Ja! En ny film!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En ny western! True Git producerades 2010 och kommer nu på DVD och Blu-ray. Skådespelare i filmen är Matt Damon, Jeff Bridges och Josh Brolin med flera.
Regissör är Ethan och Joel Coen. Releasedatum: 2011-06-29
True Grit är en stark berättelse om hämnd och tapperhet i ett hårt och oberäkneligt gränsland där rättvisan är enkel och nåden sällsynt.
Mattie Ross är fast besluten att hämnas sin fars död genom att få fast Tom Chaney, mannen som sköt hennes far till döds för två Guldmynt. Blott fjorton år gammal söker hon hjälp hos Rooster Cogburn, en enögd, skjutglad sheriff med alkoholproblem, och hos den övernitiske Texas Rangern LaBoeut, för att spåra upp den undflyende Chaney.
Trots sina olikheter driver deras hänsynslösa beslutsamhet dem ut på ett riskabelt äventyr som bara kan få ett enda slut: vedergällning.
All information kommer från Ginza
Den ska jag beställa
Jag kommer att tänka på en gammal film med John Wayne och Dean Martin eller jag helt vilse. Sedan tänker jag på John Wayne i filmen där han spelar en enögd sheriff.

En Bok = Två filmer =Tru Grit
Så skrev jag i min artikel om filmen här på sajten.
Den boken hette "Mod i Barm" när den kom ut första gången på svenska, nu kan man få boken och då heter den Tru Grit. Översättningarna är snarlika inga stor skillnader.
Den första filmen är med JW som "Den enögde Sheriffen" på svenska hette filmen "De sammanbitna"
Bådda är mycket bra fast jag tycker att sista versionen är bäst.
Läs gärna min recension här på sajten, där förklarar jag mig bättre.
Här är JanGBG:s recension. Den kommer på DVD och Blue-ray i nästa månad. Den släpps 29 juni tror jag
Tänkte inte på att hänvisa till din recension. Jag var så glad att det nu kommer ut en film. Förlåt Jan.

Du skall inte be om förlåtelse!
Det är väl bra att vi tar upp när filmerna kommer på DVD?
Får se till så gubben köper hem den när han åker hem från jobbet när den kommer.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Kul - Matt Damon är ju så vansinnigt bra skådis också - det blir spännande att se vad han gör för roll den här gången! :)
// Staffan

Det är en av de bästa västern Filmer jag sett!

Nu är den ute i marknaden!
Har redan köpt den, ska börja se den i kväll, när frugan har gått och lagt sig.
Får vi höra sedan om den är lika bra som föregångaren.
Jag kommer ihåg nyinspelningen av High noon (sheriffen med Gary Cooper). Den var inte alls av samma klass. Kunde bara tänka mig Gary Cooper i den rollen
Janne var den bra

Otroligt bra! ( enligt mitt tycke?)
Håller på att göra en artikel om den filmen, kommer snart, som den nörd jag är så blir jag fasinerad av alla detaljer som är så realistiska i den filmen.