Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettövrigt-om-vilda-västern
Läst 4565 ggr
Dior
0

Saloon-bygge

Hejsan.

Till våren skall vi bygga om vårt magasin till en mysig saloon, och har nu letat ihjäl mig efter "rätt" känsla på byggmatrial, möbler och inredning.

Finns det någon här som har tips på något ställe som säljer sånt. Eller någon som tillverkar efter beställning? 

Kanske har ni sätt något som skulle passa på annons eller affär som skulle kunna passa. Framförallt pokerbord, bardisk, lampor, väggprydnader mm.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Eine
0

Kolla på Tradera och BlocketGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Dior
0

#1 Jag har gjort detta, men tycker inte jag hittar något specielltRynkar på näsan

/Therese.

Eine
0

#3 Har du skrivit egen annons då,med vad du söker? Det kan ju vara en möjlighet.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lorita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fyra vagnshjul, lägg ett bud

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Faxlin
0

#0: Ett råd är att åka till HC på sommaren, där säljer de otroligt snygga, robusta västern inspirerande möbler.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dior
0

#4 Tack, men just vagnshjul är bland de få saker jag redan har införskaffat :)

#5 Ja, där såg jag en hel del när jag var där sist också (åker dit varje sommar) Tanken var att få allt färdigt INNAN sommaren, men får kanske vänta tills senare, för på HC vet jag en vääääldans massa som jag lätt hade kunnat tömma mitt konto över =)

/Therese.

Lorita
0

Du har väll inte så långt till GBG där kan du åka in på Hammars, dom har massa begagnat bla inredningar från restauranger

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[GunillaF]
0

Vi har en Vesternpub här där jag bor. De har bytt lokal nu och har inte alls lika mysigt som förut.

Då hade de bl.a. barstolar med ridsadlar som sits.

Väggarna i puben var klädda med "bakaved" Vet inte om det heter så på svenska men det är det yttersta man får om man barkar av en stock. Det blir som bräder som är rundade och med barken kvar.

De hade satt upp vagnshjul i taket och satt lysarmatur och ljushållare på. Jättesnygga taklampor blev det.

De hade grovyxat material i bord.

Bänkar av tjocka plankor.

De hade yxat till några totempålar och hade dem istället för dörrkarmar.

Saloondörrar in till köket.

Rutiga dukar på borden osv.

sissie
0

Ett tips på kul grej.

Ett café här i stan gjorde en kul grej när de öppnade första dagen. Alla som tog med sig en stol till caféet fick gratis kaffe och bulle första dan eller så. Något att ta efter?

Så vitt jag kan föreställa mig en saloon så är det ju lite blandat när det gäller möblerna. Sen kan man ju kasta ut de stolar som inte passar. Man kan ju ha önskemål om tex pinnstolar.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[SimonK]
0

#9 Smart:)