Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 2661 ggr
EvaG
0

Hello amigos del 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi fortsätta snacka vad vi känner för.
Den gamla tråden finns här.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

Nu har jag under mitt obligatoriska tedrickande klickat på alla ifokusfacklor i fackelkampen. Snart är det sovdags. Hoppas ni får en trevlig dag i snön allihopa.

Tatsja
0

Du har glömt låsa del 2.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Gittan
0

#2 Den är låst nu.

Jo snö är det gott om. Nu har de tagit bort snön från vårt hustak. Med andra ord har jag fullt upp med att skotta fram en ny gång till dörren. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[chouwa]
0

Idag när jag gick till affären fick jag hjälpa en dam som kört fast med sin rullator. Jag lider verkligen med alla som måste ta sig fram i snön med rullatorer, rullstolar och barnvagnar. Det är ju hemskt nog att ta sig fram med bil!

JanGBG
0

Tungan uteDet värsta med att det snöar är att då kan man inte skjuta med flintlås, och alla mynningsladdade vapen måste man täcka för pipan så man inte får snö/vatten ner i krutetSkrikandes

CoolTack vet jag tort och fint väder!FlörtMen har snön väl lagt sig på marken, då har jag inte så mycket mot den, men när den är i luften på väg ner då är det inget vidare.

EvaG
0

Visst är det härligare med torrt väder. Nu när jag kom hem efter arbetet upptäckte jag att mina svarta stövlar blivit vita halvvägs upp på fötterna. Nu måste jag impregnera dem innan jag sover.

Tatsja
0

För barnvagnar finns det faktiskt speciella skidor som man sätter på hjulen. Jag köpte sådana för flera år sedan för att prova på rollatorn, men då framhjulen inte är fasta som på barnvagn, så fungerade det inte. Fast de kom till användning ändå. Skänkte dem till en som hade barnvagn

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

Nu har de varit här och skottat av taket på stallet. Stallkatterna hade jättekul. För övrigt är allt som vanligt här. Barnen i skolan, gubben på jobbet och jag ska göra hemjobbet på datorn så slipper jag åka in till jobbet idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[chouwa]
0

Härligt väder ute!
Ni skall jag ta hand om disken innan jag tar en sväng till simhallen.

Gittan
0

Håller på att göra i ordning köttfärssås som skulle räcka till ett helt regemente. Barnen, men framför allt gubben kan vräka i sig hur mycket som helst. När såsen är klar blir det en liten skidtur. Önskar er alla en trevlig lördag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[chouwa]
0

Idag är det storstädning och tvätt som gäller efter en promenad till affären.
Trevlig lördag allihopa!

JanGBG
0

SkrattandeGittanL har du inte hört ordspråket "Vägen till mannens hjärta går genom magen" ? Köttfärssås och pasta det är som en motorväg för kärleken, tro på en som varit gift i över 40 år!

Tungan uteSjälv ska jag idag som har varit en lungn stilla lördag, passa på att göra något alldeles extra gott till mig och frugan. Fläskfile med skogschampinjoner i gorgonsola sås med gratinering av väl lagrad greveost.

OskyldigÄr det någon som förstår varför jag och frugan är lite runda?

Tatsja
0

Tänk min son som bara kan vräka i sig mat och ändå vara så smal. Hmm orättvist.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Visst är det orättvist. En annan måste träna för att hålla pli på vikten.

EvaG
0

Nu ska jag snart till Globen och titta på kvällens härliga idrottstävling där. Hoppas ni får en bra kväll.

Gittan
0

Ha det så trevligt och hoppas det blir spännande tävlingar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Det är orättvist att en del kan äta hur som helts utan att gå upp i vikt. En annan behöver bara gå förbi en kondis för att kilorna åker på.

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

En härlig vinterdag. Har varit på en liten skidtur. Nu är det dags för dagens arbete. Sedan matlagning så det är klart när sambo och barn kommer hem. I kväll blir det att mysa vid öppna spisen. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Storkok igår. 8 liter köttfärssås. Sen åt sonen så jag trodde han skulle spricka. Även mitt barnbarns familj fick så de hade till middag. Sen frös jag in. Bara att ta fram vid behov

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

Köttfärssås och spagetti - mmm

Snart börjar OS

JanGBG
0

SkrattandeHar varit ute med min son och hans hund i skogen och gått i dag på förmiddagen. Vad vackert det är med alla snö? Men jag börjar nog allt att längta efter våren.

EvaG
0

Visst är det vackert, framför allt om solen också ligger på.

[GunillaF]
0

Det har varit en härligt solig vinterdag och jag har suttit framför datorn hela dagen! Obestämd

Håller på att fixa bilder och texter till min hemsida.

Jag får försöka masa mig ut i morgon och få lite färg på mina vinterbleka kinder.

Ha en riktigt trevlig Lördagskväll! Skrattande

Tatsja
0

Kunde frysa in massor av köttfärssås. Nu är det bara att tina när man vill ha. Skönt att ha lite lagat i frysen.

Vi är inte så hungriga, sonen och jag, då vi både nyser och hostar ikapp. Snörvel.

Väl mött, Tatsja

[GunillaF]
0

Ha en fin "alla hjärtans dag"! Glad

Tatsja
0

Blev våfflor till middag. Sonen åt och även Tatsja. Hon älskar våfflor. Fast den hunden äter ju allt, även det som inte ska gå att äta.

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

Hur ska man orka 14 dagar till? Redan trött av alla nattsändningar från OS i Kanada.

Sköt om er

Gittan
0

Du behöver väl inte se allt? Man får lov att gallra lite.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Se reprisen på dagarna istället.

Väl mött, Tatsja

Kjelle
0

Ibland är det skönt att vara sjuk. Man slipper åka till jobbet och man kan se OS medan man blir uppassad av en underbar sambo.

Leffe
0

Ännu mer snö. Tänk om man kunde tala om att snön ska falla i Vancouver och inte i Stockholm.

Sköt om er

Tatsja
0

Stora flingor och -7 ute.

Jag har nu i två dagar, försökt ta Tasja på morgonen. Det går sakta men samtidigt är det skönt att kunna gå ut själv. Men vi får stanna nästan varje 10 meter för att hämta andan.

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

#32 Är det inte bara att åka kana efter Tatsja när hon gårSkrattande

Det är bra halt ute

Gittan
0

Det är snöigt ute, som vanligt. Har en sjuk sambo hemma, men barnen är i skolan. Snart dags att åka och hämta dem. Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

God eftermiddag. Gud vad det är kallt ute. Ska bli underbart i kväll att sitta vid elden i öppna spisen i kväll och titta på svenska schlageruttagningen. Lär väl sitta tillsammans med dottern. Sonen och sambon ska väl titta på OS. Önskar er alla en trevlig lördagkväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Mysa på olika håll med andra ord.

Tatsja
0

Snö, snö och åter snö. Min rollator är insnöad. Ingen mer än vi har skottat. det går inte att gå ut för mig. flera decimeter snö. När ska detta ta slut? Ändå varnar de för mer snö. Tänk när allt töar. Vilka översvämningar det då blir.

Ser att taken har flera decimeter. Bara det inte rasar in.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Förstår att du har det jobbigt med rullatorn.

Tatsja
0

Omöjligt att gå ut när det är nästan en halvmeter snö. Tur jag har sonen som tar Tatsja.

idag är det -26 här.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Tycker det räcker med vinter nu. Snö, snö och åter snö, men människor har något gemensamt att prata om i alla fall.

Leffe
0

Det är ju till och med kallt inne

Tatsja
0

Har fortfarande mellan 15 - 18 grader inne och då med alla element på. Hoppas nu att de nya ägarna gräver upp grunden och ser till att den isoleras på något sätt. Många har ju problem med mögel på nedre våningen. Den är ju en halv-trappa under jord.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrikandesJag är dödstrött på all snö, det går inte att ta sig fram till skjutbanan, den ska plogas men det är inte gjort än!

Guld i munHåller på att få abstinens, har inte skjutit på flera dagar, det kliar i avtryckarfinger och rycker i höger öga!

GråterSkulle beställa hylsor och fick veta att i USA finns det inte en 45Long Colt hylsa att köpa, så hamstrar amerikanerna just nu. Ingen vet varför men alla skyttar i USA tror att det ska komma förordningar som gör det svårare för dem.

OskyldigTycker nog att dom överreagerar vi har ju hårda regler för vapen men hederliga skötsama folk har ju möjlighet att skaffa.

EvaG
0

Efter ett par dygns ledighet börjar arbetet i kväll igen. Har ni tänkt på att om några veckor börjar allsvenskan i fotboll. Som det ser ut nu blir det snöboll istället för läderboll.

Leffe
0
Tatsja
0

Verkar som om en del matcher blir uppskjutna.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Har rast nu och sitter och tittar på en spännande curlingmatch mellan Sverige och Storbritanien. Om Sverige vinner går man till semifinal.

Tatsja
0

Heja Sverige. Tack och lov för damerna. Hoppas de nu vinner också

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

Ja idag ska man ut och se till så kylskåpet blir påfyllt så att man sedan kan se till att man får lite i magen

JanGBG
0

SkrattandeI dag kom jag upp till skjutbannan, nu har jag ingen klåda i avtryckarfingret eller ryckningar i höger öga!

Tungan uteHar skjutit 54 styck 32-20 patroner och 42 styck 45Lc patroner alla laddade med svartkrut och blykula lika som orginalen.

GladNär jag kom hem med ett lyckligt flin i hela ansiktet sa min fru."Man kan tro att du är 6 till 7 år inte 67 som du är"

Leffe
0
Tatsja
0

Tänk att curlingtjejerna klarade att försvara sitt OS-guld. Visst känner man sig stolt att vara svensk då?

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Det var en toppenmatch. Har rast nu och kollar herrfinalen mellan Kanada och Norge. Curling är ganska häftigt.

Tatsja
0

Rysare ikväll. Matchen mellan Canada - USA

Väl mött, Tatsja

Leffe
0
Tatsja
0

Satt som klistrad framför teven

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vaknade. Tittade ut. Mera snö! Nu räcker det. Spara lite till nästa vinter.

Tatsja
0

Mer att vänta till helgen. Sen kommer kylan igen. Suck, våren har gått i ide. Hoppas hon vågar titta ut

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Är och hälsar på i Solna hos en som sitter och tittar på en tråkig sport - fotboll (ledsen Tatsja, men jag tycker fotboll är ganska tråkigt).

Tatsja
0

Vet Eva. Men det är tur vi är några som gillar det och en del ishockey eller annan sport.

I helgen är det vasalopp och alpint. Gissa en som sitter framför teven då

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

I helgen är det arbeta natt och sova dag.

Tatsja
0

Som jag då, fast jag arbetar inte. sover bara runt 2 - 4 timmar. Så jag kommer sitta och titta på starten. alltid lika roligt att se varje gång när alla ska försöka komma iväg på samma gång.

GladMyrkrig

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Jag sover några timmar till i alla fall. Nu tänkte jag ge mej ut och halka ett tag. Det känns som vår här. Ska gå till pizzerian i alla fall.

Leffe
0

Här skiner solen och man hör hur det droppar från taket. Har våren äntligen kommit?
Sköt om er

EvaG
0

Sitter på rast. Det är över halva tiden kvar innan mitt arbetspass är slut. Ska precis äta en kebabtallrik med pommes frites.

Tatsja
0

-20 och kylan håller i sig. Vem skrämde våren? Just nu känns det som om vi kommit in i en ny istid.

Ska hämta ett paket idag. Sen blir det att virka Sverige-mössan som de våra hade i OS. Även lite djurgårdsgrejor blir det. Ska bli skönt att försöka med den trasiga handen. Men det kommer nog gå så sakteliga. Bara lära om mig att ha virknålen i höger handObestämd

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Solen skiner och det är slaskigt ute. Tänk vad härligt om snön försvann nu, men att det inte var så slaskigt och halt. Ha nu en bra lördag allesammans.

Tatsja
0

Kanske skulle byta väder med dig Eva. Även om det är sol är det nu -18 ute

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Tror det är mycket saltet som gör smältningen.

EvaG
0

Hej på er. Nu ska jag i väg och arbeta. Vi kanske syns på min rast. Hoppas ni får en bra kväll allesammans.

EvaG
0

Nu väntar en natts arbete till, men i natt slutar passet redan klockan 3. Hoppas ni får en trevlig söndagkväll.

Tatsja
0

Kylan håller i sig. Men idag var det "bara" -9. Sonen har ont i ena läppen. Han hade en finne där som sprack. Måste kanske ringa läkare för honom idag. Lovar han har fläskläpp och ont.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Själv har jag just klivit upp ur sängen. Nu väntar två dygns ledighet och våren är här - tror jag. Hoppas ni får en bra dag.

EvaG
0

God morgon. Underbart väder i dag också. Det heter visst våren här först när det blir plusgrader på nätterna oxå, men det tar ett litet tag ännu. I dag ska jag åter till huvudstaden. Ledigt till i morgonkväll. Hoppas ni får en bra dag.

Gittan
0

Nu har jag och barnen kommit hem efter en underbar vecka i Sälen.Gud vilket välkomnande vi fick både från gubbe och hund.  Nu övergår allt till vardagen igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

God morgon. Är hemkommen efter nattens arbetspass. Har hunnit med en kopp te. Solen har vaknat. En härlig morgon och jag ska lägga mej att sova. Hoppas ni får en trevlig lördag.

Tatsja
0

Idag är det skidor på teve och jag kommer sitta bänkad med min stickning. Har gjort en halsduk och mössa till barnbarnet i djurgårdsfärger. Det är ett garn som blandar sig själv. Finns i allsvenskans färger.

En kompis har beställt i svenska färgerna och en annan i Timrås. Så det blir att öva händerna och sticka på.

Lite ovant bara att använda högern istället för vänstern, men det går. Bra träning för min skadade vänsterhand också.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

God morgon säjer en som är trött och snart ska gå till sängs. Hoppas ni får en bra dag.

Kjelle
0

Idag är jag hemma med en sjuk grabb. Mamman är på kurs på jobbet den här veckan. Vi har fått det så bra ordnat att jag denna vecka kan jobba när ungarna är i skolan, men nu är han som sagt sjuk.

EvaG
0

Vad kul att du får ta hand om honom.

Kjelle
0

Han har feber och är väldigt hängig. Jag vågar ju knappt sova och Gittan kommer på fredag.

Tatsja
0

Stackars grabb. Blev han sjuk i fjällen?

Väl mött, Tatsja

Kjelle
0

Nej tror inte det. Då hade nog inte Gittan åkt på kursen. Jag fick lämna jobbet och hämta honom i skolan i går. Han ligger i dag med.

Tatsja
0

Du får pyssla om honom ordentligt. Varm nypons0ppa är både gott och nyttigt

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Nu har man rast. Hur är det med Lilllufsen nu är han frisk igen?

Kjelle
0

Han är frisk och Gittan var mer än nöjd med mitt sjukvårdsarbete.

Gittan
0

Han skötte grabben jättebra. Måste göra Pang i rutan, men hinner nu bara måndagen. Resten av veckan kommer. Hoppas ni står ut.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Du ser, allt går ju bra. Speciellt när grabbarns sköter sig själva. Hoppas huset stod kvar i alla fallFlört

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Den här veckan har verkligen varit jobbig. Mycket att göra på arbetet och dessutom förkyld. Ser fram mot nästa måndag för då blir det två dygns ledighet.

Tatsja
0

Krya på dig Eva. Ta honung i te eller varför inte 8 - 10 Dr Dryels i det. Sen smörj in bröstet med Vick när du ska sova. Lovar det lättar.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

#90 Du får aldrig mej att smörja in mej med Vick. Sov i princip hela gårdagen

Och nu är det dags att sova efter nattens arbete. Hoppas ni får en trevlig söndag. Natti, natti.

Tatsja
0

#90 Vad synd, det luktar gott och gör gott.

Nu har jag stickat 3 mössor och 4 halsdukar. Tar emot beställning på mössa och halsduk i just dina klubbfärger.

Bra träning för skadade handen att få tillbaka musklerna

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

Oj vilken vecka. Fick mycket mer att göra på jobbet efter att jag var på kursen förra veckan, men jag blir väl van. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

ObestämdVet inte om det har varit en bra helg, arbetsam har den varit i går var jag på tävling, men skött inget vidare, ögonen sviker mig när det är dåligt ljus, men så är det att bli "lGubbe"!

I dag har jag gjutit kulor men det var nog lite kalt hade svårt att få tången varm, men fick gjort ett par hundra i allafall.

SkrattandeSka titta på tv lite och sen är det nog sängen

Leffe
0

Nu ska jag iväg och göra ett arbetsprov (tänk mig sitta och cykla) sedan ska jag ta några bilder på lungorna. Katterna är lite förvånade att jag redan har gått upp ur sängen.

Sköt om er

Tatsja
0

Fast du klarar det bättre än mig. Jag kommer ju inte ens upp på en cykel. Benen vill inte.

Har varit och röntgat mitt andra knä. Se om det blir helprotes där också. Jag fick ju besked redan 2004 att risken fanns. Både vill och inte. Minns smärtan fortfarande. Ändå är det 6 år sedan det ena opererades.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Tyvärr har jag inte haft så mycket tid att visa mej här just nu. Alldeles för mycket på arbetet för tillfället.

EvaG
0

Tittut. Har rast och lite tid över. Nu är jag snart ledig två dygn.

Gittan
0

Skönt med ledigt. Själv har jag just nu så mycket att göra så jag ser i princip barnen hemma när de sover.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Fast en annan som alltid är ledig är lite avundsjuk på er som har jobb. Även om jag vet att jag aldrig skulle orka i dag, så saknar man gemenskapen som ett arbete ger.

Nu håller jag på och stickar en kofta till barnbarnet, sen blir det lite mer mössor och halsdukar i klubbfärger. Tar upp beställning på det.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Nu är jag oxå ledig - två hela dagar. Funderar på att besöka ett gäng katter i Solna, men nu ska jag ut och fylla på kylskåpet. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

EvaG
0

God morgon på er. Här hemma är det lungt. Jag väntar bara på att affären ska öppna. Teet är slut hemma. Hoppasni allihopa får en bra dag.

Gittan
0

Jag är ledsen att jag inte skriver mer här just nu, men det är så mycket nytt på jobbet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

God natt. Sussa gott. Här har vi haft mysigt och firat att vårt underbara hockelag vunnit kvalserien. Undrar om det heter kvalserie för att vi fans lider alla otäcka kval innan det är klart. Nu har jag kanske skrivit det på fel sida. So what. Sov gott.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Kjelle
0

Och idag har Gittan varit väldigt lugn och stilla.

Leffe
0

Stackars GittanSkrattande Huvudvärk kanske

Tatsja
0

Det heter skallerbang. Hoppas hon får vila ordentligt.

Här är det rena vilda västern. Min grannkärring är sjuk i huvudet. Är så less på att väckas varje natt av barnskrik och även vuxna som skriker.

Fick höra av en annan granne att hon tvingar barnen sova middag kl. 18.00 och då är det ålder 1.5 till 12 år. Inte undra på att de är vakna nätterna igenom.

Väl mött, Tatsja

JanGBG
0

SkrattandeNU ÄR SÄSONGEN IGÅNGTungan ute

FörvånadSköt årets första SVARTKRUTSFÄLT i Söndags.

FlörtWinchester m/92 i patron 44-40 och Colt SAA m/73 i patron 32-20 riktiga Vilda Västen vapen använde jag på tävlingen!

GladDet gick hyfsat kom inte sist och det smal och rök varje gång jag drog i avtryckaren.

KyssNär jag kom hem glad och lycklig så sa min fru, sin vanliga visa= "Man kan tro att du är 6 till 7 år och inte 67"

Gittan
0

#108 Då närmar sig sommaren. Härligt väder med sol. Ett tecken till på att sommaren närmar sig är att de svenska jordgubbarna har kommit - 884 kronor per kilo. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tatsja
0

Det var dyrt. Lägger nog pengarna på annat. Men så är jag allergisk mot jordgubbar

Väl mött, Tatsja

Leffe
0

Här öser regnet ned - är det sommaren som är på ingång. Det blir en lugn fredag med katterna.

Sköt om er

Tatsja
0

Vi hade grått, regn, snö och solsken, detta under endast tre timmar.

Väl mött, Tatsja

Gittan
0

Nu var det ett tag sedan jag var här, men jobbet har tagit all tid. Här är det fint väder och jag ska ta mig en ridtur. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Samma här.

Tatsja
0

Solen skiner idag. Ska ringa läkare. Måste ha ny medicin som tagit slut. Sen har jag fått blåmärken högt upp på båda låren. Ser ut som om någon grabbat tag och klämt hårt. Vet att jag inte har det, så nu får de klura ut varför jag får blåmärken, både här och där.

Väl mött, Tatsja

EvaG
0

Låser den här tråden då den blivit så länge och öppnar en ny.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer