Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilmer-och-tv-serier
Läst 3305 ggr
Tatsja
0

Häst-minnen

Är det någon speciell häst från någon tv-serie som ni minns bäst?

Jag har en svart häst som står på en klippa och reser sig upp. En gammal serie. Minns inte vad den heter, men tror Leffe vet.

De sjunger Moven eller så i den.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Leffe
0

Rawhide på svenska Prärie. Serien där Clintan blev känd

Tatsja
0

Så hette den. Jag viste att Clintan var med. Men är det han som sitter på hästen?

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Rynkar på näsanJag har ransakat mitt minne, men här är det så att säga stopp!

Den ända jag kommer ihåg är ju att "Hoppalong Caside" hade en stor Vit Häst!

Men vad den hette kommer jag inte ihåg, samt vad hette hans indian kompis?

En fråga till stavas "Caside" så här? Tycker inte det ser rätt ute?

Stander
0

Hopalong Cassidy skall det nog vara. Jag är några år för ung för att ha sett någon film med honom, men jag har ju läst serietidningar. Jag har för mig att hästen heter Topper. Någon indiankompis kommer jag inte ihåg. Du blandar inte ihop honom med The Lone Ranger som hade en indiankompis som hette Tonto ? The Lone Ranger hade också en vit häst som jag tror hette Silver.

En häst som jag minns är hästen som Buck red i High Chaparral. Den vita bläsen framtill på huvudet såg precis ut som en karta över Syd-Amerika.

JanGBG
0

Flört Hej och tack #4, det var inte många rätt där. Du har helt rätt att jag blandar ihop "gubbarna".

Vet ni vad General Lees häst hette ? Vad var det för ras på den?

Det var den hästen och den rasen jag tänkte på när jag gav John Carson en "Stor Gul Häst"

Stander
0

Den häst du nog tänker på hette Traveller. Lee gav honom det namnet när han fick den. Hästen hette dessförinnan Jeff Davis. Rasen var American Saddlebreed.

JanGBG
0

Skrattande Helt RÄTT.

Det finns en variant av den rasen som ska ha en färg som ett "polerat guld mynt" i minna ögon blir det en "Stor gul Häst".

ObestämdTror inte hästfolket har färgen GUL det heter nog något annt, Isabell eller Palmino tex.

Guld i munDu får som pris en gubbe med pengar i mun! Det var duktigt Stander!

Tatsja
0

En fux med gulanlag kallas isabell (Palomino på engelska)gulvit till smutsgul färg

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeDå hade jag inte så fel då! Fast min stavningen var ju kass! Men det är ni ju vana vi nu. Det blir så när man är ordblind!

Tatsja
0

Tycker du skriver bra. Sen om man skriver fel men andra ser vad man menar, då är det bra. Jag gör massa skrivfel nu, när pekfingersvalens får råda. Häger hand är inte ok

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

GladTack för berömet!

Jag faller så lätt för det.

EvaG
0

Jan man behöver inte vara ordblind för att stava fel. Det kan vem som helst göra. Det viktigaste är att man förstår det skrivna. Ta till exempel din Oxdrivaren - den är toppen. Vi är inga proffsskrivare här och ett stavfel då och då gör det hela mänskligt och personligt.

Fortsätt du som du gör nu.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

JanGBG
0

Cool Tack för det, men det är faktiskt så att jag är ordblind, hade inget skrivspråk fören jag fick hjälp av en lärare när jag var i 15-16 års åldern.

Minna studier har jag klarat av i vuxen( 20-års) ålder på kvälls skola, t.o.m.en ing.examen i kemi.

Men det finns ju oftas bra slut bara man inte gräver ner sig i sinna bekymmer!

Tatsja
0

Jan alla kan vi göra fel, även den som anser sig vara bäst. Gillar inte dessa språkpoliser, som hela tiden slår ner på det man skriver. Sen om de själva gör ett skrivfel, så vill de inte känna vid det.

Så fortsätt skriva som du gör och bry dig inte om ifall någon påpekar fel. Håller med Eva. Det är charmen i det hela.

Väl mött, Tatsja

[stblues35]
0

Lycky Luke..Jolly Jumper! Det är en häst det!Glad

JanGBG
0

Tungan uteHar ju sett "TRUE GRIT", där finns ju två hästar, fast dom spelar betydligt större roll i boken.

Den stora kavalleri hästen, BO, Roosters häst.

BLACKIE ( Svarten) Texas valak ponnyn, Mattie Roos häst.

Båda går ju ett grymt öde till mötes, Bo blir skjuten i strid och Blackie hetsas till döds för att rädda Mattie.