Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 4653 ggr
Leffe
0

Hello amigos 6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi börjar om i en ny tråd. Den gamla finns här

Leffe
0

Är på balkongen. Solen skiner, men det är kallt. En härlig höstdag med andra ord

JanGBG
0

Rynkar på näsanVilken vecka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har legat sjuk i hosta och stora röda blemmor över hela kroppen. Medecinmannen säger att det är en virus som går! Så det var bara att lida i genom det. För första gången i dag kan jag resa mig hur sängen, men är otroligt trött.

JanGBG
0

Tungan uteFörsta dan uppe och ute. Dagen var bokad för en lydnadskurs för mig och min "dagishund" ( har min svärdotters hund tre dagar i veckan när hon jobbar)

SkämsHar haft problem när vi möter andra hundar ( skäller och vill ta över).

OskyldigTror ni inte hunden uppför sig exenplariskt under hela dagen, sonen säger, Men pappa du har ju inga problem med honom? Han lyder hur snällt som helst!

SkrikandesSNACKA OM ÖGONTJÄNARE, när han kommer på måndag så får vi se om det sitter i?

EvaG
0

#3 Lycka till

Medarbetare på Vilda västern iFokus

JanGBG
0

Tungan uteMin svärdotter var sjuk i dag, min kompis kom inte. Fram på efter middagen åkte jag hem till dom tog "Krullsvansen" med mig ut på en skogspromenad.

Han var jätte GOOOO! När vi hade gått en stund delade vi på en ölkorv som jag hade i fickan.

byggarn30
0

En helg med Whiskeyprovning och snabbdragartävling på vår vesternklubb. Roligt. (Bilder eller länk kommer) Sedan namngivningscermoni för brorsans minsta och jag och syrran SJÖNG "vid din sida" och "älska mig"…. Det trodde ni inte om den snabbdragande cowboy:en Flört.

Tatsja
0

Varning för snö även här i Köping. Men jag tror det först när jag ser det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

EvaG
0

Det ska bli snö över Götaland och östra Svealand med stormbyar.

Tatsja
0

Blir att klä sig varmt när man går ut om en stund

Väl mött, Tatsja

Bettan
0

Det snöar i Nacka, Stockholm nu enligt lokalradion.

Ha en bra dag

Sport iFokus

EvaG
0

Datorn är inte insnöad, men nästan bortblåst.

Ha en bra dag i dag allihopa.

Tatsja
0

Med detta stormväder igår, förvånas jag inte. däremot är jag förvånad att svenska flaggan fortfarande sitter kvar ute på altanen och inte blåst ner eller sönder.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Torsdagmorgon - mörkt och stilla. Sängen väntar. Ledig kommande natt. Ta hand om er.

Tatsja
0

Jag ska snart iväg till sjukhus för kollning av nervbanor i kroppen

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Äntligen fredag säger många. Jag säger nu börjar den nya arbetsveckan.

Ta hand om er. Ta det lugnt i trafiken och ha en trevlig helg.

Tatsja
0

Om man tänker efter så är nog måndag bäst, för då är det längst tid till nästa måndag.

Arbetsvecka eller ej. Helgen har jag aldrig haft ledig, men ni som har det, sköt om er. Tänk på halkan ute

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

ObestämdI dag söndag, begrundar jag gårdagen, hade en tävling i svartkrutsgevär!

Själva tävlingen löpde väl bra, men mitt eget resultat var under all kritik! Har inte skjutit så dåligt på mycket länge. Träffade dåligt bådde med min bygelrepeter och mitt Miné-gevär. Kan ju skylla på att jag hade rester av en förkylning i kroppen, men det är bara en dålig bortförklaring.

GråterJag kanske borde sluta skjuta och börja knypla spets eller något liknande, brodera dukar kanske?

Tungan uteVäl att det inte var i Wästen, då hade jag liggat med näsan i vädret!

EvaG
0

#17 Alla har vi dåliga dagar.

EvaG
0

Ny vecka och julen kommer närmare och närmare. Ta hand om er.

Tatsja
0

Nästa helg är det redan första advent.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeDet var en kall och blåsig helg, men jag lyckades ändå skjuta mig till första plats i klassen "VET.äldre" på en klubbtävling i lördags.

Tungan uteSedan var vi "barnbarn & hund"-vakt resten av helgen, så nu får det bli en lung vilo måndag.

Tatsja
0

Hur roligt det än är med barnbarnen, så känner man att kroppen inte hänger med riktigt.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

God morgon. Vitt, halt och kallt ute. Har precis kommit hem efter arbetspasset. Inte gick jag hem - jag åkte isbana hem.

Ta nu hand om er och ta det försiktigt i trafiken.

Tatsja
0

Här har inte snön kommit än, men de varnar för den. Stormbyar har vi, så det kommer bli roligt att gå ut med Tatsja.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Rynkar på näsan Skulle ut i går kväll på ett möte! Tror ni inte att bromsarna på bakhjullen hade frusit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Guld i munIn på verkstad i dag då ABS.en bråkade. Jobbit och dyrt.

Ska göra en god färsgryta med ris och sallad i dag för att trösta mig.

Tatsja
0

Visst är det irriterande när saker och ting går emot en.

Själv ska jag ut och åka på eftermiddagen. Har fotvård. Men det är blankis ute och där jag bor, verkar det som Köpings kommun glömt.

ska även ut och halka med Tatsja. Är ju rädd att ramla, vilket gör att jag spänner mig och får lättare att halka. En ond cirkel. Bara hoppas jag kan hålla i rollatorn ordentligt.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

ObestämdTA DET LUNGT OCH FINT, TATSJA. Du får inte halka och göra dig illa. Jag bara förbjuder det.

Hundar är trevliga djur. I förra veckan när jag var hundvakt åt svärdotterns hund. SÅ HOPPAR han med ett jätte språng rakt in i en snötäckt lövhög. Upp mellan tassarna så Hoppar en liten mus, hunden tar musen i LUFTEN.

Komma hem till svärdottern och säg att han hade tugat på en mus VÅGADE jag inte. så jag fick honom att släppa musen. Han blev galen på mig skällde och for runt ville inte ha godis, fick sätta mig och klappa honom tills han hade lungnat sig.

Catwoman
0

Här jag varit sjuk och gud vad mycket jag har att läsa här nu.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Gittan
0

Äntligen kan jag slappna av efter vak och vård av svårt sjuk son. Det är därför jag varit borta härifrån. Sidan har ju full aktivitet ser jag. Toppen!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Rynkar på näsanSjuka barn är alltid oroligt, tycker synd om dig #29.

Som väl är så slipper jag sånt nu (för gammal) men brukar rycka in när barnbarnen behöver någon som är hos dom när mamma/pappa måste jobba och dom är sjuka.

Men det är inte riktigt samma sak som egna sjuka barn.

Ing-Marie
0

#29 Underbart syrran!

Tatsja
0

Nu ska varken Catwomen och Gittan överanstränga sig på nätet, ta det lugnt. Sajterna finns kvar.

Mina tankar har funnits hos er båda.

JanGBG. Lovar att inte ramla, men jag försöker att gå försiktigt. Tur man har rollatorn att hålla sig i.

Vilken fin hund. Ras?

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

Här eldar vi i öppna spisen och har det varmt och skönt. Ska snart laga till lunch med hjälp av en son, som mår bättre och bättre, åt familjen och bryta av deras skidåketittande på TV:n. Tänk att gubben och dottern så gärna tittar på skidåkning. Jag föredrar att åka själv ute i naturen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Irriterad.Vi fick strömabrott två gånger i fredags. Sista gången var på kvällen och innan mälarenergi kom ut och felsökte, hade det gått flera timmar. Lovar det var kallt här hemma.

Det konstiga var att det bara var C-lägenheterna som drabbades. Tydligen är de fas-kopplade. Bara hoppas de åtgärdat ordentligt, så vi slipper dessa avbrott

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Rynkar på näsanVi är väldigt beroende av vår el. Men jag vill inte tillbaka till ett samhälle som eldades med ved och kol eller som hemma i mitt föräldrahem vi hade gas i spis och för att värma vatten. När jag och min fru  fick vår första lägenhet i början av 60-talet mitt i den största bostadsbristen, var det en helt omorden etta med spisvrå, kakelugn och utedass på gården. Inget badrum och endast kallt vatten i kranen. Miljövännerna får säga vad dom vill, men inte var det roligt.

JanGBG
0

Tungan uteHar vist inte svarat Tatsja vilken ras det är på min "dagis hund".

Det är en Norsk Bu hund, en rolig liten krabbat. Men en stor "ögontjänare"

JanGBG
0

SkämsNu får vi se vad ni säger? Har aldrig skrivit en novell för! Men Dakota Janne och Jag ska hämnas, gav mig lust att göra det.

Oxdrivaren är kanske lite mer långsam i berättar takt, men så handlar det ju om en "Old man"

Leffe
0

Ska bli kul att läsa, men nu ska jag iväg till en väninna på en kopp fika

Tatsja
0

JanGBG, då är våra hundar ungefär lika stora. Jag har haft en blandning mellan Bu-hund och bordercollie. Jätteduktig på att ta hand om flankorna med korna. Den rasrena bordercollien sprang i en åtta efter korna. Min Tatsja vallar inte alls.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeMan har sagt mig att Bu hunden är en gammal vikinga gårdshunds ras ,som skulle andvändas till , vakt,jakt och valla boskap desutom måste den var ekonomisk ( inte käka för mycket och klara sig på rester). Men då den skulle leva ihop med människor i ett trångt utrymme så måste den vara vänlig till sinnen. Det är en trevlig liten hund

Men låt mig säga att den tyvär har en nackdel den skäller väldigt mycket som ras och individ.

Leffe
0

I dag har jag inte varit utanför dörren. Huttrar bara jag tittar ut genom fönstret. I kväll blir det en "lugn" hockeytittarkväll på teve.

Sköt om er

Tatsja
0

Av erfarenhet så vet jag att Bu hunden skäller. Men samtidigt är taxen också en skällande hund. Min Pento var regeln som bekräftar undantaget. Tatsja skäller bara på andra hundar, katter och när det knackar på dörren. Annars är hon tyst.

Idag blir hon 11 år. Hurra för min tasmanska djävulFlört

ska klä på mig ordentligt nu. -18 har det krypit ner till, så jag måste vara varm när jag går ut med Tatsja

Väl mött, Tatsja

Leffe
0
EvaG
0

Grattis till Tatsja - hunden alltså.

Kallt så här på morgonkvisten, men en varm säng väntar. Ta hand om er och ha en bra dag.

Tatsja
0

Hon fick lite extra igår. Köpte dentist, det är bra för tänderna. Vi fick tass och pussar. Fast nu ligger hon i korgen och snarkar så jag tror min stol lättar.

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

God morgon. Nu ska jag åka till förorten Stockholms centrum och eventuellt åka spårvagnen.

Sköt om er

JanGBG
0

Tungan ute Spårvagn ! Gammal modell eller sådan i trafik? Glömer aldrig min barndoms spårvagnar i Göteborg!

FlörtFick jag godkänt på" Oxdrivaren" LeffeD, din åsikt är "tung"?

Gittan
0

En lugn fredagkväll med snö utanför fönstret och en brasa i spisen innanför. Önsker er alla en trevlig fredagkväll också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

CoolEn fin dag här i Göteborgsområdet, solen bryter igenom.

Tungan uteJag har varit på fälttävling i pistol, bara tre borta av 36 skott, det gav mig seger i Veteren Äldre klassen, så jag är på gott humör i dag.

ObestämdVet inte vad jag ska göra för middag i dag? Är sugen på något gott! Får väl se vad jag har för rå varor i kyl o frys?

Tatsja
0

Nu är jag less på dessa strömavbrott här hemma. Varför just vid nyhetena och fre - söndag. Detta är väldigt irriterande för oss hyresgäster.

Ringde felanmälan till ägarna och sa åt dem på skarpen att nu får de åtgärda detta snabbt.

De har bestämt med kommun och mälarenergi att gå igenom elen i nästa vecka.

Vi får väl se.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Flört Tatsja, du får tända stearinljus, svepa en filt om dig, ta hunden i knät och låsas att du är i "Vilda Västern" där fanns ingen el. Bra fotogenlampor som luktade och osade.

Tungan uteSkämt åsido, jag håller med dig det är jobbigt när strömen går. Tänk bara på alla matvaror i frys och kyl.

Tatsja
0

Tror ni inte den gick igår igen. Nu har vi förra fre lördagen varit strömlösta på kvällen i några timmar och även denna helg. Håller nog med om ägarna. Det verkar som om någon saboterar för oss.

Kan inte ta hunden i knäet. Tatsja vägrar gå upp i soffan om någon sitter där. Likadant i sängen. Hon är tvärtemot min tax jag hade.

Men filt och stearinljus har jag tänt nästan jämt. Sedan de brädade fasaden så verkar det kallare inne och det är inte bara jag som säger så. Alla i 1:an och 3:an gör det. Femman fick ju asbetsplattorna borttagna tillskillnad från oss.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Mörkt, men vitt ute. Temperaturen är strax under noll. Nu väntar sängen och två dygns ledighet.

Ha en bra dag och ta det lugnt i dag.

JanGBG
0

Tungan uteHa det skönt! En annan är ju pensionär, men jag kommer väl ihåg hur gått det var att vara ledig från jobbet!

Tatsja
0

Saknar att jobba. Mitt slutade när jag var 41, då hände trafikolyckan som ändrade hela mitt liv

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Tatsja, förstår hur du menar, det är skilnad på att tvingas sluta som du fick eller som jag efter 50 års arbete, när man når pensionsåldern.

Hoppas att du kan fylla ditt liv med andra saker som ger det innehåll, men det är ju en "tröst för lejonhjärtan" det kan inte ha varit lätt att råka ut för något sådant för en så ung kvinna.

Att livet plötsligt kan ändras ger oss en tanke på att vi bör vara tacksamma över det vi har. För cirka 6-7 år sedan fick jag en hjärtattack, med bay-pass operation som följd, min fru säger att jag är betydligt vänligar och inte så kritisk efter den upplevelsen.

Hoppas av allt mitt hjärta att du kommer att få en fin jul i år.

EvaG
0

Traumatiska händelser kan förändra många liv. Det blir ju förändringar för hela familjen samt för omgivningen oxå.

I kväll ska jag uppleva stekt fisk och ett glas vitt vin - eller två….

JanGBG
0

Tungan ute Gud så gott det låter!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EvaG , när jag är ute på krogen (vilket inte är ofta) så tar jag gärna fisk, fast jag är nog mer åt "kokt". Trots att jag har fått lära mig av min farfar (sjöman)

"Man ska lyssna på "spanjacken" sa han om kokt fisk. "Har man fått upp fisken ur vattnet så skall man väl inte stoppa i den igen"

Vin, Jaaa neeej! Är nog mer åt ett kalt glass gott Öl. Öl ska vara så kallt att man kan rita gubbar i imman på glasset.

Ni har väl sett filmen "Till en iskall i Alexandria" ???

Tatsja
0

Krogen minns jag inte när jag var på sist. Hoppas du fick god mat och lite gott vin.

JanGBG: Den jag var innan olyckan, dog där och en annan person klev in istället. Jag har ju alltid varit envisare än synden själv. Fråga bara Leffe som känner mig sedan -74. Men en skillnad har nog hänt.

Nu kan ingen sätta sig på mig. Jag började göra min röst hörd och envisheten kom fram mer.

Nu har jag blivit lite av egoist. Förr kunde jag aldrig vara ensam. Idag njuter jag av ensamhetet.

Det jag saknar är en famn att krypa in i. Kramarna. Men jag har accepterat mitt öde att vara ensam resten av livet.

Olyckan var ju även spiken i kistan för mitt 25-åriga äktenskap. Fast idag är jag glad att vara utan honom.

Vaknar varje dag med tanken: Vad är vackert idag?

Ser man det vackra i det lilla så är min dag gjord.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Tatsja

Det du säger är för mig på både gott och ont, men jag tror inte att du menar riktigt så som orden ligger.

Att njuta av ensamhet är inte att vara egoist, jag tror/vill inte gå med på att man ska acceptera att vara ensam, om man inte själv har VALT det eller VILL det. Livet är långt det kommer alltid nya mäniskor in i det. Hade en barndoms  kamrat som hade svåra handikap med ben som inte vill funger och en förkrymt arm. Han blev över femtio innan han hittade sin vän.

När du säger att ingen sätter sig på dig, att du är envisare nu att du ser det vakra i det lilla, så betyder det att du fortfarande BRYR dig, att du Vill kämpa. Det gör mig glad och tror att du har hopp om ett bra liv.

Sådana här frågor är svåra att "skriva om" helts för mig som har så svårt med det skrivna ordet. Men hoppas att du har någon som kanske just över ett glas vin kan diskutera med dig.

Tatsja
0

Jag är envis, men har ett jädrans anamma. Det är nog det som gjort att jag överlevt. Min barndom dog när jag var tre år och sedan dess har jag kämpat.

Skrev en bok om mitt liv och har fått den publicerad. Lovar det var bra terapi och jag kunde göra upp med mitt liv. Men samtidigt är det ett under att jag lever.

Den heter "berättelsen om Anna" av Tatsja Dahl.

Jag sa upp kontakten med mina bröder och sätter nu min energi på mitt lilla barnbarn istället.

Att jag säger att jag nog får leva ensam, är för att jag har gjort det i 10 år nu. Det verkar som om mitt handikapp och övervikt sätter pinnar i hjulen.

Mitt ex skämdes att gå ut med mig, bara för att jag går med rollator, fast han är nu ihop med en som är totalförlamad och sitter i elrullstol. Konstig tanke. Vad var det för fel på mig?

Men jag är glad att vara av med honom. Han gav mig två fina pojkar och 25 års psykisk misshandel.

Det är det jag menar med att ingen kan sätta sig på mig längre. Jag har blivit ännu starkare.

Men samtidigt anser jag att man är här för att hjälpa varandra och den dagen jag slutar med det är det inget värt. Likadant att jag kan skämta om mina skador.

Mitt motto är ju: Jag kan allt, fast en del saker tar mycket längre tid.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeNu förstår jag bättre!

Tatsja
0

Köp boken, så förstår du ännu mer.

DU LILLA ENSAMMA BARN

Du lilla ensamma barn som sakta går
Ingen som ser din lilla tår
Undrar vad som komma skall
Vågar inte gå till hemmets vrå

Slag , hugg och skäll
Vardag från morgon till kväll
Jobb och slit ansvar för allt
fast hon bara är 5 år

Ingen henne ser
Ingen henne ger
En klapp på kind av vänlighet
En kram eller vänligt ord
Bara bråk och slag.

En dag hon bara går.
Säger inget, tar det lilla som finns
En blus, en jumper, ett par trosor,
ett par strumpor, ett par byxor,
jacka, skor och en bok
Det är allt hon äger och sin älskade nalle…

Hon går sakta på gatan och tårarna trillar.
Ingen stannar och frågar
Ingen ser eller vågar

Vart är du på väg
Vart ska du gå'
Ingenstans och överallt
Bort, bort långt bort

Där jag kan finna ro och stillhet
Där jag kan känna att jag får leva
Där jag kan få vara den jag är utan slag och hugg.

Sova, äta och njuta av ensamhet i stillhet.
Det är allt jag begär
Kanske få kärlek en dag,
men det är väl inte mig  förunnat.

Ser det lilla ensamma barnet sakta gå
sin väg med tårar
som  trillar ner för kinden.

Önskar lycka till
I sökningen i livet

Du vuxna kluvna hunsade barn
som livet farit hårt med.
Hur gick det med ron och stillheten.
Fick du den förundrad.

Ser i dina ögon att helt lycklig är du inte.
Med mannen så strålar dina ögon av kärlek
Men med resten som finns där,
så tränger den lilla 5-åringen fram.

Kuvandet finns där.
Känslan att inte räcka till'
Väntan på slag och hugg
Även om de inte kommer

Tjafs och orättvissbehandling
Och allt står du ut i kärlekens namn

Orka
Kämpa

Väl mött, Tatsja

Tatsja
0

Sitter och skrattar för mig själv. Tatsja höglöper och nu ligger hon och snarkar i en konstig ton. Verkar som hon gnäller samtidigt. Hon är lite knäpp just nu

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

En dikt med mörkt innehåll, men det säger mycket.

Men du diktar väl, där har du en gåva.

Hundar är fina djur, och trogna vilket man inte kan säga om alla mäniskor.

Tatsja
0

Tack jag älskar att hålla på med ord.

Vaknade igår med att jag inte kunde svälja. Det gjorde ont. Hade även en värk vid väster bröst som strålade ut i ryggen.

Blev att ringa läkare.

Halsfluss, över 39 i feber, sänka år helsingeland. Inflammation i vänser sidas muskelfästen.

Har nu fått antibiotika och hostmedicin.

Väl mött, Tatsja

Leffe
0
Tatsja
0

Helst inte, det gör ont att hosta och den är konstigt ihålig

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

FörvånadÄntligen, har jag gjort lite text på min personliga sajt, och skaffat mig en Avatar i stället för en skuggprofil. Oj, vad det var svårt att skriva om sig själv!

JanGBG
0

Gråter Har den här sajten dött?

Vad är alla revliga mänskor?

Leffe
0

Tror att det är mycken julbestyr just nu.

Tyckte om din prese3ntation. Så du har sysslat med kendo?!

JanGBG
0

Cool japp! Kom så långt så att jag skull gradera mig till "första Dan" (svart bälte som man inte bär i Kendo), men kände mig inte redo då, sedan kom mycket annat i vägen och jag slutade. Var inte särskilt bra.

Var med i TV på en uppvisning i Oldsbergs sportprogram

Iaido och Jodo lyckades jag inte komma så långt, men det var roligt.

Nu skulle jag inte äns komma in i rustningen. Den har jag sålt till en ung pojke för många år sedan.

byggarn30
0

Lite julbestyr vart det här i dagarna.

Hemmagjord leverpastej samt prinskorv. Lite köttigare och lite mer rökt och absolut mer äkta och gammaldags Glad

Leffe
0
JanGBG
0

OskyldigVad skulle livet vara om vi inte hade MAT!

Men jag vill ha variation på maten, älskar att äta mat som jag aldrig smakat förr. Min hustru är precis tvärtom, måste övertalas att smak på saker som hon inte ätit.

EvaG
0

Älskar också att prova nya maträtter.

EvaG
0

Snart är den här veckan slut och sedan väntar Los Angeles på mej.

Ta det lugnt i halkan och snön och försök att inte stressa.

byggarn30
0

Los Angeles - nu blir man lite avis…

Om du inte är uppkopplad stateside så God Jul redan nu Glad

EvaG
0

Tack detsamma.

Min mamma bor där. Jag blir där över jul och nyår.

JanGBG
0

Tungan uteDu kommer väl tillbaka? Vi kommer att sakna dig om du stannar för gott!

GOD JUL

Gittan
0

Nu är jag ensam hemma. Gubben och barnen är i stan och köper julklappar - åt mig.

Ta det lugnt och ha en trevlig lördag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0
JanGBG
0

Guld i munNu har jag varit och handlat julklappar till barnbarnen!

Pojkarna är ju det leksaker som gäller.

Men till en 12 och en 15 åriga flickor är det inte lätt! Det är ju små damer, men som väl är finns det ju smycken och kläder.

En gammal far/morfar tycker att det är väl att det finns unga expediter som vågar att ge råd annars skulle man vara lågt ute på hal is.

Stod som ett frågetecken på Lindex, tills en rar expedit frågade om hon kunde hjälpa mig. Plockade ihop en söt kort liten kläning och tre "tajts" i färger som matchade kläningen, till 12-åringen. När jag visade vad jag köpt för min dotter (barnets mamma) Sa hon "Har du klarat att köpa detta? Jag bara teg, man behöver ju inte börja JUlen med att ljugaOskyldig

Leffe
0

Det är en konst att köpa rätt julklappar.

Idag ska jag försöka ta mig till zoo-affären och sedan till biblioteket. El-rullstolen vågar jag inte ta, det verkar inte vara plogat, så det får bli rollator och färdtjänst.

Gittan
0

Idag ska jag hjälpa min dotter att köpa en julklapp till hennes bror.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Ni som tar bilen för att åka bort och fira jul. Kör försiktigt. Det är bättre att komma fram senare än att inte komma fram alls

byggarn30
0

Nu åker jag ill föräldrarna för att fira jul.

God Jul allihop Glad

Leffe
0
Leffe
0

Jag ska över till min äldsta syster och hennes barn och fira jul i eftermiddag. Funderade ett tag på att göra en julkryssning, men kom fram till att det här alternativet är mycket lugnare.

God jul på er och sköt om er

JanGBG
0

FörvånadSå var den julaftonen över! För mycket mat, några snapsar och man är fullkomligt slut i dag. Nu ska det bara bli vila idag.

Men det är trevligt att se sina barnbarn när dom öppnar sinna julklappar.

Leffe
0

Snart är det jul igen. Tänk det är mindre än ett år till nästa jul och tiden går ju så fort.

Sköt om er och ta det lugnt idag alla ni som åker hem efter julfirandet

Gittan
0

Herre gud Leffe ta det lugnt!

Trevlig fortsättning alla!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Men han har rätt. Nu kan vi börja smått att köpa nästa års julklappar. Det gör jag. Sen har jag massor hemma.

Gittan. Kommer paket till lilllufsen. Det ska han ha, bara för att han varit så sjuk.

Väl mött, Tatsja

Kjelle
0

Mörkt ute. Hela familjen sover. Och jag ska åka till arbetet. Ha nu en bra dag.

Tatsja
0

Kör försiktigt. Här snöar det sakta ute

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Rynkar på näsanSNÖ, SNÖ, SNÖ, och kallt,kallt, kallt.

GladTog mina två minsta barnbarn, två pojkar, 8 och 10 år gamla på bio i går.

Vi såg en animerad 3D-film "Sammys äventyr" om en liten sköldpadda.

När vi efter filmen satt på M-C-D och käkade hamburgare, frågade jag om dom hade tyckt om den, "Jätte bra" sa båda mellan tuggorna. Det tyckte jag också.

Men Biljeter + Bio godis + Hamburgare + Parkering (100 kr) = Blir ju en förmögenhet!

Guld i munDet är väl att jag är pensionär då kan jag ju äta hundmat resten av veckan!

KyssI morgon, ska jag +fru ta dom två större barnbarnen två flickor 12 och 14 år på teater. Hoppas det blir lika uppskattat.

Kjelle
0

#95 Självklart tar jag det lugnt. Har ju en underbar familj därhemma när jag kommer till kvällen.

#96 Pengarna flyger bara iväg, men det kan det vara värt när man ser minen och ögonen på de små.

Precis som igårmorse. Skillnaden är att det är sista arbetsdagen denna vecka.

Gittan
0

Nu är den stressiga julen över. Nu är julhandlandet över, julmatlagningen likaså och inga fler julgäster. Nu kan man börja pusta ut.Tröttheten kommer över en nu när det är över för denna gång. Ett år till nästa jul. Vad är det då man får för detta hetsande för en enda helg.

Jo man får se barnens förväntansfulla och tindrande ögon. Man får som bonus stå ut med deras tjat - kommer inte tomten snart, när ska vi öppna julklapparna?. Men som sagt det står man ut med då man ser på de små liven.

Det är en fantastiks glädje att få ge glädje. Barnen och julklapparna. Hästarna i stallet har fått en liten julafton också och festar. Djuren i naturen har fått sitt också. Det är underbart att genom fönstret se rådjuren stå och festa tillsammans med alla fåglarna.

Som sagt det är en glädje att se alla glada.

Jag sa till min sambo på annandagens kväll att nu återgår det till det vanliga och det ska bli skönt för jag är dödstrött nu. Det hörde min lilla dotter, som utbrast:

-Mamma, du trött. Vad tror du jultomtens hästar är då. De som fått springa så fort att de flyger fram med den tjocka tomten och alla julklappar hela julaftonen. De borde vara trötta och inte du som bara lagat maten

Så tänker alltså ett litet barn med all sin logik och naturlighet. Det är bra att veta att man bara lagat maten. Sedan har man fått lära sig något nytt - tomtens hästar är ett annat namn för renar.

Men man står ut med det mestasta när man ser barnen leka för fullt med sina klappar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Tungan uteMen vi älskar ju JULEN.

Jag och min fru, brukar nuför tiden ta det ganska lungt, vi har ju två barn som har familjer som dom vill fira med. Kommer väl ihåg föräldrar och svärföräldrar som drog i oss och våra barn om julafton. SÅ DET GÖR VI INTE OM, en kort tur till varje familje på julafton ( dom bor ju när) och sedan hem och ha julafton bara för oss själv. Då får dom skapa sinna traditioner i sinna egna familjer.

Men nu har vi väll fest i morgon?

Jag och min fru ska ta det riktigt lungt och vara för oss själva. Rynkar på näsanMen det är första gången på över 50 år som jag inte har köpt (eller gjort) fyrverkerier! Det känns lite underligt, men jag hade ingen riktig lust i år!

KyssMin fru tröstade mig med "Du skjuter ju och smäller hela året ändå"

byggarn30
0

Hehe - Jan - har du också hantverkat lite smällare, raketer och bomber i din dar?

JanGBG
0

Skäms Är inte det en del i utvecklingen från pojke till Man?

Fast nu för tiden, köper jag bara, fast det hade varit roligt att visa minna barnbarn min nya salutkanon, men det är en av föräldrarna som fyller 40 snart, och då kan vi ladda med SVARTKRUT+MJÖL+ en halv GP, sätta i stubinen och sedan ELD.

byggarn30
0

Är jag sömnig? En halv GP?

JanGBG
0

Skrattande"En Halv GP" är ett "slang utryck" här i GBG för en ORDENTLIG förladdning av tidningspapper.

GP = Göteborgs Posten.

För att få en ordentlig smäll MÅSTE man ju ha en kraftig förladdning som tätar bra så trycket byggs upp.

Allra bäst är att ha en tjock kartonskiva eller en filtskiva mot krutet och sedan ha tidningspapper.

byggarn30
0

Ok. Då förstår jag. I våra kanoner på civilwarreenactmentsammanhang (rekordlångt ord?) brukar vi ha ca ett halvt kilo vetemjöl som förladdning. Bra rök blir det :)

Ing-Marie
0

På nyårsaftonen fick jag besök av syrran och hennes sambo. Vi hade trevligt må ni tro.

Leffe
0

Vad kul att ni hade det trevligt. Jag var hos min gamla mamma och hon hade fixat det så trevligt

Catwoman
0

Nu går vi in på den andra dagen 2011 och det känns precis som vanligt.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

Tungan ute Ett halv kg vetemjöl, det måste vara en ganska stor kanon?

#104, men nog har dom väl något som håller mjölet på plats?

I går hade jag hela min familj, barn,svärbarn,barnbarn på middag gav dem "Kreolskan Söndagsgryta" och "Glass med exotisk frukt" samt kaffe/drika och dopp.

Det är trevligt med familjen, man får vara mycket glad och taksam att man har dem. Alla är inte lika lyckligt lottade.

Gittan
0

#108 Det låter gott.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Tungan uteKorv är ju inte den bästa maten att äta. Men med riktigt fin kvalitet ( dyr) på krydstark korv som Kabbanase och Choristo som man skär i mycket tunna skivor steker och tar ur pannan och sedan steker fläskfilen i fettet, då blir den urgod.

Jag älskar att göra grytor av olika slag. Man kan få så olika smaker på dem.

Har ni tänkt på vad LAGOM mycket syltlök kan ge en härlig god syrlig smak?

Tror jag ska göra en lasang i dag, det är ju bara jag och frugan som ska äta.

Kjelle
0

Här sitter man nu med en kopp te och ska iväg till jobbet. Övriga familjen ligger i sina sängar och sover djupt. I och för sig. Sambon vaknade till när jag klev upp och gav mig ett uppiggande leende, som bara hon kan.

Gittan
0

Inte kommer jag ihåg att jag vaknade. Roligt att få höra att man har ett uppiggande leende trots sovtillståndet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

#112 Du verkar ju alltid ha ett sött leende på bilder.

Jag är uppe tidigt. Ska iväg till vampyrerna - med andra ord så är det dags för blodprovstagningar igen på vårdcentralen. Katten flög upp från sina sovplatser när klockradion plötsligt ringde så tidigt.

Tatsja
0

Hoppas de inte stack för mycket Leffe. Se om du är hemma snart

Väl mött, Tatsja

byggarn30
0

#108 - Det brukar rullas "enhetspatroner" av gladpack och aluminiumfolie. Dessa innehåller svartkrutet och en packad förladdning av mjöl. Man viskar ur loppet från föregående skott med vatten.

Sedan skjuter man in patronen, petar hål på aluminiumfolien genom fänghålet. Fyller på fängkrut och tänder på med en luntstake. Tungan ute

Gittan
0

En fin vinterdag har det varit. Barnen har lekt med sina klappar och sett på en DVD-film för 100:de gången. Jag har städat här hemma och nu ska jag göra middagen så den är klar när gubben kommer hem. Hoppas ni får en trevlig onsdagkväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

GladJaså man gör så? #115. Trode inte att man använde något av syntet eller metalliknande, av säkerhetsskäl. Men nu förstår jag hur dom gör.

GråterHar försökt att lägga in Kap 6 av Oxdrivaren (begravning/ revolverstrid) men det finns något "tjall" så jag liger lågt tills det blir fixat. Har ju några kapitel kvar. Om nu någon orkar att läsa?

byggarn30
0

Självklart väntar vi spänt på nästa kapitel Tungan ute

byggarn30
0

#117 - jo det är bättre med plast och aluminiumfolie som inte brinner och, som papper, gärna sätter eld på torrt ängsgräs…

Gittan
0

Barnen sitter och äter frukost. Jag sitter vid datorn och gubben får sova ut. Det behöver han. En bra helg till er alla.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0
Kjelle
0

Nu ska man iväg och jobba igen. Den här morgonen har jag blivit serverad frukost av sambon. Det är fredag idag så ta det lugnt.

JanGBG
0

Rynkar på näsan Nu är jag trött på att det inte fungerar med att lägga in artiklar!

Skrikandes Höll på hur länge som helst i dag!!!!!!!

GråterJag tror jag TRÖTTNAR PÅ DEN HÄR sAJTEN SNART!

Leffe
0

Jag provar med att skriva test som rubrik och test som ingress och sedan några bokstäver i artikeln och försöker spara den i gruppen ej färdiga artikelar. Ett enkelt sätt att se om det fungerar eller ej

Gittan
0

När jag laddade upp Belle Starr höll jag på att ladda om och ladda om i ca tre timmar innan den kom på plats

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

byggarn30
0

Och när jag laddade upp artikeln om Club Of Western gick det på en gång.

Jan - du har inga alltför stora bilder med? Det hade jag problem med i inlägg tidigare…

Tatsja
0

Idag har jag det tomt i huvudet och ja Leffe, jag vet precis vad du tänker nu. Flört

Vet inte vad jag ska skriva mer än att kylan är här igen, med -11 ute. Risk för snö idag.

Ska se vintersport sen som börjar på SVT 1.

Ha en fin dag och ramla inte ute

Väl mött, Tatsja

Kjelle
0

Det är måndagmorgon en mörk januaridag. Ljuset är sambon som gjort iordning frukosten åt mig och sitter mittemot och gäspar. För mig väntar jobbet och för henne barnen och deras bus.

Tatsja
0

Härlig sambo du har. Kör försiktigt och hälsa sambo och barn

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

Sambon är på jobbet. Barnen sitter vid frukostbordet. Dagens aktivitet blir arbete i stallet och sedan en liten skidtur. En bra dag till er alla.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Vilken färgglad och kul Avatar du har JanGBG.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Kjelle
0

Jag tycker det är ett mörker med mörker ute och jag vet att jag ska ut och köra och sladda fram till jobbet. Det går om man tittar långt långt framåt se ett litet ljus. Sommaren har nu kommit en dag närmare sedan igår.

Gittan
0

#132 Gud nåde dig om du "leker" med bilen i halkan!

Här hemma har jag precis tänt brasan och ordnat frukost åt barnen. En trevlig dag önskar jag er alla.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Tyvärr finns det många på vägarna som "leker" med bilen, eller resonerar som jag hör en del säga, Jag kör bra, det är andra som kör dåligt

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

När jag jobbade så försökte jag alltid undvika slirstart i glidbromsning. Jag tror kunderna kände sig tryggare då

JanGBG
0

Tungan ute Roligt att du gillar min Avatar #131. Jag är dålig med detta att jobba med Dator, hitta bra bilder osv. Det tog ju tid innan jag fixade min presentation på min sida.

Detta med bil och vintervägar är ett elände. Har för första gången i mitt liv en liten och lätt bil (pensionärer får hålla i slantarna) den är inte bra på skogsvägar med mycket snö som har frusit, svårt att ta sig fram till skjutbannorna, så det blir ingen svartkrutsskytte heller.

Gittan
0

Nu är minstingen i skolan. Sonen ska plugga hemifrån. Jag ska ha städdag idag har jag tänkt mig. Ha det bra från mig till er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jag ska till MJ Hobby och titta idag

EvaG
0

Sitter hemma på en mjuk kudde sedan jag halkat två gånger i går och satt mig på baken.

byggarn30
0

#139 - Är det halare här än i L.A?Oskyldig

Välkommen hem!

EvaG
0

#140 Jag överdriver inte det minsta om jag säger "Ja".

EvaG
0

God morgon till en ny vinterlördag. Jag har arbetat i natt och ska nu snart hoppa ner i min säng. Ska först bara dricka en kopp varm te.

Hoppas ni får en trevlig lördag och ta hand om er.

JanGBG
0

Rynkar på näsanNu börjar jag "krypa" på väggarna, det kliar i avtryckarfingret, har "spökvärk" i axeln (där gevärskolven slår) ALLT för snön som gör att jag inte kommer upp på skjutbanan.

Tungan uteHar för att stilla abstinensen " laddat" ny ammo nu har jag varken tomhylser eller blykulor kvar, OCH SÅ KOM DET NY SNÖ I NATT.

GråterMin fru skrattar åt mig och tycker inte alls synd om mig!

EvaG
0

En natt har blivit dag. Nu är det söndag och jag går mot två dygns ledighet. Funderar på att gå på bio och se en film i kväll.

Ha nu en bra dag allihopa.

Gittan
0

Gubben är på jobbet. Lillflickan är hämtat av skolskjutsen. Så här ska nu städas. Sedan ska det pluggas med sonen, som nu varit hemma från skolan en längre tid på grund av sjukdom. En trevlig dag till er alla.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Tungan uteVad såg du för film Eva?

Leffe
0

Mina planer för dagen är att åka till hobbyaffären och titta och drömma bort i modelljärnvägarnas drömmar samt köpa skarvjärn och plastlim

Sköt om er

JanGBG
0

SkrattandeNu åker jag och några kompisar till Ängelholm över dagen för att handla "grejor" hos en vapenhandlar som har STORT sortiment av svartkrutsvapen och tillbehör.

Guld i munHar fått tillstånd till vissa inköp av min fru, snål är hon inte! Hon bara skakade på huvudet och sa "Leksaker, ja du har ju jobbat ihop pengarna själv och vi sitter ju inte i sjön"

SkrattandeSka köpa en ny gjutform till en så kallad "SLUG"

Gittan
0

Ni gubbar har barnasinnet kvar. Det tycker jag är underbart.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

byggarn30
0

#148 - Ängelholms Svartkrutsservice? Känd gammal handlare ;)

JanGBG
0

Skrattande Helt rätt Byggarn! Innehavarna Angne och Agneta, trevlig människor! 4 "Gubbs" var vi idag och handlade där. i bilen hem gjorde vi en snabb summering av vad vi hade köpt och betalat.

Det blev sammanslaget på 4 man över 10 000 kr. Vi räknade inte då att vi stannade på Hallandsåsen och åt en god middag, innan vi åkte hem.

Vem var det som sa? "Skillnaden mellan pojkar och män är bara priset på deras leksaker"

[stblues35]
0

Ujdå..här var det längesen jag var in och kika..har det hänt något på senaste tiden??

JanGBG
0

SkrattandeVar upp på banan i fredags och sköt lite .45 lC och 32-20.

Det gick utmärkt men det är lite mycket rekyl i .45Long Colt om man har 22 grain Tripel 7 i patronerna det motsvarar ju nästa 28 grain Swiss 2. Men den laddningen går väldigt bra i min S&W. Träffar inte lika bra om jag minskar!

Tungan uteGUD VA DET VAR "GÅTT" ATT FÅ LOSSA SKOTT IGEN.

EvaG
0

#153 Roligt med andra ord.

God morgon på er. Det är nu söndagmorgon. En natts arbetspass är avklarat. Nu blir det några timmars sömn innan även jag utnyttjar söndagen till olika aktiviteter. Ha en bra söndag allihopa.

Denna kommentar har tagits bort.
Leffe
0

Den här tråden har blivit så lång så den har börjat ta tid att ladda. Ny tråd här

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer