Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettövrigt-om-vilda-västern
Läst 2243 ggr
retrofuture
0

Tex Willer och Kapten Miki

Kommer ni ihåg Tex Willer? Jag köpte troget pocketutgåvorna med serierna ifråga från start på tidigt 70-tal och har väl kvar ett gäng i samlingarna till denna dag. Jag läste att dessa böcker går ut igen i Danmark nu, med ett tillägg, de färglägger sidorna nu.

Och i Norge har man pytsat ut stora seriealbum med Kapten Miki, som gick ut i en sådan där lite långsmal seriestrippsutgåva en gång i veckan i många år i Sverige (den hette Vilda Västern). Han var min första stora läsupplevelse på 60-talet så det var spännande att köpa upp några album från Norge på en auktionssite för något år sedan. Riktigt kul att läsa igen.

Varför får vi inget kul i Sverige i den stilen? Finns ingenting att köpa för nostalgiker. Det är väl i första hand vi som varit med ett tag som skulle köpa det här, men vi är ju rätt många och med tanke på hur litet utbudet är för oss så nog borde någon form av nostalgiutgivning kunna fungera. Vad tror ni?

Micke

JanGBG
0

SkrattandeHåller med dig.

Kapten Mike köpte jag från första nummret till jag blev så stor att det var andra saker som lockade alltså lägre tonåren.

Leffe
0

Kapten Miki var en av mina favoriter med Windy och Salasso. Samtigt fanns tidningen Prärie med samma format

retrofuture
0

Ser att Tex Willer finns att köpa i Norge fortfarande. Nr 543 är ute just nu!!!

Micke