Hello amigos
Det är tisdag idag. Närmare bestämt tisdagen den 24 november. Jag har precis kommit upp efter nattens arbete. Tänkte dra mej ned till saloonen och få i mej en matbit. Det blir nog inte bönor utan en pizza. Nu väntar ett par dagars ledighet. Ta hand om er allesammans.
Smaklig måltid och skönt med ledigheten antar jag. Här hemma tävlar jag och min dotter om vem som nyser och hostar mest. Vi är hemma båda två.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vem vinner?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
I kväll är det hockey som gäller på teven. Inte vilda västern kanske, men vilda isen.
Sköt om er
Här är det också hockey som gäller i kväll om mina snuviga familjemedlemmar tillåter det.
Nu har det slagit om till onsdagen den 25 november och jag sitter just nu i Solna.
#1 Hoppas du och din dotter kryar på sej och att de övriga där hemma inte blir smittade.
Nu på förmiddagen ska jag ta järnvägen till Malmö. Hoppas det inte blir något tågrån utmed sträckan
#5 Trevlig resa.
Själv ska jag ut och handla så det blir lite mat i frysen. Det är ju lön idag.
Sköt om er så syns vi här alla ni som gillar the wild west
Småkyligt i luften. Är glad idag. Äntligen gick min bil igenom. Så nu får jag köra lagligt ett helt år. ska bara in med skatten den sista.
Har ju varit utan min egen bil ett helt år och hänvisad till andra. Jättejobbigt. Så nu känns det skönt. Nu ska jag bara få grönt ljus att köra den själv av läkaren.
Har återbesök på fredag och ska då påpeka att det sitter kvar en bit av skruven i tummen. Den trycker på skinnet och gör ont.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Usch Taysja, hoppas du får hjälp med skruven och grönt ljus för att köra.
I dag kommer tiden mest att gå åt till att fixa föreningens tidning så jag kan skicka den till tryckning. Men jag ska nog hinna kika in här en sväng till med innan det slår om i torsdag :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag ska i väg och arbeta snart. En av arbetskamraterna ligger sjuk så jag får rycka in.
Nu tänker jag ta av mig höslstret och hänga det över stolen. Sedan ska jag dra något gammalt över mig och krypa till sängs.
Sov gott
Det är den 26 november och jag har kommit hem från nattens arbetet. Fick arbeta ledig natt på grund av sjukdom. Sitter nu här och ska ta en kopp rött te innan sovdags.
Funderar på uttrycket "Ett gott skratt förlänger livet". Ett otroligt konstigt uttryck. Ett skratt kankse förlänger livet, men ett gott skratt kan ju få förödande konsekvenser. Tänk att ha något gott i munnen och så skratta. Tänk om man sväljer i fel strupe….
#11 Det har du rätt i.
Här hemma är vi tre sjuka nu. Jag och bägge barnen. Sambon är den enda som är frisk och han är på väg till jobbet nu. Barnen och katterna sover. Jag sitter här i köket med hunden bredvid Önskar er alla en trevlig torsdag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#12 Krya på er allihopa. Låt sambon få ränna som vi kvinnor brukar få göra när de är sjuka
Peppar, peppar. Här är det bara sviterna efter sövningen som sitter kvar. Nu är det två månader sedan,så jag ska ringa läkare och kräva lungröntgen. Vill ju kunna gå ut med min hund själv. Även resa mig från soffan utan att känna att jag inte får luft.
Tur man kan garva här inne så dagen blir bra.
ska med sonens hjälp baka lussekatter idag. Jag gör degen och han resten. Sen är det tvättstugan som gäller, om nu maskinen är lagad. Snål hyresvärd. En enda maskin på 15 hushåll.
Lovar det blir liv från flera av oss när den är trasig.
men, men, nu ska jag läsa lite här och förgylla min vardag
Väl mött, Tatsja
#12 och 13 Se till så ni kryar på er
tackar
Väl mött, Tatsja
Go´dagens!
Solen verkar titta fram idag. Synd att man bara får se den genom fönstret. Måste ju jobba!
Krya på er ni som är krassliga och ha en bra dag allesammans!
Tittar in. Jag har en kort rast nu. Kul att det händer så mycket här.
Nu är jag hemma igen efter nattens arbetsskift. Dödstrött kommer nog att slockna direkt huvudet hamnar på kudden. Ha nu en bra fredag allesammans.
Sov gott Eva.
Idag ska jag till sjukan. Återbesök för handen. Ska påpeka att det sitter en bit av skruven kvar i tummen.
Kan någon förklara varför man alltid slår i den handen som är illa. Aldrig den andra.
Väl mött, Tatsja
Kanske för att man inte ska få ont i båda
Visserligen, men det gör ju extra ont i den handen.
Väl mött, Tatsja
Men tänk att ha ont i båda
Fast nu opererade han bort skruven. Den var hela 8 centimeter och nu släppte värken där den hade tryckt på skinnet, Men stödförbandet slipper jag inte, då tummen inte är helt läkt. Tur man har en till hand.
Väl mött, Tatsja
#24 Det går åt rätt håll i alla fall
Idag ska jag sitta och föra övewr lite diafoton till datorn. Ska bli kul att se gamla bilder igen
Sköt om er westernfantaster
Nu ska jag sova efter en hård och jobbig natt på arbetet. Ha nu en bra söndag allesammans så syns vi här senare.
Satte upp röda banden i fönstrerna och gardiner. Ljusstakarna på plats. Lindade in ledstången ute med grangirlanger, röda band och ljusslingar. Om jag får säga själv, blev det jättebra.
idag blir det mer julpynt. Landskapet ska göras, två fönster kvar. Lussekatter bakas. golven moppas. Så här är det fullt upp
Väl mött, Tatsja

Har varit och kagat bil med gubben och sonen. Men nu är man hemma igen. Skönt även om vi får fortsätta nästa helg med.
Handlade mat till djuren idag och hade dunder tur i affären så det känns super bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Natten närmar sig och jag borde sovit för länge sedan.
Varit på utbildning (Beteende vetenskap & personlighetsprofilering) hela helgen och det har inte blivit mycket sömn.
Idag har jag dessutom lyckats få upp julpyntet här hemma! :-) Vilken härlig myskänsla jag får när julsakerna kommer upp!
Nu ska jag sova. Hemkommen från arbetet, men nu väntar två dygns ledighet. Ha nu en trevlig måndag.
Nu har vi bakat lussekatter. Eller rättare sagt, jag gjorde degen och sonen bakade ut. Sen stod han där med fatet när första plåten var klar. Mums. Har försökt gömma en påse under och bakom annat i frysen, så vi har till lucia. annars får han baka mer.
Idag ska jag till tandläkaren. Jag som har sådan skräck för det. Tur sonen finns. Han brukar få in mig efter ett tag.
Väl mött, Tatsja
God morgon på er. Det är 1 december och en ny dag, en ny vecka, en ny månad och dessutom snart ett nytt år.
Sköt om er
tandläkaren ringde återbud på grund av sjukdom
Väl mött, Tatsja
#33 Tänk att sjukdom ska vara så härligt
God kväll!
Halvligger i sängen med nackspärr och har haft en mindre rolig dag pga detta. Kiropraktorn och sedan försök till vila. Men min underbara sambo springer med alvedon och julmust till mig. Vad tacksam man kan bli för så lite ibland!
Hoppas ni haft en bra dag allihopa!
Hoppas du redan blivit bättre.
Morning!
-6 grader nu på morron och månen lyser vackert över "prärien"!
Ha det bäst idag!
Vi har -5 och det är alldeles vitt av frost ute. Längtar till snön, även om jag får problem att gå. Men det är finare ute med snön och sen blir det inte så skitigt inne. Man kan se var Tatsja har gått, även om vi torkar henne ordentligt.
Igår blev min lilla gosing 10 år. Tänk vad tiden går. Tycker det inte var länge sedan jag fick henne. Men hon beter sig som en valp. Busig som bara den.
Väl mött, Tatsja
God morgon. Här inne där jag är håller sig temperaturen på en skön värme. Snart däremot ska jag ut i kylan och mörkret. Hoppas ni får en bra torsdag allesammans.
God morgon torsdagen den 3 december. Tre veckor till den där dagen där någon ska ha långt vitt skägg. Idag blir det en helt lugn dag - tror jag i alla fall. Ska väl gå ut på en längre promenad för att känna hur det är med andfåddheten.
Sköt om er
Nu är jag hemma och ska till sängs efter en hård natt på arbetet. Ha nu en bra söndag allesammans.
Sov gott och ha en fin andra advent. Glöm inte släcka ljusen bara
Väl mött, Tatsja
#42 Har inga ljus.
Ny morgon med tillhörande dag. Nu är man ledig ett par dygn igen. Tror jag bara ska slappa den här gången. Ligga och dra mej och ha det skönt. Vad jag än gör så ska jag sova om en stund. Ha nu en trevlig dag allesammans.
Hörde senast imorse om en lägenhetsbrand i Västmanland. Det var en adventstake som fattat eld. Det många inte tänker på är att även den elekstriska staken kan vara farlig.
Väl mött, Tatsja
Nu går vi mot morgon. Har haft en ledig natt och då har jag bara tagit det lungt. Sett på en gammal westernrulle med John Wayne. Nu börjar jag bli trött och tänker sova några timmar. Adios amigos för ett tag.
Körde för första gången igår själv. Det är över ett år sedan. Bara för att bilen har stått. Jag och barnbarnets mamma åkte till Västerås. Hade ju en son som fyllde 30 igår. Kände att jag saknat detta att kunna ta bilen själv.
Men nu har ett nytt problem kommit. Min stol vill inte röra sig varken bak eller fram. Polaren ska komma idag och se om det är en säkring eller kabel som är lös. Nackdel med mycket elektronik i bilen.
OBS! Det är en rekardostol för handikappade. Lovar det var jobbigt att lyfta in och ut benen när jag inte kunde köra bak stolen.
Men skönt att köra, var det.
Väl mött, Tatsja
#46 Vad kul att det börjar hända saker nu. Själv har jag varit lite hängig nu. Får se hur det är i morgon.
#47 Ja, bara andningen blir bättre. Verkar som antibiotikan inte tar. Ska till läkare imorgon, för att ta bort stygn i tummen. Då ska jag passa på att ta upp detta med infektionen.
Sonen blev så glad över sina presenter. Han är härlig. Kräver ingenting, bara grattis. Sen är han så hjälpsam mot mig, att det är lite extra roligt att ge honom något som han inte väntar sig.
Såg honom inte alls på kvällen i måndags. Installation av extern hårdisk och så vidare.
Väl mött, Tatsja
Kommit hem efter krogbesök - nykter och pigg. Nu ska jag kolla en westernrulle. Ha nu en trevlig lördag allesammans.
Då slipper du besök av herr ågren idag då. Vad skönt.
Hoppas du får sova gott på kudden.
Väl mött, Tatsja
Nu ska jag i väg och arbeta. Ha en bra lördagkväll allesammans.
Nu har jag slutat och sitter med en kopp te för att sedan lägga mej att sova. Hoppas ni får en härlig söndag allesammans.
Här är det nollan nu. Igår kväll föll det lite snö. Det ligger kvar, än så länge och lyser upp mörkret lite. Vill ha snö, så barnen får uppleva vintrarna som en annan hade. Inte detta blask. Sen blir det så skitigt inne. Tatsja drar in massa smuts när det är väta ute.
Ser mitt barnbarns lycka över den lilla snön. Hon är ju tre år nu och kan uppskatta snön på ett annat sätt.
Även om jag får problem med gången i snön, så är det finare.
Väl mött, Tatsja
Visst är det vackert med snö, men då ska den vara på träden och i naturen. Inte på gångbanor och vägar för där blir den slask eller isig.
Nu är arbetet slut för den här natten och min tekopp är fylld med rykande te och smörgåsen ligger bredvid färdig att bli uppäten. Sedan väntar sängen. Ha nu en trevlig måndag allesammans.
Här i söder är det också lite frostnupet.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Räcker med lite frost. Men samtidigt vill jag för barnens skull att det kommer snö som får ligga och då ska skottningen fungera också
Väl mött, Tatsja
Oj vad vitt det var ute när jag tittade ut. Nyss uppstigen. Har legat och kelat med katter hela morgonen
Sköt om er
Hemkommen från arbetet. Ska snart lägga mej. Det har varit mycket att göra nu, men snart är det jul. Julen kommer jag att fira i L A.
Huga, eländet har kommi hit. Det är vind, -4,3°C rått och 3cm snö.

-9 och snön ligger kvar. Vi får kanske en vit jul. Idag är det bara en vecka kvar. Har ni handlat alla julklappar än
Väl mött, Tatsja
Nu är det sol och -4,7°C,
Snökaos! Redan hemma efter nattens arbete. En kopp te sedan sova. När jag sovit ska jag ut i snön för att handla lite inför julen.
Mörkt mörkt, -3,3°C, modd över allt och isande fuktig vind.
-11 nu på morgonen. Idag ska jag och sonen till Västerås och handla lite julklappar. Ska även kolla på en pulka till barnbarnet, även om det inte finns några backar här, så kan man dra henne.
Sen funderar jag på en dockvagn att ha hos pappa. Blir ju så att man köper mest till henne.
Väl mött, Tatsja
Nu lämnar jag er för att fira jul med min mamma i Los Angeles. God jul på er.
God Jul själv, hoppas du får det bra.
Jag samlar souvernirskedar och har ingen från Los Angeles. Hittar du en kanske du kan köpa den så får du betalt av mig.
Väl mött, Tatsja
Nu är allt klart inför julen utom julgranen som ska bli klar i morgon. Vitt och fint ute, men kallt. Önskar er alla en trevlig tisdagkväll.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Snöade igår och inatt. Lätt snöfall och -5 idag.
Väl mött, Tatsja
Just nu, +1,7°C här hos mig.
Snöat i natt. Nu ska jag ut och fixa lite julklappar
Har ni tänkt på det - hela Sverige får en vit jul! Önskar er alla en trevlig onsdag. Stressa inte och var försokitig i trafiken.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Mja, här i söder är det mest grått slask, ingen riktigt vit jul här inte.
Här i köping ligger snön kvar. De har lovat ordentligt kallt i efter jul. Runt upp till -27. Men just nu är det "bara" -3
Ha en sån fin jul ni kan. Ät inte för mycket, så ni inte kan röra er.
GOD JUL
Väl mött, Tatsja
Juldagen. Vaknade redan halvfem. Tyst och mörkt i alla hus. Tänder stakarna i fönstrerna och slingan på trappräcket.
-1 men snålblåst. De har varnat för snö och att det kan bli kallare. Ända ner till runt -27
Fick så fina klappar igår. Ett fotbad av sonen. Har gått och slängt ett getöga på ett fotbad, men ansett att jag inte haft råd just nu. Denna goa son som bara har soc-pengar, har sparat hela året en hundring här och en tjuga där, för att kunna köpa några klappar.
Sen fick jag en jättefin spegelplakett. Se nedan. Gissa en moders öga tårades.
Väl mött, Tatsja
Glömde sända länk om någon är intresserad av fina saker till hyfsat pris.
Väl mött, Tatsja
Det var en fin julklapp
Hoppas ni har en trevlig dag idag. Julaftonen är över nu. Här sitter vi framför den öppna spisen och njuter. Lillflickan sitter på golvet och läser. Grabben sitter med ett nytt TV-spel. Det är tydligen ishockey. Önskar er en trevlig juldag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
LeffeD. Då kan du förstå att tårarna rann på en rörd mor.
Gittan. Var fotbollsvinsterna till belåtenhet?
Väl mött, Tatsja
#79 Jadå
Här är det fortfarande vitt ute. Nyss gått upp. Legat i sängen och kelat med katterna. Undrar vad man ska hitta på idag? Bara slappa kanske
Sköt om er
Jättekallt ute igår och plus ett idag. Varför detta varannandags väder. kroppen hänger ju inte med.
Väl mött, Tatsja
Nu är det inte så lång tid kvar innan man ska skriva 2010. Det verkar bli ett vitt nyår också. Idag ska vi ge oss ut på en liten skidtur i skogen. Inte sambon förstås för han får sova. Han satt ju och tittade på hockey i natt. Önskar er alla en trevlig onsdag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Tiden går fort. Vi verkar få ett nyår med snö och kyla. Då kanske busarna håller sig inne.
Lider med alla djur denna natt och även dagarna. Hur många tar hänsyn till att det finns djur som blir helt tokiga och helrädda av dessa smällare. Tack och lov så är denna hund inte så hemskt rädd. Hon bara slickar sig om munnen lite mer.
Önskar Alla Ett Gott Nytt År.
Väl mött, Tatsja
Här finns kyla ca: -5 eller så.
Snö? Man kan finna någon undanskottad hög om man letar, annars är det enbart rimrost.
Årets sista dag,tänk,i morgon är det 2010!
När kommer du hem EvaG?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Hur lång tid tar det innan man skriver rätt årtal automatiskt
augusti-september kanske?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Eller när det är dags att byta årtal igen.
Väl mött, Tatsja
Jag har redan hunnit skriva fel
Ja, det dröjer ett litet tag innan man vänjer sig vid att skriva 2010.
Visst är det fint med snön ute. I alla fall när den är orörd. Här utanför ser man spåren efter ett par rådjur. Inne har vi barnfritt ända till söndagkväll. De är hos sina morföräldrar. Det är bara jag som är uppe. Sambon ligger fortfarande och drar sig. Nu hoppas jag ni får en god fortsättning.
Nu är jag uppe och kom direkt till ett färdigtdukat matbord och klar mat. Gud vilken slappardag idag!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
VINTERDAGEN
Ser du det vackra, en snöig dag
Flingorna falla, naturens lag
En stjärna som gnistra och falla ner
Smälter i handen, det kommer fler
Täcket så vitt, snön så tät
Aldrig förglömma, den är så slät
Ljuvlig är känslan, kristallen klar
Nu den är, sen den var
Skogen så ren, Snön är vit som dun
Flingorna falla, lätta som fjun
Vill ej gå, vill ej förstöra
Det vackra jag ser, i kristallen den sköra
Väl mött, Tatsja
En vacker dikt
Tack, det är egna ord. Älskar att skriva dikter
Väl mött, Tatsja
Nu är det lite varmare.
#93 Bra dikt!
Ja, igår var det "bara" -14. Idag -15. Men när blåsten ligger på, så känns det kallare.
Väl mött, Tatsja
-9°C här i söder.

Hej nu är jag hemma igen. Gud vad kallt det är här. Just nu sitter jag hos en vän i Solna som håller på och gör i ordning mat åt oss. Ha nu en trevlig fortsättning allihopa.
Låser denna tråd och startar en ny. Den börjar bli så lång.