Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 2852 ggr
Gittan
0

Hello amigo 20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.

Här hittar du den förra tråden

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Barnen i skolan och jag ska till jobbet. Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Två jobbiga dagar. Uppe tidigt idag för de ska komma med ny tunna med flytande syrgas. Vet inte när de kommer. Det är olika tider varje gång. Sedan måste jag städa och ta bort grejer från vägg och bokhylla för i morgon ska de komma och dra fiberkabel till internet. Vet förstås inte vilken tid de kommer så måste alltså vara uppe tidigt. Som gammal "televerkare" förstår jag inte varför de inte kan dra kabeln i de fina nya rör som går mellan alla rum.

Cahira
0

Jag blev godkänd för upprätthållstillstånd idag! 🥳

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Gittan
0

#3 Grattis.

Kan berätta att i går var jag fåraherde. Ja jag var i alla fall hundvakt åt en border collie som hade bevakning av fem får i hagen. Tänk vad jag gillar får egentligen. Måste vara från när jag var ung och var med min far bland fåren om dagarna.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Jag gillar också får! Det var därför jag skrev novellerna om fårfarmen.

Leffe
0

Idag var det ett besök hos dietisten. Jag fick faktiskt lite beröm för jag håller vikten konstant trots att jag alltid sitter still. På något sätt har jag hittat rätt balans på min mat och energiåtgång eller vad hon nu sa. Går inte att ändra mer på kosten utan vill jag gå ner mer måste jag börja träna igen.

JanGBG
0

Du är duktig Leffe!!!!!

Jag kan ju röra på mig, men håller inte vikten!

Leffe
0

Tänk att i lördags var jag till Dressman för att köpa jeans. Då fick jag veta att jag var lite för kraftig. De hade inte byxor med så stor midja som jag har. Fick åka till Dressman XL istället. Hu vad jag måste gå ner

Gittan
0

#8 Aj då

Jag har inte tid vara snorig och febrig. Så är det bara. Vet ni att nu är jag snorig, ont i huvudet och feber.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

#9 Krya på dig

Idag blir det teve - ridsport och tennissport. Tur att US Open slutar på måndag. Det börjar bli jobbigt sitta uppe till fem på morgonen. Tolv timmars tennis per dygn.

Gittan
0

Nu är det slut på kvällens ro. Nu kommer gubbarna här hemma ned till gillestugan, Tydligen är den tråkiga fotbollsmatchen slut.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

För andra gången i mitt liv håller jag på att laga till kålpudding. Vi får se hur det går

Leffe
0

Lite hängig och trött idag. Är det månne nätternas tennistittande som tar ut sin rätt? Ute är det sol och moln huller om buller.

Sköt om er

Leffe
0

Här hemma försöker solen tränga fram, men den verkar ha det svårt. Själv sitter jag och väntar på ny leverans av syrgas.

Leffe
0

Jag ska snart iväg och klippa mig. Därefter till polisen för att fixa nytt ID-kort

Leffe
0

Fint väder och jag ska ge mig iväg till syrrans kolonistuga

Gittan
0

Det är en fin dag så jag jobbar hemifrån idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Catwoman
0

I dag är det mulet, men uppehåll.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Leffe
0

Nu har jag givit mitt bidrag till demokratin i Sverige

Catwoman
0

#19 Antar att du har röstat i valet.

Nu har jag också gjort det.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Cahira
0

Jag håller på att stressa sönder. Vintern är tidig och jag har alldeles för mycket på listan att fixa innan vintern. Om jag inte får det gjort så kommer nästa år vara ännu värre.

Jag har stressat sen våren, har inte ens haft tid att njuta av sommaren och nu är den redan borta. Vi brukar ha värme till oktober iallafall, men oftast november enligt Mike. Och såklart har frosten redan kommit så jag vet inte hur det kommer bli med höstskörden av hö. Solen värmer under dagen men…

Och jägare skjuter oavbrutet så inte kan man sova, korna stressar, de kan inte äta för de törs inte vara där de ska beta. 

Och vi har kattungar sent i år så naturligtvis oroar jag mig för dom med. 

Och uppepå det så har Piper (häst) rivit upp lite av såret som läkt fint hitills, men hon hade blod längs hela benet imorse. Det är dock mirakulöst hur bra det gått hitills så jag är bara glad att vi inte behövde avliva henne på plats. Det var ingen liten skada. 

Jag är sjuk och då blir jag gnällig, behövde gnälla av mig. Jag sov bort hela lördagen och jag har inte ätit en riktig måltid sedan fredag eftermiddag. Halsen gör för ont och magen gör uppror. :(

Gittan
0

#21 Försök ta det lungt.

Tänk så härligt väder det är fortfarande.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Idag känns det inte så varmt ute. Stora svarta moln börjar visa sig framför solen. Katterna sover så gott på sängen och skrivbordet.

Catwoman
0

Idag var jag och hälsade på pappa på sjukhuset.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Leffe
0
Cahira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt fantastisk dag på Zoo idag, kom hem med flera hundra bilder och minst lika många minnen!

Vad är inte vilda västern utan coyotes? :)

Leffe
0

Coyote, puma, bison ,häst,får. Fin bild

Leffe
1

Jaha nu har man ny mobiltelefon

Cahira
0

Kul med ny mobil. :)

Gittan
0

I kväll ska hela familjen gå och se hockey.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Nu ska jag beställa tågbiljett. Ska till Köping på lördag. Ska gratta vän som fyller 60

Ford -57
0

Har lagat en bränsleläcka på slängvolvon halva kvällen,fastrostade bultar å slangklämmor🥵 Men nu e man nyduschad, å då finns vissa likheter me en lapp/same, Gissa på vilket sätt😉

Catwoman
0

#32 Vet inte

Tycker nån om att ligga i sängen och inte kunna somna. Man bara ligger och vrider på sej och blir svettig. Jag tycker i alla fall inte om det.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Leffe
0

Jaha då ska man till Köping så här tidigt för att fira en väninnas 60-årsdag.

Leffe
0

Sov till 12 idag. Det var ju alldeles för lång dag igår och vinet var väl också en liten bov i dramat. I morgon blir åter en tidig dag för då ska jag passa syrgasleveransen som kan komma när som helst mellan 8 och 17. Tisdag blir också tidigt för då ska jag på kurs om min sjukdom PAH. De har börjat med lite nytt på Karolinska. Några patienter får träffa läkaren, sköterskorna, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator. Alla på en gång och prata om sjukdomen.

Alltså uppe tidigt tre dagar av fyra - herre jösses jag kommer att bli ett vrak.😴

Catwoman
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Verkligen OT - i kväll ska jag på hockey

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Leffe
0

Det regnar ute, men vad gör det för jag sitter inne och väntar på syrgasleverans.

gromar1942
0

Nu är det höst. Regn, rått och det börjar bli kyligare. Löven börjar ändra färg.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

Leffe
0

Det ser blött kallt ut utanför fönstret

Gittan
0

Då har man två barn hemma i två dagar - skollov. Tänk vad sura och trötta de är när man väcker dem på morgonen och talar oma  att de ska till skolan. Nu när de är lediga är de uppe med tuppen och sedan full fart ut.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Nu har klockan precis slagit över till lördag

Norman Bates
0

Säger fula ord i tysthet..missade idol igår..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Leffe
0
Leffe
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska ut och handla. Sedan i kväll blir det speedway på teven

Catwoman
0

För mej gäller hockey i eftermiddag.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Norman Bates
0

Nyligen hemkommen från ett 100 års kalas..*Hurra för smörgåstårta*

Catwoman
0

100 oj katten!

En fin smörgåstårta är verkligen gott.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Norman Bates
0

Han är så jäkla gammal den mannen så han var uttaget som OS reserv till OS 1936, och då var han vuxen..

Leffe
0
Leffe
0

Sitter här med en Cornish rex liggande bakom nacken och över axlarna. Dagen kommer gå i lugnets tecken. Solen skiner ute.

Leffe
0

Idag fick jag säga hej då till min Fröja innan hon stack över regnbågsbron

Leffe
0

I morse stämde inga morgonrutiner. Märkte då att det var Fröja som styrt mina morgonrutiner sedan 15 år tillbaka

Cahira
0

Stor kram, beklagar din förlust åter igen. 😕

Leffe
0

Nu på morgonen blir det blodprovstagning. Till kvällen blir det möte i borådet

Catwoman
0

Ensamt i kväll. Killen ska på fotboll med några polare.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Leffe
0

Idag väntar jag leverans av kattsand. Hela natten har det regnat, men nu skiner solen.

Leffe
0

Jag ska gå på en kur kortisontabletter för att öppna luftvägar bättre. Börjar bli förkyld och det leder till tyngre andning

Gittan
0

Hela helgen var vi Stockholm och hälsade på bekanta. Det var trevligt, men det var i alla fall skönt att åter komma hem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

gromar1942
0

Synd att du inte hörde av dig så hade vi ju kunnat träffats.

Gittan
0

En sämre höstdag, regn + blåst = råkallt

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
1

Så där ja. Två sömndruckna barn sitter och äter frukost.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Ska iväg och köpa en ny hårddisk som sedan ska monteras in i gamla datorn

Leffe
0

Då ska jag snart iväg här på morgonen och kollla vad PAH-gymnastik är fär något. Se om det är något för mig att hålla på med.

JanGBG
0

Hej Kompisar

Har varit borta ett tag, ska försöka bli bättre

Gittan
0

Härligt att du är tillbaka.🤗

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0
Leffe
0

Ha en trevlig lördag allihopa

JanGBG
0

Har varit i Borås hos några trevlig kompisar och fått mekanikerhjälp med ett vapen

Mycket snack blev det också

gromar1942
0

Jan, jättebra att du är tillbaka

Gittan
0

Tänk vad skönt för barnen. Tittade in till dem nu på morgon och de sover hårt. Det är de välförtjänta av. Varje vardag går de upp 6:30 för skolan. De har jobbat hårt i skolan, framför allt sonen som haft svårt med att skriva och läsa, Det har blivit en klar förbättring. Skönt för dem att koppla av hela veckan.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

November och tvåsiffriga plusgrader. Något stämmer inte

gromar1942
0

Skönt tycker jag.

Gittan
0

Ny dag - nya utmaningar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Ford -57
0

Ny dag - Nya möjligheter👍

Gittan
1

Det stämmer det också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Ford -57
0

Jepp. Och så va denna dag i stort över, massa snö har kommit, jaja iaf en dm, Men d räcker å blir över. Man bor 300 mil för högt.😉

Leffe
0

Här har det småregnat hela dagen och blåst - Stockholm, Solna

Leffe
0
Gittan
0

Nu blir det en snabb färd till jobbet för ett sammanträde. Sedan hämtar jag barnen på skolan.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Idag har det varit så mulet så det har känts som kväll hela dagen

Gittan
0

Barnen har åkt till skolan. Sambon sover. Han ska snart upp. Själv har jag hunnit med att få iväg två trötta barn samt hunnit med promenad med hunden.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Ha nu en trevlig helg allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0
Leffe
0

Ny vecka. Varmt för att vara så här sent på året. Ute tidigt för blodprover. Sitter åter hemma och nu väntar jag på syrgasleverans.

Leffe
0

Nu på förmiddageen är det dags för gymnastik och träning

Gittan
0

Nu iväg med barnen till skolskjutsen och sedan en promenad med hunden. Mörkt ute.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Det har varit mycket på jobbet, men nu börjar det lugna ned sig. Då börjar julstöket istället.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Barnen i skolan och hunden och jag har fått vår morgonpromenad. Fy tusan vad mörkt det är ute.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Ny vecka, ny månad och min dag börjar snart med blodprov och sedan väntan på ny syrgas

byggarn30
0

Vi hade Thanksgiving med pumpasoppa, kalkon och pumpapaj på COW. Naturligtvis med alla rätta tillbehör. Nu sista avsnittet av The Walking Dead :)

Leffe
0
Leffe
0

Snart ska man åter iväg för träning. Verkar kallt ute.

Sköt om er

Leffe
0

Nu pågår finalen i iFokus sportfoto 2014. Välkommen att rösta om ni gillar bilder och idrott. Klart ni får rösta även om ni inte är sportintresserade

Gittan
0

Varit solo i kväll. Dottern ligger över hos en kamrat. Son och gubbe på hockey. De kommer väl hem snart efter en hamburgerrunda efter matchen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Barnen på väg till skolan. Sambon sover. Så det är bara jag vaken. Hunden ligger vid mina fötter och tittar på mig. Vi ska snart ta vår morgonpromenad.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Vaknar till radions otäcka besked om ett gisslandrama i Australien. 

Måste ju upp på morgonen för att vänta på syrgasleverans. Det ser regnigt ut utanför fönstret

EvaG
0

Hej på er. Just nu befinner jag mig i Solna. Ska sedan till Malmö. Kommer vara i Sverige till och med nyår.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Kjelle
0

#97 Vad skoj du är här igen.

Leffe
0

Härligt att du både kom till mig och tittade in på sajten

Gittan
0

Härligt Eva!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Har precis röjt efter julaftonen med hela släkten samlad. Nu är det lungt och skönt. Barnen är hos sina morföräldrar till i morgon.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Nu börjar jag må bra. fick ta av bandaget på örat haft det hela julen.

Leffe
0
Gittan
0

Låser den här tråden. En ny hittar du här.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer