Bästa västernserien
Vilken västermserie i TV tycker du har varit den bästa?
Jag säger nog Kampen om Colorado
Utan tvekan; Familjen Macahan. 
Farbror Jed Macahan
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Deadwood!
Macahan
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Familjen Macahan. Men den gjordes på den tiden det gjordes bra tv-serier också. James Arness alias Zeb var mycket stor i Sverige när serien kom på 70-talet. Arness dog förra sommaren, 88 år.
Jag säger som Leffe - Kampen om Colorado var bäst, fast jag gillade inte de allra sista avsnitten med bilar i.
Familjen Macahan var ju bra då, men tittar man nu så känns den urfånig. Jag minns första avsnittet där pojkarna hette Seth och Jed, men redan i avsnitt nr 2 hette de Luke och Josh.
James Arness (Zeb Macahan), hade ju huvudrollen i en annan westernserie som hette Gunsmoke (krutrök på svenska) och den gick också som tecknad serie i diverse serietidningar, bland annat i tidningen Western på 70-talet.
Jag har också sett James Arness i en science fiction där han var en humanoidliknande växt som levde på blod.
#7 Krutrök var ganska bra. Jag har en box som handlar om tiden efter det han slutade som sheriff
Lonesome doe - Den långa färden
Måste säga Macahan, jag med! Den skulle jag vilja se om 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#10 Macahan finns att köpa på CD-boxar.
Ja det gör det nog, ja. Det är rätt mycket serier jag skulle vilja köpa och det lär dra iväg i tusenlappar
Du menar DVD-box hoppas jag?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#12 Ja förstås, tänkte inte hela vägen 
Macahan brukar gå på diverse kanaler ibland, tex tv4guld.

Hell on wheels 

Vill också tipsa om miniserien "into the west". Riktigt bra. Mycket indianer.
Alias Smith and Jones tror jag 
#18 Den är fin ju.
Jag gillar High Chaparall.
Var positiv -må bra

Det finns ju så mycket att välja på?
Vet att jag tyckte om Machan.
Finns massa serier att välja på men konstigt att ingen har sagt Clintans genombrott RAWHIDE…Det var där han fick tag i sina berömda kolvsidor som han sen bar i dom kända spagetti westernfilmerna han gjorde ihop med Sergio Leone…revolver-kolvsidorna med ormen "The Snake" på…
#21 Har precis kollat de två första säsongerna av Rawhide

Det var en bra serie
Rawhide