Hello amigos 4
Här kan vi fortsätta snacka vad vi känner för.
Den gamla tråden finns här.
Det blev en lång arbetsnatt. Nu ska jag sova. Tyvärr har jag inte varit här inne så mycket som jag skulle vilja. Mycket på arbetet med bland annat tjänsteresa.
Själv har jag varit bortrest på kurs. Gud vad jag längtade efter barnen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
En härlig dag och jag har kunnat jobba hemifrån. Önskar er alla en trevlig kväll.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Själv har jag lagt mina två små, städat lite inför den yngstas födelsedagsfest på Söndag, vart ut till COW och låst upp för de gäster från Danmark och Skåne som kom en dag för tidigt,packat det sista och ser fram emot ett bra reenactment - Bistoe Station!
Jag har bältros och svårt att sova. Kan inte ligga ner, utan sover sittande i soffan. Detta är ett helvete, Tur jag ä rså envis som jag är.
Fick fönsterputsare här i förrgår. Skönt att få rena fönster och nya gardiner uppsatt. Sen kom arbetarna och började spika upp fasad. Typiskt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tycker synd om dig Tatsja, har själv "rosfeber" i båda benen en liknande sjukdom som din fast betydligt lindrigare. Vet hur smärtsamt det är.
Var på Svartkrutstävling i går det gick både bra och dåligt men var urtrött när jag kom hem.
Hej mina vänner. Efter en fruktansvärt rörig flytt och ha varit utan både telefon och bredband i år och dagar är jag äntligen tillbaka!
Jag hoppas att både Tatsja och JanGBG kryar på sig snarast!
Jag har varit i L A och slappat samt firat min mammas födelsedag.
Kom i säng fem efter att kommit hem från arbetet. Vaknade av solen rakt i ansiktet. Hade glömt att dra ner rullgardinen. Nu ska jag jag ta mitt kaffe och mina smörgåsar och gå ut och sätta mej på min sköna parkbänk. Ha nu en bra lördag allihopa.
Jag och barnen har varit ute hela dagen medans en tråkig gubbe tittat på VM i ishockey.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Idag leker barnen i "friggeboden". Sambon städar och jag förbereder maten och väntar på hockeyfinalerna.
Nyss uppstigen. Ska fixa tevatten och en smörgås. Sedan får man se vart dagen leder innan det åter är dags att arbeta. Hoppas ni får en trevlig söndag allihopa.
Har städat hela dagen sedan kom barnen in med blöta skor och kläder
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#13 De små liven.
Livade är de i alla fall och ser alltid så oskyldiga ut.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Solen skiner. Nu ska jag i väg till min sköna parkbänk och meditera. Ledig ett par dygn nu. Hoppas ni får en bra dag allihopa.
Jag sitter på balkongen och njuter i solen
Sköt om er
Jag har påtat i trädgården. Äntligen tid för det. Ingen kurs på hela veckan.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Arbetar hemifrån idag. Bara jag och djuren är hemma. Med andra ord lungt och skönt. Önskar er alla en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag gör inget speciellt idag. Ska väl lägga mig på soffan och se lite teve
Sköt om er

Jagar tändspolar till båtmotorn. Besvärligt att inte bli ruinerad…
#22 Hittar du några?
Själv ska jag göra en del arbete hemifrån. Sedan tänkte jag ta en liten ridtur innan sambo och barn kommer hem. Önskar er alla en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God dag. Solen skiner och jag tänker sätta mig på balkongen och ta det lungt
Sköt om er
God kväll. Nyss ätit och sitter ute på gården med sambon och tittar när lillflickan leker med hunden. Grabben (Lilllufsen) får lov att ta det lugnare. Han blev dålig på fritids.
En härlig förmiddag. Jag ska klippa gräsmattan. Gräset har ju vuxit så otroligt sista tiden. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu ska jag titta på eurovisionens semifinal.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God morgon. Barnen är i väg så nu kan jag sätta igång med hemarbetet och sedan städa (det är ju också hemarbete). Ska också in till stan och handla inför helgen. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God kväll.
Denna dag har jag hunnit med att städa huset, rykta hästarna och få på dem insektsmedel, rida en långtur med Hempa, träna hunden, tvätta och jogga. Riktigt duktig känner jag mig :-)
God natt allihopa!
God morgon. Det blir lite trädgårdsarbete idag också. Sedan en ridtur innan gubbe och barn kommer hem. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu har de varit här och tagit bort alla tätningslister i dörrar och fönster. Jag fick hålla koll på katterna.
Sköt om er
God dag säjer jagt. Ska iväg och fika vid min parkbänk snart.
Vilket väder! Helt otroligt!
Efter en enormt svettig ridtur skall jag ta hunden med mig och bada innan det blir jobb. Ha en fortsatt trevlig dag allihopa!
Visst är det ett härligt väder. Jag sitter i solen på balkongen och dricker mineralvatten

Hej
Har haft bekymmer med datorn, därav tysnaden. Har nu fått den att gå "si så där" en ny dator är inköpt, fast befinner sig hos min "Data konsult" för inläggning av program osv. (Data konsult= min vuxne son).
Har varit på Svartkruts tävling i Töreboda och ska till helgen åka till Skåne (Ljungbyhed) för en tävling till. Det är ju högsäsong på tävlingar nu i juni, varje helg är upptagen. Till och med den 19 juni är det tävling! Fast jag undrar om det kommer några damer till den tävlingen dom sitter väl framför TV-rutan?
Barnen på väg till skolan och som sagt det ser ut att bli en fin dag. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

I ett STRÅLLANDE fint solsken var jag på en svartkrutstävling i orten Ljungbyhed i går. Trevlig tävling som var väl lagd och som hade ett gott "fika" att ta igen sig med mellan varven.
Hade både mr Colt och mr Winchester med mig
Tyvärr var det inte min dag när det gällde träffsäkerheten det blev många BOM, men det sa PANG och kom RÖK varje gång.
God morgon. Här är det rergnigt, men jag ska ändå sova. Ha en bra dag nu allihopa.
Här är det regn, äntligen. Det behövs. Själv mår jag inte bra, men försöker ändå. Denna bältros är på tredje varvet nu och sen har jag fått lunginflammation på det. Så typiskt mig.
Tur jag är envis och gör saker och ting ändå.
Väl mött, Tatsja

Grillar med barnen på balkongen - i regnet. Mysigt ändå!

Nu har jag varit på tre tävlingar i svartkrutsskytte, och det går inte bra?
Undrar vad det är? Vapnen är det inget fel på, det måste vara laveten!
I morgon åker jag på en ny tävling, hoppas att turen vänder nu.
Träning och åter träning kanske
Har arbetat hela natten. Kommer hem slår på text-TV och tar en kopp te och ett par smörgåsar. Får se att USA spelat 1-1 mot England i fotbolls-VM och kan med andra ord gå och lägga mig nöjd och belåten. Ha nu en bra dag allihopa.
Jag ska stryka idag. Vår torktumlare i tvättstugan är trasig. Blir att ta det lite lugnt ändå, då jag fortfarande har värk av bältrosen.
Men som en del säger, jag är envisare än synden själv och lite till
Väl mött, Tatsja
God förmiddag på er. Idag blir en härlig dag. Efter över en veckas sjukhusmat ska jag iväg och äta en efterlängtad pizza. Lilla julaftonen.
Sköt om er
Smaklig måltid.
Väl mött, Tatsja
Idag ska gräsmattan klippas. Önskar er alla en trevlig helg.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nyss uppstigen. Sitter med kaffekoppen i handen. I dag blir det en lugn dag. Kanske titta lite på fotbollen på TV:n. Hoppas ni får en bra dag allihopa.
Fick medicin och stränga förhållningsregler av läkaren, Se om jag kan följa dem. 
Idag skiner solen, så jag ska sätta mig i trädgården och läsa en bok.
Väl mött, Tatsja
Här har jag både barn och gubbfritt så nu ska jag ut och ta en ridtur. Sedan sitta ute och läsa lite för att sedan göra i ordning middagen tills gänget kommer hem. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Själv ska jag ta det lungt idag. Precis som alla andra dagar
Sköt om er
Här är det lungt. Dottern leker med hunden på gården. Sonen "hjälper till" på sin morfars bondgård. Önskar er alla en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu har sonen precis sprungit iväg för att vara med och jobba med djuren på sin morfars gård. Tänk vad grabben älskar att vara bland korna. Dottern sitter inne och spelar musik. Själv ska jag städa idag. Det är dags för det. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ska iväg till centrum senare idag. Tur jag orkar köra själv och har handikappsbil. Det som är jobbigt är att lyfta in och ur rollatorn.
Väntar på att ica ska få in sina telefoner. behöver en extra telefon.
Väl mött, Tatsja
Jag kommer att följa bröllopssändningen på teve. Det är inte ofta man får se sådant. Skulle vilja vara där och se. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag följer bröllopet så länge jag hinner innan det är dags att börja arbeta. Tycker det är så fantastiskt att Sverige och en del länder håller på traditionen med kungahus. Hoppas ni får en trevlig dag vad ni än gör i dag.
Följde inte sändningen. Slog bara över för att se klänningen. Den var enkel och mycket vacker. De såg verkligen lyckliga och kära ut.
Väl mött, Tatsja
Det var ett minnesvärt bröllop. Visst var det vackert. Gud vad de verkar kära i varandra och vilket underbart tal prins Daniel höll.
Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu ska jag på födelsedagsfest. Det är min yngsta syster som fyller år
#59 Hoppas du hade det roligt.
#58 Vad fin Avatar du bytt till.
Jag måste in till stan för att ta hand om en del papper på jobbet tyvärr. Solen skiner och himlen är blå. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Sola på balkongen och sedan köpa lite thaimat. Det blir en lugn men "het" dag
Sköt om er
God morgon alla glada och alla andra. Solen skiner. Jag och sambons dotter ska gå och kolla om vattnet i sjön är varmt. Sambon med son är i stan och handlar inför midsommar.
Jag ska gå ut en sväng. Handla lite. Funderar om jag ska beställa tid hos frissan och kapa håret. Hoppas ni får en trevlig dag allesammans.
Nu har vi handlat allt inför midsommaraftonen - tror jag. Puh.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Jag tycker inte om att handla, det är VIDRIGT att trängas och stå i kö. Trots att jag gjorde det mesta i går, var det överfullt i affären redan då.
Var nu och hämtade min fru från sjukhuset, det är undebart att få hem henne, det tar bort obehaget av handlingen nu när jag har råvaror hemma för att göra god mat till henne i midsommar.
Nu ligger vapnen på hyllan i några dagar, ska bara ta det lungt och umgås med fru+barn+barnbarn +svärdöttrar/svärsöner.
HA EN FIN MIDSOMMAR ALLA
Jag låg på sjukhuset hela midsommarhelgen plus lite längre.
Dagen ser ut att bli fin. Ska nu äta frukost på balkongen
Sköt om er
Det är så varmt så man orkar inte skriva något.

Ska gå på konfirmation av ett av barnbarnen i dag Lördag, tänk vad stora dom är!
Det är ju ett mycket vackert väder i dag , så det blir nog en bra dag.
#69 Hoppas du hade det trevligt.
I eftermiddag blir det födelsedagskalas. Före det hinner jag med att sitta på en solig balkong
Sköt om er
Ska ut och sola på min parkbänk. En underbar söndag. Hoppas ni får en trevlig dag allesammans.
Sambon bjöd mig på en vecka i Paris. Vi kom hem i natt. Nu har jag hämtat barnen, som jag längtat efter, hos deras mormor och morfar där de varit hela veckan.
Tänk sambo, Paris, vin, fransk mat, hotell, dans och utan barn. En härlig vecka, men man saknar barnen i alla fall.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
å nu ä mamma hemma ijen. slut på lung å ro
Välkomna hem. Hoppas ni hade det trevligt i Paris.
Det hade vi.
Idag ska hela familjen ned till sjön och bad och sola. Solen skiner och himlen är blå. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Idag när vi vad vid sjön och jag låg och sola fick jag en hink med iskallt vatten över mig. Min odrägliga son lyckades göra samma sak förra sommaren också.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det skulle jag vilja få se

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ja då hade man fått sig ett gott skratt.
Och jag som trodde du var min vän, men ok mobba på.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#80 Grattis till din förlovning
Uppe tidigt för att vänta på att målarna kommer. De ska måla det vita på utsidan av fönstren
Sköt om er
#81 Tack. Jag är så lycklig.
Idag ska hela familjen iväg till sjön och bada. Utom jag. Jag måste till jobbet. Jag får väl se det positiv och det är att jag lär väl inte få kallt vatten över mig.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#82 Bättre fly än illa fäkta
.
Själv ska jag gå till min parksoffa och ta det lungt. I natt arbetar jag igen. Hoppas ni får en bra dag allesammans.
Nu är alla katterna instängda i köket och jag sitter och väntar på målaren
Sköt om er
Nyss uppstigen. Ska trava iväg till min lilla parkbänk och meditera så snart jag fått något i magen.
Jag har varit på vårdcentralen och tagit blodprover. De måste kolla att levern tål medicinen jag äter. Nu är jag hemma och väntar på målaren
Sköt om er

Har varit och handlat för helgen och ska nu göra vapenvård på min Winchester m/92 som jag låg och skött med på 100 m i går. Det gick inte så där bra, men den sista serien var nog den bästa! Tycker inte om att ligga och skjuta, är för stor och klumpig ( läs tjock och stel) för att få en bra skjutställning.
Undrar hur vädret blir till helgen, en yngre kamrat från mitt förra jobb ringde och vill skjuta lite. Det är roligt att dom hör av sig.
Det ska tydligen bli tropisk värme i morgon har jag hört ryktats
Fast här i Köping och Västerås, har de varnat för lokala åskskurar. Nu när det är powermeet och allt. Sonen är där snart och kommer hem ikväll. Han har ju en gammal volvo. årsmodell 1976, så han kommer in gratis.
Han planerar köpa boots och riktig skinnväst.
Väl mött, Tatsja

Boots och Skinväst, snyggt.
Skulle vilja ha en fin väst själv av lite äldre snitt och model, en Wästern-Vest så att säga!

Mitt ex tog, självsvåldligt, barnen på min vecka och åkte till Powermeet.
Vad säger ni? Är det barnvänligt (6 och 8 år) där? Ska jag vara upprörd, utöver det faktum att hon beter sig som om hon har egen vårdnad?
#91 Barnvänligheten kan jag inte svara på. När det gäller vårdnaden bestämmer ni väl båda två. Var det du som skulle ha dem då kan väl inte hon bara ändra på det utan att prata och få ditt medgivande först.
Vilken underbar värme. Det är så skönt att sitta på min parkbänk.
Sonen var på power-meet och där köpte han boots och en väst med rött foder. Han gav 1400 för allt. Vi kollade sen på nätet vad det kunde kosta och det blev flera tusen.
Väl mött, Tatsja
#94 hoppas de blir till belåtenhet. Varför inte visa bild här sedan
Idag verkar det vara ett helt underbart väder. Sol, varmt men vettig temperarur. Funderar på att åka till syrran kolonistuga där hon nu plockar massor av röda vinbär
Sköt om er
Idag är luften helt underbar och med perfekt temperatur
Helt slut. Extremt mycket att göra på arbetet. Hinner knappt med internet, men nu har jag ledigt ett par dagar och självklart ska det vara molnligt.
Jag tänker sätta mig på balkongen och mysa
Här ser ut att bli perfekt sommarväder. Nu ska jag iväg för blodprovstagningar
Leffe. Ska be honom göra det.
Andra dagen utan cigg och inget behov än. Känner mig rätt så glad över det.
Väl mött, Tatsja
Här är det en lugn dag. Funderar på vad jag ska hitta på. Ledig natt, men är inne på att vara på arbetet i alla fall i kväll en stund. Hoppas ni får en bra dag allihopa.
fjärde dagen rökfri. Har inget sug alls. Dricker kaffe utan att vilja ha en cigg. Känner mig stolt
Väl mött, Tatsja
#102 Du ska inte bara känna dig stolt - du ska vara stolt!
Nu ska jag gå och sätta mej på min parkbänk och sola. Arbetar inte förrän i morgonnatt.
Äntligen snart semester. Skall då över till USA med Svenska Indianklubben där vi skall göra en ny fantastisk resa. Gå gärna in på hemsidan indianklubben.org och klicka på fliken "Resor 6". Där finns resebeskrivningar, inte bara på den resa vi skall göra nu utan även på de vi gjort tidigare.
1994 var jag inte med men 2006 och 2008 var otroliga upplevelser. Klubben är faktiskt densamma som Erik "Uncas" Englund startade en gång i tiden så den har 50 år på nacken.
#104 Låter härligt. Hoppas du får trevligt.
God morgon. Nu är det dags för ett morgonbesök på vårdcentralen för lite blodprovstagningar. Ser ut att kunna bli fint väder idag igen. Katterna sitter på balkongbordet och håller koll på läget
Sköt om er
God morgon på er. Fick rycka in och arbeta, men nu är jag hemma igen. Ska ta en kopp te och sedan sova. Ha nu en trevlig lördag allihopa.
#104# Låter underbart. Tänk om jag kunde få en souvernisked från USa. Saknar det. Självklart betalar jag för den.
Väl mött, Tatsja
*107* Självklart skall jag försöka ordna det. Men vad för slags sked hade du tänkt dig.
De brukar vara små teskedar med stadens namn upptill. Finns vanligast i souverniraffärer
Väl mött, Tatsja
Det är lördag i dag. Hela dagen tror jag till och med. Nu har jag varit sjukskriven så länge att det känns ingen skillnad om det är tisdag eller lördag. Nästan helt dagvild.
Hemkommen från arbetet nu och som vanligt blir det en kopp te och sedan att lägga huvudet på den sköna kudden. Hoppas ni får en trevlig söndag.
En vecka har jag klarat nu och inge rökbegär äns så länge.
Här är det stormbyar och ösregn. Lovar det luktar våt hund.
Väl mött, Tatsja
Idag har vi varit på kineskrog och ätit hajfenssoppa som förrätt. Därefter friterad fläsk med sötsur sås. Som dricka blev det vin.
Var positiv -må bra
8 dagar utan cigg. Inget röksug eller behov än så länge
Väl mött, Tatsja
Fortsätt så.
#114 Du är toppenduktig.
Var positiv -må bra
Nu säger jag god natt. Natti, natti
Var positiv -må bra
Sov gott!
Får verkligen en läkare stava hur som helst?
Detta är både roligt att läsa och otäckt.
Min son var igår uppe hos läkare då hans finger hade blivit rena köttsåret.
Han gjorde illa sig under arbetstid på en plåtbit som legat i gräset i över en vecka och jag tvingade honom till läkrare igår. Han har enorm värk. Det är oturligt att det är höger ringfinger i första vecket där man böjer fingret och på översidan.
sjukskrivning och antibiotika.
Så här skrev läkare på hans sjuksjrivingspapper.
Sårskada Skaddat sig på juvvet med en metal plott. Såret gör mycket ont evet upp underarm. kan inte sova av ont. Hö.ringfinger avrundat så med svullnad omkring men inga upp handflatta. Litte nekros omkring såret.
Även om hon var utländsk så är hon gift Larsson. Läkare ska ju kunna stava ordentligt, annars be sekreteraren skriva.
Tur man förstod vad hon menade.
Han skulle lägga om fingret med nytt förband igår. Nu har det svartnat runt såret, så jag sa åt honom att när han ändå är på apoteket på sjukkan så går han upp och visar det.
Nu måste de kanske karva och samtidigt ge honom stelkrampssprutan som är nästan 20 år sedan han fick.
Vilket han upplyste dem om igår och ändå fick han ingen.
Men frågan kvarstår.
Får läkare verkligen stava hur som helst?
Väl mött, Tatsja
Det kan inte vara sant!
Var positiv -må bra
Tydligen får de stava så. Men det kan ju bli fel hos försäkringskassan.
Sonen har åkt upp och visat fingret på VC. Nu sitter jag här och är orolig.
Väl mött, Tatsja
God morgon. Nu har man sovit några timmar och ska försöka sova några till. Skönhetssömnen är viktig. Här är det mulet utanför. Hoppas ni får en bra dag allihopa.