Favoritfilm
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min favoritfilm är "High Noon" i Sverige "Sheriffen med Gary Cooper. Filmen är från 1952.
Gary Cooper belönades med en Oscar för bästa manliga huvudroll i denna berättelse om en sheriff som ensam måste försvara en stad fylld av räddhågsna medborgare mot ett gäng hämndlystna banditer. I den största duellen i filmhistorien riskerade Cooper inte bara att förlora sin stad utan även sin nyblivna hustru, spelad av den unga, vackra Grace Kelly i sin första huvudroll.
"Sheriffen" belönades med hela fyra Oscar, förutom bästa manliga huvudroll även bästa klippning, bästa originalmusik och bästa sång.
En nyinspelning gjordes för några år sedan.
Vilken är din favoritwesternfilm?
Här kommer en snutt till
Jag har som klar etta "Den gode, den onde och den fule".
Min favorit är De skoningslösa med Clintan.
De red för livet med bland annat Gene Hackman. Den innehåller allt från hästkapplöpning till aktion och slagsmål.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Sen har vi 7 vågade livet. Minns även Soldier Blue. Rå film
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Sju vågade livet är verkligen en klassisk film med Yul Brynner i huvudrollen.
Tänk att den i princip var en ny version av Akira Kurosawas film De sju samurajerna.

Åhh jag kan helt enkelt inte välja en enda favorit. Jag älskar western filmer och det är många som är otrolgit bra av de äldre filmerna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det finns oerhört många bra westernfilmer så det går knappt att välja…hmm kan man välja alla???:)
I nämnd ordning Davy Crockett-Vildmarkens Hjälte,The Alamo,Lonesome Dove,The Outlaw Josey Wales,The Last Command.Det finns naturligt vis 100 till men..