Hello amigos 21
Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite härlig helgmusik
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Så en av mina favoriter
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
En solig dag idag
Det är nästan så man får vårkänslor.
Idag har jag mest lekt med katterna
Då har allt återgått till ordningen. Sportlovet är slut och barnen är i skolan igen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Tyvärr är det lite kyligt på balkongen. Suttit med katterna på den och druckit kaffe. Ja katten drack inte kaffe. De njöt av solen istället
Nu ska jag iväg och handla kattmat för en månad.
Idag ska jag faktiskt på säsongens första hockeymatch för min del. Ska iväg och se SDE-Djurgården i damhockey

Har luftat revolver i dag gick en tävling.
Det går åt rätt håll igen. Minskat 1 kg på tre veckor
Idag blir det ev middag på Kinarestaurang
Nu blir det en öl, en påse chips och fotbollskval på teve
I natt ska klockan ställas om
Ny vecka, nya utmaningar, nya vedemöder, nya glädjeämnen.
Snart dags för nypremiär av min gymnastik. Sedan ska jag köpa en lammstek, som jag försöka laga något gott av.
Här hemma råder influensatider, Barnen och sambon ligger nedbäddade
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu närmar sig sommaren. Det börjar bli livat på gården. Barn leker och kastar boll. Underbart.
Jag kommer att denna vecka börja med träningen igen. Hostan har nästan försvunnit. Kanske beroende på den medicin jag fick av husläkaren. Medicin, hör och hpna, som är till om man har bronkit. L'ste sedan i Fass att en vanlig biverkning på min lungmedicin är just bronkit.

Jag lider med dig Leffe, hoppas du blir bättre.
Det blir en bra lördagkväll med speedway av världsklass i teven, en påse chips och något att dricka

Lördagen var jobbig! Tävlade i fyra klasser med svartkrutsgevär. Gick bra i en ,sisådär i två och botten i en.
På söndag var det vapenvård för hela slanten.
Kul att du håller på måste jag säga
Så där ja. Nu är tågresor och färdtjänst bokat till utställningen i Uppsala 9-10 maj
Tre raser. Från vänster Norsk skogkatt, La Perm och Cornish Rex
Nu är det snart dags att ge sig iväg för en timmes träning
Verkar vara vackert väder ute och jag upptäckte att jag glömt ställa elrullstolen på laddning
Solen skiner. Planerna idag är att köpa hållare till balkonglådor för att användas till att sätta fast solcellslampor på. Kan nog bli mysig kvällsbelysning på balkongen
Sommaren är snart här.
Nu ska jag iväg på halvårsgångtesten. Ska så långt som möjligt på sex minuter. Tror det blev 240 meter förra gånger.
#26 Vad sött!
Idag har det känts som höst ute
Var positiv -må bra
I kväll ska jag på födelsedagskalas
Nu har jag plötsligt fått en massa västernfilmer på video
Dödstrött så här på morgonen, men ska snart iväg på träning igen.
Då var man ute på äventyr i helgen. Elrullstolen och gammalt InterCity-tåg. Utlagd brant ramp in i bistron från perrongen, men det fungerade. Så det blev en trevlig helg på SNRF:s utställning, många fina katter ocj skoj att träffa vänner jag inte sett på länge.
Nu är vi uppkopplade så nu tittar jag in. Hur har ni det?
Gud vad skoj se dig här igen Eva.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Toppen
Då är man uppe extremt tidigt för att åka till sjukhuset och vara där några timmar och sedan få veta hur jag mår samt förändringar det senaste halvåret. Frågan är: Bättre, sämre eller oförändrat. Troligen något av de två sista alternativen.
Bättre hoppas jag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det var sämre
God morgon. Vädret lovar gott idag
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
I kväll blir det speedway-GP i TV10. Ser fram mot det
Vilket underbart väder. Sitter på balkongen, fikar och njuter.
Idag är det än så länge sol, men monen börjar komma. Med andra ord så blåser det en del.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här är en solig fin dag än så länge i alla fall. Cornishen sitter på balkongbordet och tittar på det som rör sig. Själv har jag fullt upp idag blodorover, fotvård och dietist.
Uppe innan tuppen. Ska på praktik för att få ta mina varanprover själv.

Hej!!!!
Jag dök in på en liten visit!
Vad roligt att se EvaG!!!!!
Hej på dig också

i dag skall jag träna revolver skytte! På grund av "skakiga händer" är det av största vikt!
#52 Hoppas det gick bra.
Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus
#52 Jag hoppas samma sak.
Barnen och sambon är vid bladplatsen så jag får vara i fred och hålla på i trädgården. Passar på titta in här också.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Då ska man iväg och proviantera. Fisk, fisk och åter fisk. Får just nu bara äta kokt fisk. Ser en pizza eller hamburgare framför mig när jag äter.
Varit på blodprovstagning. Väntat på syrgasleverans som nu kommit. Nu väntar jag bara på leverans av diskmaskinen.
Nu är barnen ute om dagarna så man får lite lugn och ro.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Barnen är redan vid badplatsen. Sambon fixade picknick korg och följde med dem.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Är det inte kallt i vattnet?
Jag tycker det, men inte barnen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ja då ska man prova sjukgymnastik igen. Det var ett tag sedan nu. Sedan blir det dietisten, Jag tror hon blir glad idag. Jag har varit tvungen göra ett nytt hål i bältet.
Har n i hört det förut i sommar? Det regnar!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Önskar er ett trevligt veckoslut.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Tack detsamma
Suttit och åkt runt i skärgården med olika Waxholmsbåtar hela veckan.
Var positiv -må bra
Idag ska jag ut och handla. Bra med elrullen. Måste ju utnyttja pemsionärsrabatten som gäller på tisdagar.
Läs och häpna. Vi har sol och värme och min rygg är mycket bättre. Nu ska jag ta mig en kopp med kaffe sittande på balkongen
Nu stänger jag ned internet för helgen. Nu ska vi ha familjeliv under helgen. Tittar in om barnen och sambon går och badar.
Trevlig helg allihopa här.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Trevlig helg till dig och dina också.
Önskar er detsamma
Trevlig helg
Ha en bra dag
Sport iFokus
Detsamma, men med mina ungdomsfavoriter
Lugn helg på er.
Var positiv -må bra
Fick de planterade blommorna i trädgården förstörda efter allt regnande i helgen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vad synd Gittan
God morgon, god morgon. Solen skiner på himlen den blå.
Var positiv -må bra
Lite av sommaren alltså.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Lungt och stillsamt. Tjejen på fotboll så jag har hela TV-n för mig själv och ser på simningen med en öl och lite jordnötter.
Nu talar Tina om att hon inte vill vara med längre. Nu vill hon till sin mamma. Så nu väntar jag på att Bromma djurklinik ska öppna så jag kan ringa och komma med henne. Det blir alltså drygt 14,5 år hon och jag haft sällskap.
Nej vad tråkigt.
Har precis varit ute med hunden på morgonpromenad. Han börjar också komma upp i ålder.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
14:15 blir sorgens klockslag idag.

Har man haft ett djur så länge så förstår jag att det känns tungt. Ska tänka på dig.
I lördags var jag och skött Cas, tung, gammal, långsam och dåliga ögon. Visst blir jag sist det brukar jag alltid bli ! Men i lördags "glömde gubben av det", hade ett flytt av stora mått och träffade också !!!!!!!! En enda bom med revolver och två med hagel sprutan , inga med bygeln !
Undra hur det ska gå i kväll "Klubbmästerskap i svartkruts revolver" ska gå två klasser = Slaglås och patron.
Tröstekramar.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#80 Katten vad tråkigt.
#83 Flyt, rutin, skicklighet
Var positiv -må bra
Blir det sol idag eller ej. Funderar på att ge mig ut på fototur.
Sitter och väntar på kattmatleverans. Sedan till Karolinska och ta bort andningsmätaren runt bröstkorgen. Därefter får vi se vad jag hittar på.
Jag var på Karolinska. Hade min elrulle och rullade sedan in till city och runt lite där. Därefter rullade jag hem till Solna. Cirka fem timmar tog hela trippen
Nu ska jag till Nynäshamn och fota samt äta glass.
Dagens plan: Skansen med kameran
Idag har jag varit på sjukgymnastik på thorax. Sedan hem. Därefter gick jag till dietisten, som hade möblerat om för att jag skulle komma in lättare med elrullen. Hon såg så förvånad ut när jag kom utan rullen. Promenaden tog på krafterna så benen blivit lite vätskefyllda. Belönas nu med att åka på födelsedagskalas
Dags gå och lägga sig. Hur ska man orka följa friidrotts-VM när man är slut efter första natten?
Fy tusan. Uppe. Ser Godmorgon på teve. Ska snart i väg till Karolinska. Nu när man brukar sova som bäst
Ja då ska man ta sig till affären. Det blir ett försök nu när regnet verkar gått på lunch.
Det har regnat större delen av natten och nu regnar det igen
Nu ska jag iväg och tydligen få en egen coach, en vårdcoach. Det ska bli intressant att se hur ett sådant projekt utvecklar sig
Suttit och lagt in foton från 70-talet på datorn från dia och redigerat dem.

Tänk så här såg man ut i september 1971

Jo, du Leffe!!!! Vi har ju varit unga och vackra en tid också! Brukar ta fram gamla bilder på mig och frugan, det gör en glad.
Ni är roliga ni.
Här är hela familjen förkylda med feber. Gissa vem som inte får ligga i sängen, gissa vem som får gå ut med hunden och gissa vem som passa upp de andra sjuka.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Krya på er
Igår skulle jag laga till leverstuvning. Hade kokboken framför mig. Följde den. När det stod och puttrade i grytan började jag fundera på vad potatis, morot och tomat hade i en leverstuvning att göra. Måste ha fått en krtslutning. Receptet var på levergryta. Hur det smakade. Inget vidare
Ny Hello amigo-tråd här.