kvällen sedan. Men fick glädja mig åt att det hade gått bra på tävlingen.

I dag har jag varit på banken och betalat min antika sabel.

EvaG
0

Solen arbetar otroligt hårt med att försöka komma fram genom molnen. Ska få i mig en matbit innan det är dags att börja arbeta igen. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

JanGBG
0

Tungan ute I dag kom min svärdotter med sin lille hund, som jag passar när hon jobbar.

Sommarlovet är ju slut så mitt stora barnbarn , hennes dotter börjar skolan och kan inte passa hunden.

Har varit ute och gått med honom minst tre timmar i dag det är ju vakert väder.

Leffe
0

Låser den här tråden nu då den börjar bli så lång. Vi börjar på ny kula (vitsig va) här

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer