Djurplågeri på rodeos
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska man låta djuren lida på detta sätt? Varför avlivas de inte direkt? Är det så här det går till på rodeoshows?
Observera otäcka bilder
Det är sjukt! Har ALDRIG gillat rodeo av något slag, kommer aldirg göra det heller. Djurplågeri på hög nivå, fyfan!
Och att folk BETALAR för att se skiten är ännu värre

Men hur dog hästen? Såg bara ut som ett fall på sidan/rygen!
Troligtvis dog väl hästen av att den bröt nacken kan jag tänka mig. Med tanke på reaktionen hos hästen direkt efter fallet.
Att veta om är att rodeoshows inte enbart är att rida på bockande hästar. Rodeoshows är tävlingar över lag inom westernridningen, där ingår allt så som dom grenar vi tävlar i här i sverige (barrel race, finridning, trailridning, roping osv) i rodeoshows i usa utför man dock roping på levande kalvar vilket man inte gör i sverige. Både i usa och sverge vallar man dock på levande kossor och då handlar det om cutting, sorting osv osv (i sverige åtminstone är vi väldigt rädda om djuren och allt ses över av veterinär hela tiden).
På rodeoshows i usa förekommer även tuffare grenar så som att rida bockande hästar (ska föreställa inridning av hästar och vem som är bäst "hästkarl", men man gör det på speciella bockhästar som man sätter rep om magen för att få att bocka), samma gör man ju även på kossor.
Detta är ju förbjudet i sverige, och det borde vara det över hela världen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Det är tydligen Cheyenne Rodeo som är på detta sätt. I Sverige är det lugnt och trevligt
#5 Ja i sverige är det lugn och trevligt, det mesta iaf. Det finns inget i sverige som är i närheten av vad som händer i filmen, men visst händer det fula saker i sverige också ibland, inte bara inom westernridningen utan inom alla sporter som inkluderar djur.
Det är tydligen Cheyenne Rodeo som är värst, iaf så är det därifrån som det skett flest rapporter, men jag tror det förekommer på fler ställen med.
Ville bara förtydliga att rodeo inte är att man försöker hålla sig kvar på en bockande häst, utan det är bara ett av tävlingsmomenten på en del av rodeos-tävlingarna i usa. Många rodeos i usa är också lugna och trevliga och snälla mot djuren.
#6 Tack för den bra informationen

Det är inte bara Rodeo i USA, där djurplågeri förekommer. Har sett tjurfäktning en gång som ung man i södra Europa. Ryser fortfarande när jag tänker på det, trots att det är mer än 50 år sedan. Det var VIDRIGT.
När man tänker på att det visserligen Olagligt men ändå förekommer hundhetsning i Sverige i dag, så nog är vi mäniskor bra låga.
#8 Håller med dig! Människan är det vidrigaste djuret på jorden.
Människan är det elakaste djur som finns trots att vi kan konversera med varandra
Otäcka bilder.
Det är mycket av människans beteende mot djur som är fruktansvärd. Tjurfäktning, delfindödande där man gör hål i delfinen och stoppar in kork i för att inte blodet ska komma ut och visa att man håller på med dödandet, sälarna och Norge,. Ja det finns mycket som visar hur elaka vi människor är.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan - "Gör hål och stoppar i kork"?
#12 Hej bryggaren.
Jag ska försöka svara på det frågar om. Då jag är aktiv inom Ses shepherd Conservation society. I Taiji (Japan)dödar man delfiner samt pilotvalar i stora mängder. Man "jagar" in dom i "The Cove" där dom slaktat på ett väldigt brutalt sätt, som att sticka dom i huvudet. Men då det har blivit stora protester och uppmärksamat världen över hur djuren dödas i det helt blodfärgade vattnet. Så har japanerna börjat med att sätta skynken över sin båtar och området, men det stannar inte där. Utan då man stuckit djuret i huvdet som lever en lång tid och dör oftas av drunkning efter detta stick, så stoppar man in en träplugg!! I hålet för att inte blodet ska sippra ut och färga vattnet rött. I tron att dte man inte ser mår man inte dåligt av.
Det finns en mängd rapporter att läsa om Taiji denna länk på Sea Shepherd sida.
Jag skulle kunna lägga in klipp som är så makabra att man mår illa. Men väljer att visa ett klipp från dukumentären The Cove. Så ger dock en bra bild av det hela.
Mvh medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Yack för din förklarande text medde.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ingen rolig historia.