Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettövrigt-om-vilda-västern
Läst 1465 ggr
byggarn30
0

I begynnelsen

Efter att ha läst tråden om bilder på oss i Cowboy och Indiankläder  tänkte jag att vi skulle kunna ha en tråd om hur allt började… liksom för er personligen. Varför vilda västern?

För mig började det med en trevlig cowboyklädd instruktör på den lokala skytteföreningen (Lv3s pistolskytteklubb).

Han fick mig och min kompis att komma ut och joina klubben. Sedan har det bara rullat på.

Ni andra?

Leffe
0

Mitt intresse för västern började med kapten Miki i tidningen Vilda västern. Sedan blev det Hopalong Cassidy, bröderna Cartwright med flera serier och filmer. När det gällde att bli engagerad så var jag en gång i tiden ihop med en tjej som var westernfantast med dans och ridning. Ja så började mitt personliga engagemang. Älskar countrymusik och är i bland på countryfestivaler

EvaG
0

Då jag växte upp i staterna så var country-western nästan ett måste. Därför var det inte så konstigt att även jag drabbades av denna feber. Sedan har det fortsatt sedan jag kom tillbaka till Sverige (bodde i Sverige med min pappa som liten). Och på den vägen är det.

Det jag saknar i Sverige är kanaler både i radio och TV med Country och Western.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Stander
0

Liksom LeffeD började mitt intresse med kapten Miki. Eftersom jag är 50-talist så hade vi ingen TV när jag blev läskunnig så man slukade allt man kom över att läsa istället. Sedan kom alla TV-serier på 60- och 70-talen. Intresset har egentligen hållit i sig hela livet men nu är det mest facklitteratur som gäller. På senare år har jag även haft förmånen att resa en hel del i dessa områden och det är en härlig känsla att t.ex gå på Tombstones trä-trottoarer och knalla in på OK Corral eller promenera längs åsen där Fetterman och hans soldater blev nergjorda till sista man en kall decemberdag 1866.

Jag är även en stor fantast av västernfilmer. Handlingen är kanske inte alltid så imponerande men själva miljön, naturen, hästarna…

Det är grejer, det.

JanGBG
0

ObestämdJag vet inte var intresset började? Men redan som lite kille var jag ovanligt road av att leka "Cowboy och Indianer" När jag började med skytte framförallt svartkrutsskytte så var ju dom vapen som fanns i Western som inspirerade till att läsa mer och skaffa in fakta.

Västern film har jag alltid gillat

Gittan
0

Vi har i området haft en grilldag med westernstil varje sommar. Hela grannskapet är med och alla är vi klädda i westernstil. Min storasyster är en stor westernfantast och har alltid varit det. Det är väl någon gen från vår far.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

byggarn30
0

Kul att höra alla! Fler?