Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettfilmer-och-tv-serier
Läst 1083 ggr
Tess-W
0

Lonesome Dove

Förälskad i en film? Kan man bli det?

Japp.

Såg denna för ca 100 år sen (!) med min far, för första gången, och har sett den då och då under hela mitt liv. Fortfarande lika bra. Bara älskar den, alla delar, för det är ju ingen kortfilm, precis (som tur var)

Nu har jag börjat kika igen den på nytt, och är inne på fjärde delen.

Fler här som sett den?

Annars kan jag verkligen rekomendera denGlad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Gittan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har inte sett den.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

FörvånadJag håller med den är otroligt bra!

Desutom har den det jag gillar i filmer man har rätt grejor och kläder som stämmer med tiden.

GladAlla delar är inte lika bra, men det är svårt att säga vilken som är bäst.

SkrattandeVad tycker ni om filmen "Appalosa"?

EvaG
0

Appaloosa är helt underbar.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0
JanGBG
0

Skrattande LeffeD du har verkligen något att se fram mot!

Det är fyra filmer, först kom Lonesome Dove, publiken KRÄVDE en förtsättning då har vi Return to Lonesom Dove. Sedan gjorde man en uppföljare på huvudpersonerna när dom var unga (allt så före dom två första filmerna) Dead Mans Walk och en om huvudpersonens slut då har vi Streets of Laredo!

Jag anser dom tre första som OTROLIGT bra den sista är jag mer tveksam till men den är mer än se värd.

Dom finns som billiga DVD-paket

Tess-W
0

#5 Åh, nu blev jag glad! =) Har aldrig hört talas om varken Dead Mans Walk, eller Streets of Laredo. Nu vet jag vart jag kommer vara bänkad i helgen! =D Tack för infon!

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

JanGBG
0

FörvånadTvå filmer i samma klass också med Robert Duvall år "Broken Trail" och "Open Range" den sista gör han tillsammans med Kevin Costner.

Broken Trail utspelas så sent som 1900 , det är roligt att se hur länge "Vilda Västen" egentligen varade och hur laglöst det igentligen var och att man var tvungen att ta hand om sig med vapen i hand. Det finns ett romantiskt inslag i "Broken Trail" som borde tilltala kvinnliga tittare.

fespar
0

Såg hela filmen,drygt sex timmar,före den kom till Sverige.Jag har älskat västern-filmer sedan tidigt -50tal och denna film är den absolut bästa filmen någonsin.Den är så bra så att jag blir tokig när jag ser den,om och om igen.Delvis inspelad i Alamo Village,Brackettville,Texas där John Wayne gjorde sin Alamo film 1959.