Vilda Västern iFokus

Vilda Västern

Etikettutanför-ämnet
Läst 2513 ggr
Leffe
0

Hello amigo 17

Då den förra tråden blev så lång så börjar vi en ny. Här kan du skriva om vad som helst (nästan). Sådant som väder och vind samt annat utanför ämnet.

Här hittar du den förra tråden

Leffe
0

I slutet på den förra tråden pratade vi om peter54:s bii och att janGBG missat att hjälpa sin fru

JanGBG
0

Jag "HÖLL på att missa hjälpa henne" hon påminde mig.

Fick låsa in "skjutjärnen" i skåpet och köra fram bilen istället.

Men vad gör man inte för sin fru.

( Det är inte lätt att hitta en ny!)

Leffe
0

En höstdag, men vad röda och fina löven på träden är. Tänk snart faller de av och hamnar på marken. Frosten lägger sig på och det blir halt med dessa löv.

I kväll gäller det försöka lägga mig tidigt. Ska upp i morgondagens tidiga morgon för sjukhusbesök och ultraljud.

Katterna ligger på sängen just nu och struntar totalt i mig.

Sköt om er

JanGBG
0

Lycka till i morgon!

Leffe
0

Fick det uppskjutet till den 14 oktober. Det blev senare på dagen då.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är nya kärran äntligen anpassad så att jag kan köra den 🙂

Leffe
0
JanGBG
0

Ser häftigt ut!

Är just hem kommen från en svartkrutstävling, skött inte så bra.

Leffe
0

Då har man varit och gjort ultraljud. Kroppspulsådern såg normal ut

JanGBG
0

#9 Skönt, då kan vi andas ut!

Leffe
0

Det börjar av någon konstig anledning verka höstlikt ute med färgade blad på marken

Leffe
0

I eftermiddag Viking Lines Cinderella till Åland. Tillbaka i morgonkväll. Ska bli kul

Sköt om er

JanGBG
0

Skött om dig, var försiktig i baren! Akta dig för farliga kvinnor!

Eller! Du kanske ska göra precis tvärtom ? Livet är kort!

Gittan
0

Uppe lite för tidigt framför allt när jag inte behöver väcka barnen. De har skollov. Får väl ta en tidig promenad med hunden istället. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Mår inte bra!

Mitt höger ben och fot har svullnat upp och är inflammerat, alldeles rött, har ont i det, tror att jag har fått "Rosfeber" har haft det för. Har fått tid hos min läkare.

Har inte tid att vara sjuk nu, mycket att göra.

JAG VILL INTE VARA SJUK.

Gittan
0

Krya på dig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

gromar1942
0

Krya på dig JanGBG.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

JanGBG
0

Det värker och är svullet i benet!

Fick ta både värk - och sömn piller i natt.

Gittan
0

Låter inte bra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Dagen går i matens tecken. Ska köpa torrfoder till katterna och sedan ska jag köpa lite mat till min frys.

Sköt om er

Gittan
0

Barnen i skolan. Sambon ska inte till rehab och jag ska till jobbet halva dagen. Veckan börjar smidigt och lugnt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Hej på er.

Har fortfarande ont i benet, verkar som inte medicinerna hjälper.

Men det finns glädje ämnen.

I Lördags ordnade jag en tävling i gevär. För en gång skull skött jag riktigt bra själv. Det gick bra med mitt nya "Västern - Vapen" också.

"Kentucky Long Rifels" ett klassiskt vapen.

Men mest av allt min fru ska nu prova om hon kan vara utan syrgas. Läkarna gav besked i dag. En månad! Utan går det så kanske hon slipper.

Leffe
0

Snart iväg till Thorax på Karolinska för ett litet samtal. I kväll ska jag kolla en TV-serie jag tycker om, lättsam och lite småspännande - Chicago Fire

Sköt om er

JanGBG
0

Har köpt kulor och tändhattar !

Min fru kontrade med.

Går det inte lika bra med "kepsar" ! Sa hon.

Vad roligt det är att se henne utan en slang i nosen och en bullrande syrgasgenerator i ändra ändan.

HOPPAS det håller i sig!

Leffe
0
Gittan
0

Barnen på väg till skolan, Hunden har fått sin promenad. Snart dags köra sambon till gymnastiken och mig själv till jobbet. Sedan handla, hämta sambon. Köra hem. Fixa mat så det är klart när barnen kommer hem. Sedan blir det en stillsam kväll med dottern i gillestugan medans sambo och son kollar någon tråkig fotbollsmatch på TV. Låter på dem som den är livsviktig.

Önskar er alla en trevlig fredag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

En mulen höstdag, men en varm kopp kaffe uppväger det mesta. Idag kommer jag nog redigera lite bilder på datorn.

Sköt om er

JanGBG
0

Ont i benet!!!!!!

Ska försöka komma till läkare i morgon.

Trots värk var jag och skött lite gevär i dag.

Gick "hyffsat"

Du är sjuk! Ta det lite lugnt. Sa min Fru.

JAG VILL INTE VARA SJUK!!!!!!!!

Gittan
0

Janne klart du inte ska vara sjuk så se till så du blir bra igen. Din fru säger åt dig att ta det lugnt. Jag säger samma sak.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Har suttit i mer än 4 timmar på akuten i dag. Läkaren på vårdcentralen trodde jag hade en "blodpropp" i benet.

Dom har klämt på mig och tagit ultraljud samt massa prover.

För att komma fram till att det bara är en infektion i benet.

Mer antibiotika och hem och VILA! Sa Docktorn.

Så nu sitter jag här och har hur tråkigt som helst.

Leffe
0

Det är en spännande fotbollsmatch på fyran i kväll

JanGBG
0

Det får väl bli det då!

Gittan
0

I kväll blir det nog en trevlig hemmakväll med sambon i soffan framför TV:n medan sonen troligen spelar hockey på datorn och dottern ligger och läser samt lyssnar på Jedward. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Ja då ska man ut och handla. Det börjar se lite tomt ut i frysen

Sköt om er

Leffe
0

Kom precis på att det är fredag idag. Inte för att det spelar så stor roll längre, men man kan ju påminna sig hur det var när arbetsveckan närmade sig slutet.

Hur som så tycker jag ni ska sköta om er

Gittan
0

En sömnlös natt. Sambo och barn sover. Själv sitter jag i soffan med hunden bredvid och vi lyssnar på CD med Elisas. Hoppas ni alla får en trevlig lördag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Hoppas ni mår bra allihopa. Många kramar från mej till er.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
0

En fin dag. Lite kallt. Barnen är på väg till skola. Själv kommer jag jobba hammavid idag. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Har fortfarande ont i benet!

Tyckte "damråttorna" började bli monster! Så jag övertalade min fru att vi skulle köpa en "totalstädning av köket".

I dag kom det en dam hon var proffs! Så nu glänser mitt kök. Hade nästa inte lust att laga middag i det!

Det var värt var enda krona!

Gittan
0

Barnen i skolan. Sambon får sova en stund till innan jag och han åker in till stan. Han för träning och jag för jobb. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Catwoman
0

Här är det varmt. Slutet av november och jag tycker det är varmt. Vart är vädret på väg. Jag vet vart jag snart är på väg. Ska till stadsbiblioteket i Stockholm och plugga.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

Har skjutit i dag med min "Kentucky bössa" gick riktigt bra!

Leffe
0

Ska snart ge mig ut i det fina solvädret. Nu slutar skidorna på teven

Sköt om er

[peter54]
0

Här vågar man sig inte ut, det blåser så att man får gå lutad 45° mot vinden.

🥵

Leffe
0

Här är det lugnare när det gäller vinden

JanGBG
0

Kallt och blåsigt!

Ush!!!!

Leffe
0

Var i väg och köpte kattmat så det räcker över jul om inte längre. Då började det snöa så man såg inte mycket framför sig. Säsongens första snö i Solna. Solna kommunen med troligen Sveriges sämsta snöröjning.

Sköt om er

JanGBG
0

Här är storm och regn!

JanGBG
0

En tråkig dag!

Satt från kl. 09.00 till 16.00 med min fru på olika avdelningar på sjukhuset, hon hade så ont i sidan att jag trodde hon skulle svimma. Plötsligt gav sig smärtan, dom hittade inget fel men trodde hon hade haft en  njursten.

Nu är vi hemma, det blev enkel middag rökt skinka och potatisgratäng, nu får det bli tv för resten av kvällen. Orkar inget mer.

Leffe
0
Catwoman
0

#49 Hoppas hon mår bättre nu och du samlat nya krafter.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

#51 Tack.

Hon är bra mycket bättre i dag.

JanGBG
0

I dag Lördag 14 dec! Sista tävlingen för i år vår julskjutning en tävling på lite "Skoj". Jag var banläggare och tävlingsledare men jag hade gjort den "svår och lurig". Dom "stora Grabbarna" var inte riktigt med på noterna!!!!

En av våra bra damer gick och vann! Hon satt bredvid mig vid "julbordet" efteråt. "Jag bryr mig inte om priserna (Vin och godis) men jag slog dom "Stora Grabbarna", det har jag aldrig gjort förr! Viskade hon åt mig.

Det gick inte dåligt för mig heller kom på 7:a plats.

Med andra ord en mycket bra dag trots dåligt väder.

Leffe
0
JanGBG
0

Exakt!

Vaknade tidigt med värk i dag, åkte upp och skruvade ner målen, rör jag på mig släpper det.

Kalt, regn och blåst ! GBG - väder!

Leffe
0

Kan tänka mig att vädret hjälper till att ge värk. Själv tycker jag mig ha ont i varenda led i kroppen.

Leffe
0

Dags att lämna lite blod för tester igen. Det är bra att de har koll på att medicinerna inte ställer till något de inte ska göra. Ja jag är tacksam att sjukvården har så otrolig koll av min sjukdom och mig som de har.

Sköt om er

JanGBG
0

Leffe! Du är en tapper man!

Jag klagar men har det värre!

Sköt om dig nu i jul.

Hur firar katter (dina) jul? Extra till delning av sil och anjovis?

Gittan
0

Ska till jobbet nu och börjar få lite julstress. I eftermiddag ska sonen handla julklappar och i morgon eftermiddag dottern. De vägrar handla samtidigt. Så mamma får offra sig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Janne till skillnad mot dig så har jag ingen värk. Det är lättare att stå ut om det inte gör ont

JanGBG
0

Leffe!

Det jag skrev blev så fel!!!!!!

Jag skulle skriva" Jag klagar men DU har det värre"

O, så blev det så fel!!!!!! DU kom ju inte med!

Ber om ursäkt! Förlåt!!!!!!

Hoppas du vet att du har en vän i mig!

Vet så väl hur du har det!

Leffe
0

Jag tolkade det som att du menade att jag hade det värre och jag tycker inte jag har det för jag har inte ont.

JanGBG
0

Bra!

Då är allt på rätt spår igen!

Leffe
0

Uppe med tuppen. Inget skönt alls när man är van sova till 11. De ska komma och byta spis,kyl och frys idag. De har lyckats begränsa tidpunkten när de kommer till mig 7:30-16:00.

Sköt om er

JanGBG
0

Med andra ord du har en värd precis som dom flesta!

Vi skulle byta dörr hos oss.

Fick samma tid som du men dom sa mellan måndag - onsdag.

Leffe
0

Ja så byter de vitvarorna hos alla när de står som mest i julmatslagning

JanGBG
0

Det är nog det dom kallar planering! Tror jag!

Gittan
0

#61 Jag tolkade det på samma sätt som LeffeD. Det är ju så att vill man tolka det på annat sätt så gör man det. Jag tolkade det på mitt sätt då jag vet att du är en bra människa. Om jag tyckt du varit en dålig människa hade jag kanske tolkat det på annat sätt. Tolkningar beror på hur skrivaren är och på hur läsaren är.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

gromar1942
0

Har ni sett att folk är stressade ute - är det en jul på ingående.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus

[peter54]
0

Jag har hållit mig borta från städer den senaste månaden, så jag har inte sett till någon julstress. Här hemma rullar det i sin vanliga lunk. Ungarna är förstås lite uppspelta, dels över att det bara är två skoldagar kvar till jullovet och dels över själva julen.

För mig är det ingen stor skillnad, jag måste ha mina dialysbehandlingar som vanligt, så jag är ledig på julafton, men dialyserar på juldagen. Jag är alltid glad över att bo på landet, men extra nöjd med den saken under den här tiden på året.

🙂

JanGBG
0

Jag trodde att om jag handlade i dag skulle det vara lugnt i matbutikerna!

Fy, attan vad jag bedrog mig!!!!

Fullt med folk som sprang som galna höns!!!!!! 

Samt att det blir vissa saker man glömmer!

Tidigt på dagen i morgon ska jag göra sista raiden!

Leffe
0
Leffe
0

Ja i morgon är det julaftonen med allt vad det innebär. I kväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto. En tradition jag och katterna har sedan den tid jag jobbade. Jobbade alltid dubbla pass på julaftonen. Så kvällen den 23:e sill, skinka och annan julmat och en bingolott.

Sköt om er

JanGBG
0

Leffe! Har jag fel, men jobbade inte du inom någon slags färdtjänst? Det måste ha varit en av årets värsta arbetsdagar julafton, med alla som skulle till sina barn och anförvanter!

Ha en riktig god jul på dig nu!

Leffe
0

Jo jag körde färdtjänst och det var en av de jobbigaste dagarna, men samtidigt den roligaste. Man verkligen såg hur glada våra kunder var när vi hämta dem från sjukhus och långvård för att köra dem till julfirande med sina anhöriga. Den synen var värt hur mycket som helst

Gittan
0

Nu är det julaftonen och kan ni tänka er. Mina barn var uppe först. Tänk det händer aldrig annars. I eftermiddag kommer mina föräldrar och syster hit så vi ska fira jul tillsammans.

God jul på er

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Jag ska hem till äldsta syrran och hennes söner med familjer i eftermiddag och äta en massa (misstänker att min dietist förstår det) och sedan blir det trevlig julsamvaro.

God jul på er

JanGBG
0

Hej. Hur mår ni idag?

Det är ju inte bara Leffe som har en dietist över sig.

Det blev mycket i går, får bli lite lungnare i dag!

Leffe
0

Jag mår bra. Lite trött bara. Väntar på att kaffet ska bli klart

Gittan
0

Här hemma slutar vi 2013 och börjar 2014 med att hela familjen ligger i magsjuka.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Ja, Gittan!!!!

Det är en av fördelarna med barn, man får ALLA sjukdomar som går!

Kjelle
0

Nu är det bara Gittan som springer mellan säng och toalett här hemma.

JanGBG
0

Helt enligt naturens lagar Mammor blir sist frisk! ( Dom sköter ju om alla sjuka barn och äkta män in i det sista.)

I dag ska jag gå på bio med ett tonårsbarnbarn.

Jag håller med Drottningen om att barnbarn är livets "Efterrätt"

Catwoman
0

God förmiddag alla glada och alla andra. Ni som räknar er till alla andra tänk på att det finns alltid något att glädja sig åt även om det kanske råkar vara något väldigt lite.

Ett rykte säger att vintern är på intågande. Ja på gott och ont. Då jag idag tillhör den glada skaran så glädjer jag mig åt lite vinter.

Hoppas ni alla får en bra dag.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

Vintern! är en klart överskattad företeelse!

Fru Catwoman jag håller inte med! 

SNÖ = är inte "vit och fin" utan svart av sot och avgaser. slaskig och våt ligger på gatorna och hindra trafiken och fotfolket.

Kyla, blåst och fukt = VINTERN

Jag längtar efter sommaren!

Gjord militärtjänst i Värmland , med snö till öronen! Frös som en kanin, tror inte jag slapp undan med de 15 månaderna, gjord sex (6) repmöten på vinterbataljon.

Det har vacsinerat mig för all framtid mot vintern.

Leffe
0

Väntar med spänning på hockeyfinalen i junior-VM på teven i kväll. Vintersport utan vinterväder är toppen.

Catwoman
0

I dag är det måndag, men inte hela veckan utan bara i dag. Tänk första dagen i en ny vecka. En vintervecka i januari och det är som det vore vår. Något är fel. Ja inte att det är måndag, men att det är januari.

Hoppas ni får en bra dag i dag och andra dagar också, men det tar vi en annan dag.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

JanGBG
0

Har haft en bra dag i dag, fick frugan med på bio.

Gittan
0

Ja då sitter barnen i skolskjutsen på väg till skolan och nu ska jag ut på promenad med Bonzo, vår trofasta hund som följer med och vakar över oss i mörkret medan vi väntat på att skjutsen ska komma.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Vad trevligt du är fri från magsjuka ?

Sköt om dig.

Det vill jag att ni gör alla övriga trevliga människor här på sajten.

Jag har känt sådan lust att skriva en ny kort novell men det är just "TEMAT" jag saknar. Är det någon som kan komma på en bra tema att ge mig?

Stander
0

Vad roligt att skrivarlusten har återkommit. Dina tidigare alster var väldigt trevliga att läsa. I förra veckan gick Kevin Costners drama som miniserie i TV 8 om fejden mellan familjerna Hatfields och McCoys. Ett drama med verklighetsbakgrund.

Vad sägs om att skriva om en sådan familjefejd. En familj består av flera olika personligheter, en del hämndlystna, en del kanske mer lagda åt det fridsamma hållet. Det gäller både kvinnor och män. Du kan säkert få ihop en spännande historia av det

Leffe
0
Gittan
0

En lugn dag än så länge. Kjell fick skjuts av granne till rehab idag och får det tillbaka också. Så jag har inte behövt sätta mig i bilen idag. Passar på att städa nu när man är helt ensam hemma. Önskar er alla en bra fortsättning på dagen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

91 och 92 det var ingen dum ide "Släktfejd".

Ska "grunna" och "fundera" lite så kanske det kommer något.

Över huvud taget "Fejd" det kan ju gälla mycket!

JanGBG
0

Hej Gittan.

Är din gode Kjell dålig? Rehab?

STÄDA är inte roligt! Det är bustråkigt!!!!!!

Jag har investerat i en "robot" "datastyrd damsugare" kallar henne VERA hon får köra ett rum varje dag och sedan börja om.

I dag har hon dam sugit vårt vardagsrum trots att det inte mer än fyra dag  sedan hon gjorde det så var damuppsamlarmagasinet fullt!!!!!

Leffe
0

I natt kom det massor av snö och i morse såg marken ut som den gjort hela vintern hittills. Alltså ingen snö. Snart ska jag iväg till min dietist. Jag lär väl bli utskälld. För mycket julmat.

Sköt om er

Gittan
0

Janne han har fått nackskada efter bilolycka. Nu har jag varit på jobbet och är hemma igen. Snart kommer barnen och då ska middagen vara klar. Önskar er alla en trevlig fredageftermiddag och -kväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

JanGBG
0

Önskar ALLA en "mys-kväll" inför helgen.

Catwoman
0

🐱Tack detsamma. Skulle ha varit och sett bandy live i kväll, men får nöja mej med att se matchen på TV.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[peter54]
0

God kväll 🙂

Nu tänker jag skrävla lite, haha. Frugan och jag sopade mattan med lagen på TV i På Spåret, vi fick ihop 40 poäng 😃

Leffe
0
[peter54]
0

#101 Tack 🙂 Vi hade tur med resmålen och tog dem tidigare än TV-lagen. Frågorna passade oss också hyfsat bra för en gångs skull.

Gittan
0

Idag kan jag bryta mot familjens internetförbud under helgerna. Sambon och barnen är i stan. Så nu passar jag på och tittar in här.

#102 Många platser och frågor är svåra tycker jag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Ja idag var det vitt ute när jag tittade i fönstret.. Nu får vi se hur länge det ligger kvar. Kort tid hoppas jag personligen.

Sköt om er

[peter54]
0

#104 Vi har fått 10 cm ungefär, jag tycker att det är toppen. Det är fullt dagsljus fortfarande till exempel, bara en sån sak … men visst förstår jag att snö är jobbigt när man rullar fram, jag har erfarenhet av det också.

Vi monterade upp en ny lampa utanför garaget i höstas, den har ljusrelä som känner av dagsljuset och slocknar då automatiskt. De senaste två månaderna har den lyst dygnet runt för att det helt enkelt inte blivit ljust nog under dagarna. Idag är den släckt 😉

Leffe
0

#105 Ljusare tider utan lampa. Då går det åt rätt håll. En ljuspunkt i vintermörkret😃

[peter54]
0

#106 Nja, jag är säker på att det är snön som gör skillnaden 🙂

Leffe
0

Nu har det kommit ännu mer snö. Kanske för att man ska känna lite stämning nu när de pratar Vasaloppet i teven. Själv funderar jag på om jag ska ge mig ut med elrullstolen och sladda omkring.

Sköt om er

JanGBG
0

Hej på er!

Vad glad jag blev av att Petter54 och hans fru är med hemma i Tv-soffan och tävlar på spåret mot kändislagen, det gör jag och min fru också, en höjdpunkt på slutet av veckan.

Enda skillnaden är att vi är aldrig så bra som Petter och hans fru.

Leffe
0

Vaknade vid 18-tiden. Har ännu inte kollat vad det är för väder. Satt och tittade på tennis från 1 i natt till tolv idag. Så nu är dygnet vänt till 100 procent.

Sköt om er

Gittan
0

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer