Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilmer-och-tv-serier
Läst 1802 ggr
Leffe
0

Senast lästa västernboken

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den senaste västernboken jag läste var "Kanes sista strid".

Det är en västernserie av den norske författaren Kjell Hallbing (1934-2004). Under pseudonymen Louis Masterson skrev han 83 böcker om statssheriffen Morgan Kane.

I den här boken har Morgan Kane spårat Butch Cassidy och Sundance Kid till en by i de bolivianska bergen. Där möts man i en sista revolverstrid.

Kjelle
0

Har nyss läst ut Lewis B. Pattens "Helvetesjakten". Den handlade om en kille som var hotad till döden, men sheriffen kunde inget göra för inget brott var begånget.

[stblues35]
0

Morgan Kane är bra böcker!Han gjorde väl flera har jag för mig? Hade förut en jäkla massa westerns..Bill&Ben,Morgan Kane,Sheriff o.s.v..Hade väl runt 300 böcker!Kunde läsa dom om och om igen!:)

Faxlin
0

Jag måsteerkänna att jag är otroligt dålig på att läsa western böcker. Men se på filmer gör jag gärna. När jag läser är det annat som jag läser.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

EvaG
0

Har också läst en del av denna så kallade kioskvästern. En sådan pocketbok tog liten plats i handväskan.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[stblues35]
0

Senaste boken var förresten en Longhorn..kommer inte ihåg vad den hette nu men helt ok!:)

EvaG
0

#2 LeffeD har en massa Bill & Ben hemma

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[stblues35]
0

Ja Bill&Ben är bra böcker:)

denstore
0

Yukon Gold av WIlian D Blankenship var nog den senaste. Väldigt trevlig bok, med lite kvasi-western-stämning.

Annars är en klar favorit, som jag läser om vart och vartannat år, Vilda Tider av Brian Garfield. Rekommenderas å det varmaste.

Tatsja
0

Bill och Ben har LeffeD alltid älskat. Han fick några av oss på 70-talet. Då var hans lycka gjord.

Jag har inte läst en westernbok på år och dar, tyvärr. Däremot sett filmer.

När jag läser blir det mest fantasy och deckare

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?