Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 1345 ggr
[GunillaF]
0

Howdy

Måndagmorgon och en helt ny oskriven vecka ligger framför oss. Det gäller att fylla den med något vettigt!

Det känns riktigt avkopplande att vara på arbetet igen efter en helg med kakbakning och matlagning inför julen.

Skrattande

Ha det gott!

Leffe
0

Det verkar nästan jobbigare hemma än på jobbetSkrattande

[GunillaF]
0

Självförvållat. Flört

Det är kul med julstök men lite jobbigt också.Skrattande

Leffe
0

Allt jag gör med julen är att tända två stjärnor som hänger i fönstren året runt (släckta utom just i juletid)

[GunillaF]
0

#3 Det hörs ju … hm…lättsamt!Flört

Wassago
0

Här drömmer vi bara om sömn! Min lillkille på sju veckor har kolik så jag kom i säng halv nio i morses! Igår natt var vi ute å körde med honom i bil på grusvägarna runt stan och i natt roade vi oss med att dra barnvagnen över trösklarna här hemma mellan kl 01.00 till halv sju i morses, då det värsta började släppa på honom!

Leffe
0

Kolik ska vara trevligt har jag hört

[GunillaF]
0

#5 Åh…jag tycker synd om er. Både babyn och er föräldrar. 

En aningen kolsyrat vatten kan hjälpa vid kolik.

Ett av mina barn hade kolik. Vi kom på att det räckte med motorljud för att han skulle lugna sig och somna. Så vi satte igång dammsugaren. Glad

Wassago
0

#7 Tack för tipset, det med kolsyran har jag inte hört innan.. får testa det! Ja, e bra synd om honom, magen knyter sej å blir stenhård på honom i kramper å man kan inget göra känns det som.. Kör med alla tips som vi hört för att lindra för honom. Det bästa hitintills har varit att skumpa honom över tröskelarna i barnvagnen samt ut å köra på dåliga grusvägar!

Å själva e vi ju åxå rätt slut just nu.. känner mej helt groggy! Men det får gå, e ju trots allt mest synd om lill killen! Å vilka anklagande blickar man får av honom mellan attackerna..

[GunillaF]
0

#8 Stackarn.

En annan grej är att ha honom liggandes på mage över ett av dina lår, när du sitter ner. Puffa honom i baken lite, lite. Då brukar dom få rapa och det blir genast lite bättre i lillmagen. Det tillsammans med kolsyrat vatten är bra. Det räcker om ni får i honom en tesked med vattnet.

Wassago
0

Ja. ligga på magen å klappa rumpan kör vi med, men det hjälper inte när han har det riktigt svårt! Men e det ingen risk att han får ännu mer luft i mage å tarmar om han får kolsyrat vatten då? han e sju veckor gammal?

[GunillaF]
0

Kolsyran gör så han rapar. Du kan ju testa bara lite, lite till att börja med.

Wassago
0

Ok, ska testa så får vi se!

[GunillaF]
0

Hoppas det funkar för er! Glad

Wassago
0

Tack! Hoppas jag med! Flört

Leffe
0

Lycka till. Du får sätta dig på hästryggen med barnet i famnen och rida en stund

Wassago
0

#15 Jo det skulle vara kanon! Skrattande

EvaG
0

Oj kolik är jobbigt både för barn och föräldrar. Hoppas ni kommer på en lösning som fungerar snabbt och enkelt.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Tatsja
0

Kolik är inget roligt. Tack och lov brukar det gå över efter några månader. Men jag minns hur det var med min yngste. Han har nu fyllt 30 år. Han sov i 2 timmar, vaken 2 timmar. Dygnet runt i över 2 år. Gissa en som var trött och slut.

Vet inte om LeffeD minns det. Men ändå minns min son en julklapp från honom. Det var en stor schäferhund. Med hjälp av den, kunde han resa sig upp och gå. Hunden var hans älsklingsleksak.

Hoppas ni får hjälp med koliken.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?