Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 5993 ggr
Leffe
0

Hello amigos 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi fortsätta snacka vad vi känner för.
Den gamla tråden finns här.

Leffe
0

Idag är tanken att jag ska göra ett besök på Spårvägsmuseet. Har inte varit där sedan det flyttades från tunnelbanestationen Odenplan.

Sköt om er

Gunwoman
0

Hej" Jag har precis hittat hit. Verkar vara ett trevligt westernforum. Tänk att det dessutom leds av en kvinna. Det är ett stort plus. Ja det är förstås inte fel på er killar, men det är ju vanligast att ni driver westernsidor.

Leffe
0

Välkommen hit. Vi har trevligt här.

Ja, nu är det den 31 juli - sista dagen i månaden. Jag gick upp vid 10-tiden. Katterna däremot ligger på sängen och sover. Idag blir det mest tevetittande. Nu under dagen slötittande på fri idrotts-EM. Till kvällen blir det mer allvar med tittande för då är det en av mina favoritsporter - Speedway på teve. Så i kväll blir det troligen en okontaktbar Leffe

Sköt om er

Catwoman
0

#2 Vad kul med nya ansikten.
#3 Det blir en tråkig lördagkväll. Sambon ska också kolla idioterna som kör runt och runt och runt.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

EvaG
0

#2 Välkommen hit och hoppas du kommer att trivas. Är det något du undrar över så är det bara att kontakta någon av oss moderatorer. Du hittar oss under knappen "Om sajten".

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

Arbetat färdigt för i natt. Sitter nu här med en kopp te och ett par smörgåsar. Sedan blir det att krypa ner i sängen och lägga huvudet på kudden. Hoppas ni får en trevlig söndag allihopa.

JanGBG
0

SkrattandeHej på er alla igen! Nu är jag tillbaka från Falkenberg och kan sitta vid datorn igen. Har haft 14 undebara dagar i en hyrd stuga vid havet. Har badat varje dag, men i fredags var det lite dåligt väder så då stack jag till Ängelholm och gjorde lite uppköp av tändhattar,krut, gjutformar och andra tillbehör för svartkrutsskytte. Har tänkar på att gå en kurs i CAS i höst , men då behöver jag ju ett hagelgevär, har ett på gång om jag får för frun och polisen!

Gittan
0

Nu är vi hemma igen. Barnen sover redan. Jag är också rätt så trött. Jag fick köra hela dagen då gubben kände sig lite dålig, men hem kom vi som sagt. Vi har under två veckor tältat och åkt runt i Sverige och besökt olika djurparker och andra sevärdheter.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Välkomna hem. Hoppas ni haft det skönt.

EvaG
0

God förmiddag på er. Här är det en spännande match mellan Solen och Molnen. Tror att Solen gått till anfall och är på väg genom Molnens starka försvar. Hoppas ni får en trevlig måndag allihopa.

Leffe
0

Man kan se vädret som en match som du gör, men här är matchen inställd på grund av ösregn

Leffe
0

Nu har jag kommit hem från vårdcentralen. Inte nog med att man måste gå upp tidigt. De ska ha blod av en också. Sköt om er

Leffe
0

Nu är det natt och det regnar ute

EvaG
0

Här är det maktkamp mellan sol och moln, men det ser inte ut att bli regn. Ledig till i morgonkväll. Nu ska jag gå ut och ta en thai-lunch. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

JanGBG
0

SkrattandeHar idag Onsdag varit en bra dag. Fick med mig några kompisar och flyttade lite tunga skåp och andra prylar på Skytteklubben.

Sköt sedan några serier med slaglåsrevolver, gick riktigt bra!

Gittan
0

Det har varit en lugn dag. Barnen har lekt i tältet på gården. Själv har jag suttit på verandan och kopplat av med boken Dödens aveny av Evelyn Anthony

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[stblues35]
0

En mycket lugn dag här..var bara iväg en liten sväng på loppis och hitta lite grejor till hemmet:) Sambon är på meditation och lillan sover och själv sitter man här!:) Fast jag funderar på att dra mig åt vardagsrumms hållet och se om det är något skoj på dumburken..

Ing-Marie
0

Jag var i Västerås idag och tittade på några kontrakt. Sedan pratade jag med syrran i telefon några timmar.

Leffe
0

Idag är det soligt ute, men lagomt varmt. Det blir väl varmare framåt eftermiddagen och sedan en underbar balkongkväll

Gittan
0

Här är det lugnt och stilla. Gubben jobbar och barnen leker i tältet. Jag sitter på verandan och läser min bok. Vill absolut inte tänka på nästavecka när jobbet börjar igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

CoolDet finns vissa fördelar att vara pensionär! Man behöver inte tänka på att semestern tar slut.Men i det har man ju gjort under dom 50 arbetsår som man har gjort, så man vet väl hur detr känns.

SkrattandeGittan det går fort, snart har du nästa semester, tänk på alla långa helger som finns i arbetsåret.

[stblues35]
0

Tusan min semester är snart slut! Börjar jobba på Måndag igen(suck)

Catwoman
0

#22 Synd om dig

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[stblues35]
0

#23 Ja visst är det!! Ja och alla andra som börjar jobba på måndag med…

EvaG
0

Jag har inte haft någon semester ännu. Tänker ta den i höst och åka till min mor i LA och passa på att se mitt lag Los Angeles Kings i NHL-hockeyn.

Kjelle
0

Ja så var det fredag och snart är första arbetsveckan efter semestern avklarad.

EvaG
0

#26 Vad skönt när kvällen kommer då. Sedan har du helgen med familjen igen.

Catwoman
0

Idag ska jag sätta mig och plugga på biblioteket tror jag, men solen är ju framme.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[stblues35]
0

#28 Lycka till med studierna:)

byggarn30
0

Imorgon bär det av till medeltidsveckan i Visby.

Jag är ju inte bara cowboy - jag är ju tempelriddare också

(Om ni kommer ihåg den fåniga reklamen?)

[stblues35]
0

Goddag på er alla! Hoppas ni får en fin och trevlig dag med massa värme och ömhet:)

Idag blir det lugnt här hemma..bara softa innan det är dags att börja slava igen imorgon…

Vet ni förresten om det går att ångra borttagning av meddelanden?? Jag lyckades ta bort ett meddelande jag fått innan jag ens lyckades läsa det:)

Leffe
0

God morgon. Det är inte ofta jag är uppe så här tidigt på morgonen. Kors i taket. Det känns som jag somnade för en liten stund sedan

Sköt om er

JanGBG
0

Rynkar på näsanVad är det för fel att gå upp på morgonen Leffe?

Jag är ofta uppe vid 5-6 tiden, går och velar,äter frukost och sedan brukar det bära av ut i skogen om vädret tillåter

Leffe
0

Då brukar jag just ha lagt mig. Jag har vänt på allt sedan jag blivit sjukskriven

JanGBG
0

Cool I dag var jag upp på skjutbanan, riktigt tidigt, det var ju vakert väder!

Har en orginal karbin Remington Rolling Block m/1885 med en pipa som är gjord redan 1860. Den skjuter faktiskt "Hyfsat" men jag måste göra något åt kornet det är för kort för att få det att fungera på tävling.

SkrattandeDET ÄR OTROLIGT ROLIGT ATT SKJUTA MED ETT SÅ GAMMALT VAPEN.Tänk vad det har varit med om.

Leffe
0

Idag är det perfekt väder. Svalt och lagomt varmt. Blå men även moln på himlen. Det är ett bra promenadväder. Och jag ska till centrum och svettas bland stressade människor'

Sköt om er

JanGBG
0

GråterUndrar vad som hänt? Hela högerfoten är svullen och röd, gör ont när jag går? Om det inte går tillbaka under dagen så får jag söka vård.

SkämsJag som var på så gott humör

Leffe
0

Jag har så på vänsterfoten. Det bränner som eld också. Jag har fått diagnosen Rosfeber

JanGBG
0

GladMin fot är betydligt bättre i dag, då vädret var fint åkte jag upp till banan och satte mig att gjuta kulor, fick gjort en hel massa. Fyra kalibrar .395, .427, .451 och .575 hann jag med att gör några hundra i varje sort.

Hoppas foten är bra i morgon,Skrikandesjag vill inte gå till Doktorn.

EvaG
0

Nu har man rast på arbetet och kan gå ut och sätta sej i den svala och sköna natten med en kopp te.

Gittan
0

Jag och barnen har varit och badat. En härlig dag idag. Hoppas ni också har det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Det var väl skönt i den här värmen antar jag

Leffe
0

En varm och solig lördag. Sitter och tittar på sim-EM. Katterna slöar

Sköt om er

JanGBG
0

GladKom just hem efter en heldag som funktionär på en skyttetävling.

10 timmar på banan är mycket för en "Gubbe" helst som man inte får skjuta själv, bara jobba

Leffe
0

Och i denna värme stackars dig

Leffe
0

Nu har jag varit iväg för att ta lite blodprover igen annara sker väl inget speciellt idag vad jag vet just nu. Katterna sitter på balkongsbordet och tittar

EvaG
0

Nu är jag ledig två dygn och gör väl en dagsutflykt i morgon.

Leffe
0

God morgon. Varför jag är uppe så här tidigt har jag ingen aning om. Något måste ha väckt mig. Ska ta någon smörgås och sedan försöka sova en stund till

Sköt om er

Kjelle
0

Just nu är jag gräsänklingar. Sambon med barn är bortresta resten av veckan. Det är tomt här hemma. Trodde det skulle vara skönt att få lugn och ro, men icke.

Leffe
0

#49 Stackars dig

Här är det lugnt. Husse uppe och katterna sover. I kväll är det kräftskiva på gården för alla. Borådet bjuder
Sköt om er

JanGBG
0

Tungan utePÅ söndag åker jag på TÄVLING! Håller på att ladda upp patroner i 32-20Win och .45 Long Colt.

GråterÖgonen är inte riktigt med mig nu förtiden, så det blir nog inte så mångab träffar.

SkrattandeMen det SMÄLLER och RYKER var gång och så får jag möta minna kompisar.

JanGBG
0

SkrattandeÄntligen har jag fått tumen ur den"berömda" och fått in en ny artikel här på sajten. Nu är det bara dom andra halvfärdiga som ska göras.Cool

EvaG
0

Nu ska jag på krogen och ta en matbit med tillhörande vin.

JanGBG
0

GladVad jag blir sugen på att göra det likadant som #53!

Flört Men i morgon är det den 20 Aug, då blir det FEST för två.

KyssFör 44 år sedan lovade jag EVIG TROHET TILL EN VISS UNG DAM den 20 aug 1966.

OskyldigHon är inte så ung längre, men jag delar fortfarande möbler med henne.

EvaG
0

#54 Då får jag säga grattis!

[stblues35]
0

#54 Grattis!:)

Jahapp kommer folket att göra något skoj idag? Själv ska vi iväg på Selångersmarknad och vandra runt bland massorna som kommer att finnas där..trångt brukar det vara men det får gå ändå:) Ha en jättefin dag alla och sköt om er..

Leffe
0

Hoppas ni har en bra dag. Själv ska jag iväg och fira en kamrats födelsedag

JanGBG
0

SkrattandeVar i väg på en trevlig Svartkruts fälttävling i Söndags.

GladDen var mycket bra gjord med trevliga mål och roliga inslag. Såsom "fallmål" och skjuta från "höften" En av de tecknade Serie figurerna Bröderna Dalton i "Lucky Luke" hade man förstorat upp blivit ett mål.

SkrikandesDet är bara tråkigt att "gubbern" hade en dålig dag när det gäller träff!

Tungan uteMEN DET RÖK OCH SMALL VAR GÅNGOskyldig

EvaG
0

Här regnar det ganska ordentligt. Härligt skönt regn med vackra ädelstensliknande droppar, som går sönder när de når den hårda marken. Allt blir blött. Gångbanan, gräsmattan, bilarna och jag.

Visst är det härligt med regn. Det finns inget bättre för kropp och själ.

Nu tänker du: "Är hon inte riktigt klok?!"

Regnet är underbart - det dröjer bara några månader till så är det kall vit snö som ger halka och svårframkomlighet som kommer ner istället. Regn är underbart!

Leffe
0

Ganska ordentligt - här öser det ned

byggarn30
0

EvaG - kan regnet ge din skrivar "musa" (Eng. Muse) lite fart kanske?

Vi vill höra fortsättningen på storyn!

[stblues35]
0

Hoppas alla mår bra och har det fint i regnet..

JanGBG
0

Rynkar på näsanEvaG, varför har du bytt bild? Personligen tycker jag den förra var bättre!

Leffe
0

Hon har fått byta för att det finns en konstig människa på iFokus som så fort hon blir avstängd kommer med en ny nick. Personen är väl uppe i 30 nicknamn nu. Den personen gillar inte vår Sajtvärd då hon sagt emot i trådar. Nu har denna person skickat hot-PM till annan medlem som inte är inblandad. Både Eva och hon hade ansiktspoträtt. Nu tror vi att denna person har gett sig på fel person istället för Eva. Nu har vi ett par medlemmar till här som visar sina ansikten. Så då har Eva bytt Avatar ett tag

JanGBG
0

GråterSådana saker är bedrövliga.

EvaG
0

#65 Visst är sådana saker bedrövliga och jag gillar konstigt nog också min gamla Avatar bättre.

Ännu en arbetspass avklarat. Sitter nu här med ett par smörgåsar och en kopp te och tittar bort mot den väntande sängen. Den trofasta sängen som står där dag ut och dag in och väntar på trötta mig utan att klaga. Ha nu en bra dag allihopa.

EvaG
0

Nyss uppstigen och om sex timmar är man på arbetet igen.

JanGBG
0

OskyldigVågar man be dig att tänka på fortsättning på "Jag ska hämnas"?

SkämsFast jag skäms lite när jag tänker på minna egna halvfärdiga artiklar,vet ju hur det är "viljan är stark men kroppen är svag"!

Gittan
0

Så snart barnen sover ska vi fira här hemma. Gubben har fått tillbaka sitt gamla jobb och behöver inte sitta och köra om dagarna längre. Både han och jag är lyckliga.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

SkrattandeGlad Det låter bra, man ska glädjas åt varandras framgångar det bådar för ett långt och lycligt liv ihop.

Tungan uteVet vad jag pratar om har varit ihop med samma kvinna i många långa år.

Leffe
0

#69 och 70 Grattis

I kväll är det kräft- och räkfest som gäller

JanGBG
0

CoolBehöver du ha svart solglasögon på dig i dag, LeffeD?

SkrattandeRäkor och Kräftor är gott oooooså den lilla nubben

Leffe
0

Behöver inte ha solglasögon som tur är.

Den lilla nubben - det blev många

JanGBG
0

GladDet är dig väl unnat.

Stander
0

Nu har jag kommit tillbaka efter 3 veckor i USA med Svenska Indian-klubben. Att berätta om allt vi sett och upplevt skulle kräva en mindre bok men staterna Washington, Idaho, västra Wyoming och västra Montana är väl genomgångna.

Tatsja, jag fick tag på en sked till dig i Jackson Hole i Wyoming. Det är en mysig westernstad med trätrottoarer och en stor saloon, där jag intog en drink och några öl. Där skulle man haft ett hus. Några som tycker likadant och är deltidsboende där är Harrison Ford, Sandra Bullock och Tiger Woods. Får dock erkänna att jag inte såg någon av dem.

Nu behöver jag en adress för att kunna skicka skeden.

Leffe
0

Måndagen var inte direkt någon rolig dag. Jag fick ta bort min näst äldsta katt, snart 13,5 år på grund av tumörer.

JanGBG
0

GråterTycker synd om dig små husdjur blir som medlemar av familjen.

ObestämdHur många har du? Tungan uteHar tyvärr aldrig riktigt förstått mig på katter, är ju en hund-man, även om jag just nu bara är dagishundägare några dar i veckan för min svärdotters lille hund.

ObestämdMen då min son hade två katter för många år sedan, kom jag i bra kontakt med den en av dem, men den andra tyckte inte om mig av någon orsak trots alla försök att vara snäll mot den.

Leffe
0

Jag har sex kvar. Har hållt på med uppfödning av Cornish Rex och Norsk Skogkatt. Har nu två Cornishar, tre skogisar och en huskatt

JanGBG
0

Tungan uteHur förklara man detta, min sons katter var två bröder ur samma kull.

Bägge var snälla och vänliga mot folk och ville gärna bli klappade och kelade.Men när det gällde mig så var en av katterna hur tillgiven som helst, men den andre visade tydligt att han inte gillade mig, inte aggresivt utan han gick så fort jag kom, medan den andre kom i full fart och ville bli kelad. Tog jag upp den avisande katten i knät fann han sig i det, men så fort han fick ett tillfälle, så stack han.

GladHundar är enklare att förstå sig på

SkrattandeVar inne på din länk och såg dina fina katter.

Leffe
0

Hundar blir lärda att hoppa upp och kelas. Katter kommer bara om de själva vill och gör det de så är det för att de tycker om mig inte för att de ska komma upp. Katter från samma kull kan vara olika. De kan ju få olika gener från föräldrarna precis som våra barn. Alla mina katter är olika personligheter och ska behandlas olika. Alla behandlar ju mig olika också

JanGBG
0

Rynkar på näsanDet är ju en generell förklaring som jag kan förstå. Men vad tror du det var som gjorde att han inte tyckte om just mig, har aldrig gjort honom något illa eller skrämt honom, han var hur tillgiven som helst till min fru.

SkämsMin fru sa att han retades med mig, för att jag ansträngde mig så mycket för att han skulle tycka om mig.SkrikandesMen sådana mänskliga betenden tror jag inte på hos djur.Rynkar på näsanDå tror jag mer på sådana saker somatt han inte gillade hur jag doftade tex rakvatten eller kläder eller att jag är storvuxen.

byggarn30
0

Jag sitter och undrar lite om var det kan finnas CAS (Cowboy Action Skytte) i närheten av Norrtälje….?

Tatsja
0

I måndags var det hela 6 veckor sedan jag lade ciggen på hyllan (sonen tog dem istället). Inget sug än och då dricker jag ändå kaffe lika mycket som innan. Men jag känner att andningen är bättre.

Fast vissa dagar får jag ta andringsapparaten mer än andra gånger, men abslotut inte lika ofta som när jag rökte.

Jag har även låtit bli att ersätta ciggen med något. Det är bra det.

Astman är bättre också.

Orkar mer utan att bli för andfått. Men yrseln finns kvar. Kan bero på mitt blodtryck som pendlar mellan 60/40 - 90/65

Annars mår jag som jag brukar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Stander
0

Tatsja, vill du läsa mitt inlägg nr 75 för åtgärd.

Tatsja
0

#84, Har pm:at dig.Glad

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

Lugn och ro. Gubben på jobbet. Barnen i skiolan. Jag har lite att göra på mitt jobb och det lilla gör jag hemifrån. En lugn dag, men hade önskat lite mer sol och värme. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[stblues35]
0

Happs i helgen blir det lite sca cup för mig..helt appropå sådär..

Vilda västern i rinken ni vet?:)

Leffe
0

Timrå kommer att stå som vinnare i cupen

[stblues35]
0

#88 Tro det?? Njae håller på S-vall:)

JanGBG
0

Rynkar på näsanIngen som hade någon åsikt om Katten som inte gillade mig?

Leffe
0

Om du inte bryr dig om katten utan låtsas att den inte finns så kommer du troligen se ett annat resultat så småningom. Eller så funkar inte personkemin mellan er

EvaG
0

Varit ute på krogen i natt och haft det mysigt, men det blev väl nåt glas för mycket. Ha nu en bra dag allihopa.

byggarn30
0

JanGBG - testa som LeffeD säger att ignorera katten. T.o.m. fösa bort den. Fick samma råd angående min häst (saligen avsomnad) och det funkade.

Nu är i.o.f.s. hästar flockdjur, och vill vara med i flocken och vill vara omtyckt av flockledaren, men det är inte katter. Testa i.a.f.

Jag hade en katt som kom när jag visslade. Förstog aldrig om han kom för att jag visslade (med flit) så skärande att han ville få tyst på mig eller om han kom på kommando.

Satt jag på motorcykeln och visslade på honom kom han och hoppade upp på tanken för att få sig en tur. Tyckte verkligen om att åka med. Ska se om jag kan hitta nåt kort. Han va häftig.

JanGBG
0

ObestämdTack för era åsikter om katten, tyvärr gick han bort för ett år sedan.

Cool#92 Vad är det vi hör! Inte får väl snälla flickor gå på krogen och ta ett glas för mycket?SkrattandeMen dom som gör det är det utan tveckan mest liv i, samt att dom är betydligt trevligar. Glad Det är dig väl unnat.

PS. Då du nu är märkt med EU.s tecken för "EXPLOSIV VARA" så jag hoppas du vet att från 1.sep 2010 gäller nya regler.

Leffe
0

Janne då är det lite svårt att se om vår teori med katten fungerar.

När det gäller Eva får vi se henne är idag eller har hon huvudet under kudden?

byggarn30
0

Edit: La till kort på min MC-åkarkatt ovan Skrattande

Leffe
0
JanGBG
0

SkrattandeI dag har jag varit på tävling.Tungan uteDet gick riktigt bra för mig.

Guld i munKöpte där en liten Salutkanon för svartkrut!

GråterMin fru blev inte glad när jag kom hem med den, frågade vad jag skulle med den till och tyckte att jag hade spenderat för mycket pengar på onyttiga saker( leksaker enligt henne) Fick sedan förbud på att ha den hemma, så nu står min lilla fina kanon i garaget.

FörvånadI morgon ska jag göra en prov avfyrning,ObestämdUndrar hur mycket krut jag ska ha tror att 60-80 grain blir bra. Jag är ju snart 70 år men ibland känner jag att min mentala status är betydligt lägre.

byggarn30
0

#98 - Håller med. Visst är jag tonåring fortfarande. Vi tillverkar trotyl och nitroglycerin i garaget. Vi gör raketer med hemmagjort svartkrut och sedan spränger vi diverse bomber med kaliumpermanganat som oxidant. Men nu har jag två barn och är skild… Hur gick det till? Mycket vuxenpoäng här… Tungan ute

Tatsja
0

Idag är det sju veckor sedan jag la xiggen på hyllan - till Andreas om jag ska vara ärlig- Känns skönt.

Sen säger alla att man går upp i vikt. Jag har gått ner 5 kg. Men det är många kvar att gå ner

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

#100 Bra arbetat. Att du inte ökar i vikt kanske hänger ihop med att du inte mår bra. Kroppens energi går åt till att försöka bota dej och då blir det inget "överflöd" i kroppen.

I morgon bär det av till London ett dygn i arbetet. Hoppas ni får en bra dag i dag.

Tatsja
0

Igår fick jag ett vadderat brev på posten. Lovar mina ögon blev blöta av tårar. Jättefin sked som Stander har köpt och inte ville han ha betalt heller.
Utan det var en uppmuntran till att jag slutat röka och morot till att fortsätta på samma spår.

Lovar det är en underbar morot för mig.

Sonen läste brevet och undrade om det verkligen fanns så snälla människor som är okända för en.

Vill tacka för den vackra skeden och fina brevet från dig.

EvaG.
Kanske du har rätt. Men jag hoppas verkligen jag inte går upp igen. Har många kilo att gå ner.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Tungan uteDet där med många kilon är du ju inte ensam om,Tatsja.

Jag delar det med dig, har också många kilon som borde väck. Men jag tror att man får se på det på två sätt.

1: Här är jag, så här ser jag ut, passar det er inte så stick, jag är den jag är!

2: I sitt eget sinne när det finns själslig kraft och energi, då försöker man ta sig ner några kilo åt gången, MEN DET ÄR BARA FÖR SIG SJÄLV INTE FÖR ATT PASSA I OMGIVNINGENS MALL.

STÅ PÅ DIG, du är inte ensam

Stander
0

#102   Roligt att du tyckte om skeden och att du blev glad.

Kan man för några dollar göra någon glad så är det ju verkligen värt det.

Tatsja
0

#103 med tanke på astma, kol och skador i kroppen efter trafikolyckan, så behöver jag nog gå ner massa kilon. Men det får gå i den takten jag själv orkar.

Resonerar också så, att duger jag inte som jag är, så stick då. Har blivit väldigt bränd i mina dagar så nu är jag ensam istället för att leva i ett dåligt förhållande.

Tyvärr får man ofta höra från en del att du vill väl ha ett nyp, du som aldrig får på grund av skador. Sådana och andra liknande kommentarer hör jag ofta. Lovar jag ger igen i ord.

#104 Ska ta kort när jag satt upp alla skedar på väggen. Då kommer det att visas här.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Människor kan vara otroligt elaka, Tatsja. Ibland undrar jag vad som driver dem att säga visa saker, tror att det är så att deras otroligt dåliga självförtroende gör att dom TROR sig överlägsna när dom ser någon som inte passar in i standard mallen = Ung,snygg,small,frisk och då ser sin chans att komma i överläge. En gång på krogen i baren pekade en ung kille på min "stora" mage och sa "Har du en babeis där" , "NÄ kålsoppa" svarade jag, fick hela baren med mig i ett asgarv, det var just då som Martin Ljung och Hasse hade sin sketch om "Herr Larsson" i sov kupen. Jag har aldrig sett ett så långt ansikte som på den killen.

CoolKom ihåg mental styrka slår alltid fysiskt våld

Leffe
0

Soligt och fint ute. Ska sätta mig en stund på balkongen och där sitter redan solnjutarna - katterna

Sköt om er

[stblues35]
0

Ha en fin dag allihop…ska försöka kurera mitt onda huvud.

Leffe
0
JanGBG
0

CoolSolen lyser och vädret är vackert. I dag ska jag skjuta en "distanstävling" man är på sin egen Hemmabana och skjuter samt sänder in resultatet till en kordinator som ordnar resultaten för flera klubbar på olika håll i landet. Den kallas för"ALLSVENSKAN I SVARTKRUTSREVOLVER". Efter det så ska jag hjälpa minna kammrater att göra förutsättningar till en fälttävling.

Rynkar på näsanPUUUH, det blir en lång dag!

JanGBG
0

Rynkar på näsanHej gott folk är nu DÖDSTRÖTT, har varit funktionär på en fälttävling och fick inte skjuta själv fören i sista patrullen vid 15.00-tiden. När jag kom hem så är frugan hungrig, så det är bara att slänga sig framför spisen fixa käk.

Rynkar på näsanJag har lovat att hjälpa till i morgon med en skytte tävling enbart för damer!

Rynkar på näsanHur ska jag orka? Men vågar inte säga nej, då har man satt sin sista potatis!

JanGBG
0

CoolNu är det gjort, är helt färdig och förkyld också!

GladMen glad att jag orkade hjälpa till, flera av damerna från vår klubb tog pris, det gladde mig in i själen, då dom har varit minna elever.

Tungan uteNu ska jag göra en potatisgratäng med vitlkök och steka lite kassler till mig och min fru.

Gittan
0

#112 Du är en gentleman.

Själv har jag just inte så mycket tid här på sidan. Jobbet tar nu ganska mycket och tiden som blir över vill jag gärna tillbringa med barnen och gubben. Han får dra ett tungt lass just nu.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

# 106. Märker att jag blivit starkare och kan fräsa ifrån. Mig sätter sig ingen på nu - tror jag- i alla fall.

Det är väl så när man levt ensam i flera år. Blir egoistisk, även om jag saknar en famn att krypa upp i.

Idag är det 8 veckors rökfrihet. Hurra!!!

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

#114 Bra jobbat.Här regnar det, men som vanligt så var det öppnandet av balkongdörren som kom först. Sedan ville de ha mat. Så har dagens början blivit för katterna här hemma. Innan mat ut på balkongen. Katter får precis som oss människor vanor

Sköt om er

JanGBG
0

SkrattandeTack #113 for dom orden.

Rynkar på näsanMen trots att jag gör mat och grovstädning, så måste jag erkänna att det nog är min fru som gör det mesta här hemma, allt det där små plocket som tar tid. Handla, laga mat, städa golv är ju saker som låter mycket, men det går att planera och jobbar man på så går det fort.Hon har varit sjuk nu några år så då har jag fått ta på mig mer ( med rätta), men jag är glad att jag slapp under den tid vi hade barn hemma

Cool8 veckor rökfritt ! Grattulerar Tatsj. Tungan uteMin farmor sa" Män kan man inte ha till något annat än till prydnadskudde i sofan" vet inte om det är sant men tycker att hon överdrev lite.

GladJag djur får ofta lätt vanor, Leffe kör dom med dig, dinna katter?

JanGBG
0

GråterVilken natt, har varit JÄTTE sjuk, förkyld,magont,ont i leder,ont i huvudet sov inte många minuter i natt satt upp hela natten i en stol och led.

Rynkar på näsanDagen har gått i ultrarapid, mår "tjvens".SkämsFick ringa återbud till nybörjarträningen, hoppas dom inte blir arga!

EvaG
0

#117 Krya på dig. En sådan alert man som du blir sjuk. Det är illa.

Själv är jag ledig nu två dygn och ska försöka skriva en ny del av Jag ska hämnas.

Kjelle
0

En tråkig dag. Sitter här med en febrig och snorig pojke som inte vill vara still en sekund trots att han har över 39 grader. Fattar inte hur han orkar. Damerna i huset är på sina respektive jobb. Den äldre på sitt arbete och den yngre i skolan.

JanGBG
0

OskyldigHar lagt en fråga om ett vapen på inlägget Om vecka 45" Ett livsfarlgt vapen" EvaG s vecko statestik. Är det ingen som vågar gissa?

JanGBG
0

Tungan uteDet märks att jag är lite"dålig/sjuk" #120 ska ju vara vecka 35 och handla om .45 Colt.

Rynkar på näsanTänk vad man kan röra till det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EvaG
0

Krya på dig. Själv har jag fått en rinnande näsa, men ska arbeta i natt.

Tatsja
0

Väntar nu på att få åka och prova ut min promenadscooter. så kallad elmoped. Ska bli spännande sen när jag får hem den

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeLåter inte det lite spännande#123? Du blir lite rörligare och kan ta dig till olika platser själv utan hjälp! Du får ge en rapport till oss, när du har provåkt.

[stblues35]
0

#123 Du monterar väl på en redig v8:a? Eller kanske en v12:a?Glad

EvaG
0

Glöm nu inte bort att söndagen är sista chansen att rösta i valet, om du inte redan gjort det.

JanGBG
0

Tungan uteTrots feber, hosta, ont i halsen, rinnande ögon och näsa har jag varit på en svartkrutsfält i dag. Det gick inte bra kunnde inte koncentrera mig orkade bara gåp ett varv med revolver, gevären fick stanna i skuffen på bilen.

Åkte hem till frugan och varmt kaffe och fika. Hon blev faktiskt gladd för jag kom hem tidigt.

Vi kom överens om att i dag gör vi det lätt för oss vi köper pittza och dricker vin, VI ÄR JU ALLTID LEDIGA NU PÅ MÅNDAGAR sedan vi gick i pension!

byggarn30
0

Återhämtar mig efter en skön helg på vår Vilda Västern Klubb och kräftskiva. Vi hade lite snabbdragartävling och sköt på ballonger på ca 4m. De går sönder bara av lösladdat på det avståndet.

Måste ju skryta lite och säga att jag blev näst snabbast Cool. Slagen bara av den gamle räven Gert Söderberg (Vissa har säkert träffat honom i svartkrutsskyttesammanhang). En go gubbe!!

Nu ska jag bara laga hölstret där en för tidig avgång "sprängde" upp detsamma Gråter

Leffe
0
byggarn30
0

Skrattande Pic or it didn´t happen Oskyldig

Nja, togs nog mycket få bilder tyvärr Foten i munnen

Tatsja
0

Idag är det 9 veckor utan ciggen. Andningen är lättare, orkar lite mer

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Det låter bra Tatsja! Tänk vad pengar du tjänar på att slippa köpa tobakGuld i mun

Hur har det gått med elmopeden?

GladVi får väl en körrapport?

EvaG
0

Du är jätteduktig Tatsja.

Tatsja
0

JanGBG. ska idag iväg till handikappscentret i Västerås för att prova ut en. Så´det rör på sig.

Känner mig duktig i rökfriheten. Andningen är bättre också. Sen har jag inga problem med att vara ute och snacka med någon som röker. Känner inget sug alls

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeHåller med Eva, du är jätte duktig!

GladNär det nu inte"ryker från dig", så kan du ju köra"så det ryker i gruset"

ObestämdTänk vilka dåliga skämt man kan få till?

Lycka till i Västerås, jag tänker på dig, hoppas allt går vägen.

Tatsja
0

allt gick bra, fick prova ut en, eller rättare sagt, välja vilken jag ville ha. Nu ska jag få den först till arbetsterapeuten i Köping för att visa att jag behärskar den i affärer och att backa med den.

Tur man är van vid både bil och fyrhjuling.

Sen ska "tårtbiten" ut framför min entré och el dras. Sen blir det åka av här hemmaGlad

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

CoolSkönt väder i dag!

Natten var inte trevlig med värk i alla leder. somnade fram på morgonen vid 5-6 tiden, sov till efter 09.00! Vaknade stel med ännu mer värk!

Men jag ska nog dra mig upp till banan nu när vädret är bra och skjuta några skott. Så dagen inte är förlorad i värk ocg gny.

[stblues35]
0

Aj vad kallt det är på morgonen nu och ännu mer i bilen men nu har jag satt i motorvärmaren så det blir mer värme i morgon bitti:) Ha en fin fortsättning på kvällen och en underbar dag i morgon..

EvaG
0

Jag sitter och klurar på nästa avsnitt av Jag ska hämnas. Hoppas få ihop något i morgon.

byggarn30
0

Hållit min sexåring hemma nu på morgonen. Ska ordna lite picnic och ta oss ut i skogen och leta efter lingon.

Svampen är redan avklarad - massor av torkad gul trumpetsvamp står i en burk så vackert på bredvid spisen.

JanGBG
0

Skrattande EvaG ! Du vet vad fansen vill ha, massor av pang-pang!

[stblues35]
0

Äntligen helg!:) Alla kidsen hemma så det är fullt hus här hemma i helgen:) Hoppas alla får en trevlig och skön helg med massa mys och så:)

EvaG
0

Janne det blir bara ett pang i nästa avsnitt, men det enda panget kunde blivit slutet. Avsnittet kommer i helgen.

JanGBG
0

Skrattande I dag har jag varit på svartkrutstävling i revolver, fälttävling.

FörvånadKan ni tänka er att undertecknad kom på 3:plats i TVÅ KLASSER, det var MYCKET LÄNGSEDAN NÅGOT SÅDANT HÄNDE.

Tungan uteBåde i Slaglåsrevolver och Patronladdad revolver gick det bra tappade bara tre träffar i patron och fem träffar i slaglås.

ObestämdColt 1873 SAA i .32-20 och Remington New Army m/1858 i .44 svek mig inte idag!

EvaG
0

Jättegrattis!

Leffe
0

Här det lugnt. Ser fram mot kvällen. Då är det middag på O'Learys Sportrestaurang och underhållningen Barcelona-Mallorca i fotboll. Ska bli kul att komma ut på något nytt ett tag

[stblues35]
0

#144 Grattis:)

#146 Drick inte så mycket nu så du hamnar under bordet men ha skoj iaf:)

EvaG
0

Här är en lugn dag. Ska ut och shoppa lite och sedan ta det lugnt till kvällen. Då ska jag ut och ha lite kul. Ta nu hand om er allihopa.

JanGBG
0

Rynkar på näsanBåde Leffe och EvaG är ute och rullar hatt?

Jag vill också ut och ha kul, vet inte hur många år sedan jag var ute och dansade? Förslog frugan att vi skulle gå ut, hon flinade och sa "ORKAR VI DET"?

SkämsNej, det blir nog dumburken, för mig tyvärr!

Leffe
0

I morgonkväll ska jag ut igen. Ska se hockeyn mellan Djurgården och Timrå

JanGBG
0

Ha en riktigt bra "ute kväll" Leffe.

EvaG
0

Ha det trevligt Leffe och var rädd om dig och din Timrå-tröja.

Tatsja
0

Fast han deppade igår. Jag var glad.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

GråterVarför deppade Leffe?Tungan uteTatsja, har du fått din "moppe än?

I går hade jag ett företag på informationsskjutning i pistol. Dom var trevliga och mycket intresserade, men det tog tid. Var "dödstrött" men sov illa på natten.

"OLD MEN" ska som små barn gå och lägga sig tidigt, men det gör inte jag, så jag får väl ta risken!

EvaG
0

Misstänker att han deppade för att Timrå fick stryk av Djurgårfen i hockey. Han var och såg matchen på Hovet. Timrå är Leffes lag och Djurgårdens är Tatsjas lag.

[stblues35]
0

Det var bara olycksfall i arbetet att Timrå förlorade..i vanliga fall så spelar dom upp Djurgården på läktarna:)

Leffe
0

Eva och stblues35 ni har rätt båda två.

I kväll missar jag matchen på teven. Jag ska på födelsedagsfest. Du ser janGBG nu ska jag ut igenSkrattande

JanGBG
0

SkrikandesDet är inte rättvist här i livet! Han är ute och festar och jag får sitta hemma!

OskyldigNu går jag och tar mig en stor Wisky + tilltug.

JanGBG
0

GråterHar varit och skjutit en modern fälttävling i dag, det gick inget vidare.

Tungan uteMin fru bad mig göra en av hennes favoriträtter i dag, så det får väl bli det, en pastagratäng med nötfärs+fusilli+spansk peppar+purjulök+ostsås+vitlök smaksatt med teriyaki/salt/peppar.

SkrattandeJag ska ha en kall öl, hon får väl ta sitt vin som vanligt.

Leffe
0

Det var en salig blandning. Blir väl nästa svartkrut i styrkaSkrattande

Tatsja
0

Det stämmer, Jag är difare och Leffe Timbå-fans.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

GladJaaaa! Det kanske är mycket ingredienser! Men man avväger mängden så man inte får för stark. Nötfärs+pasta+ ostsås är ju hur milt och smaklöst så det behövs ju lite"krut" för att få igång smaklökarna.

CoolI dag ska jag gör "Kreolskans söndagsmiddag" (Fläskfile+Starka korvar)

FlörtMina fyra stora intressen = Fru+barn/barnbarn+äldre skjutvapen+laga god mat.

SkrattandeTänk vad det är skönt att vara pensionär och förfoga över sin tid.

Tatsja
0

Igår bakade jag lite över hundra bullar och 60 thekakor. Sen var sonen här med sitt fat när första bullarna kom ut ur ungen och tog ett helt lass. Mitt lilla barnbarn satt hela vägen ner till affären och hem igen och sjöng,

Jag vill ha farmors bulle, jag vill ha farmors bulle. Lovar de var less att höra henne.

Men hon kom in här och ville ha en påse. Bara att plocka ihop. Först fick hon bada. Jag hade klippt henne, sen åt hon två bullar innan läggdags.

Roligt när barnen uppskattar baket.

Igår fyllde min dotter 38 år och idag min äldste son 34. Har sänt sonen presentkort på skor.

Idag är det 13 veckor utan röka. Alla tjatar om att jag får sug, men när kommer det? Mår bara illa när jag känner cigglukt.

Så jag behöver nog aldrig diskutera skeden Glad

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Nu har man kommit hem från arbetet och är dödströtthet. Det blir till att sova några timmar. Ha en bra dag.

JanGBG
0

Du jobbar natt, klarar du det! Har haft i unga år också nattjobb, det fungerade ej för mig. Blev nästan sjuk.Skäms

EvaG
0

Älskar det.

JanGBG
0

GladMan får vara glad att det finns sådana människor som du, utan natt jobb fungerar ju inte samhället i dag.

Vi är alla olika, under cirka 40 år hade jag olika jourer på minna jobb, det var utryckning på kort varsel dygnet runt. Det fungerade bättre, jag och min fru gjorde så att när det ringde på natten så tog hon luren först, då fick jag ju dom där 10-20 sekunderna som behövdes för att klarna hjärnan.

Leffe
0

God morgon. Sitter och tittar på räddningen av de instängda gruvarbetare i direktsändning. Det är som en ren science fiction-historia. En kapsel skickas ned i underjorden och tar upp de instängda en efter en. En spännande science fiction-film. Ska kapseln eller hålet ned hålla eller ej.

Sköt om er

Tatsja
0

Jag har kört natt i 25 år och älskade det, saknar mitt jobb som väktare.

Håller med dig om att det är spännande räddning nu på morgonen.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Instämmer med Tatsja och Leffe

Det är spännande.

EvaG
0

I dag ska jag ta det lungt förutom att jag ska ut och shoppa lite kläder innan det är dags att börja arbeta senare till kvällen. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

Gittan
0

Här sitter jag hemma med en sjuk son. Han har ont i huvudet och det är något nytt för honom.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

byggarn30
0

#16 - Visst är bilderna screenshots från "Snabbare än döden" med Sharon Stone m.fl.?

EvaG
0

Ja

Tatsja
0

Gittan, hoppas sonen är bättre nu. Hörde vad han hade och han har ju bästa vård. Sen höra mammas röst är jätteviktigt.

Sänder mina tankar till er

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

Hej på er alla vänner. Hoppas verkligen alla barn håller på att tillfriskna, det är inte lätt att som förälder ha sjuka barn.

I dag har jag varit och skjutit en tävling i klasserna revolver och gevär båda i patron laddadat. Motståndet var knivskarpt så trots full pott i gevär så blev det ingen medaljplats, allt avgjordes på poäng.

Tungan uteHem och träna.

Leffe
0

Den här tråden har blivit så lång så den har börjat ta tid att ladda. Nystart här

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer